ביקורת מס בחיפה: עורכי דין, קבלן ומורה לנהיגה נתפסו
במבצע מס הכנסה שנערך בשבוע שעבר על ידי פקיד שומה חיפה, נערכו ביקורות בעסקים מענפי התעשייה, המסחר, מתן השירותים ובאתרי בנייה. ביקורות ניהול הספרים, התמקדו בערים חיפה, קריית אתא וקריית חיים. במסגרת המבצע נבדקו 98 בתי עסק, ונמצא כי ב-21 מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק.
בביקורת במשרד עורכי דין בחיפה, מצאו המבקרים אי רישום של 54 תשלומים שהתקבלו בהעברה בנקאית בין החודשים דצמבר לפברואר, בסך כולל של כ-35 אלף שקל. עורך הדין הסביר למבקרים כי מדובר "בכספי גביה עבור לקוחות שאנשים חייבים להם כספים". בביקורת אחרת במשרד עורכי דין, הפעם בקריית חיים, מצאו המבקרים אי רישום של שלושה תשלומים שונים שהתקבלו בצ'קים על סך 87,500 שקל. בעל המשרד טען כי: "צ'ק אחד הוא לפיקדון ושני הצ'קים הנוספים מדובר על הלוואה פרטית".
בביקורת באתר בנייה בטמרה, נמצא כי קבלן עבודות גבס המבצע עבודות במקום, לא רשם את התשלומים שקיבל עבור העבודה. מבירור נוסף, עלה כי לקבלן אין תיק ברשות וכי הוא אינו מנהל ספרים כלל. כשנשאל על כך הסביר: "אני בדרך כלל עובד כשכיר, אבל כשאין עבודה אני עובד כעצמאי".
במהלך הביקורות נתקלו המבקרים במספר מורי נהיגה בעיר חיפה שלא רשמו את הכנסותיהם כחוק. כך לדוגמא, נמצא כי מורה נהיגה בעיר לא רשם תשלומים שונים בגין שיעורים שהעביר, בספרי החשבונות שלו. כשנשאל על כך תירץ למבקרים: "אולי התפספס לי הרישום". גם בביקורת אצל מורה נהיגה נוסף בחיפה, התגלו תשלומים רבים שלא נרשמו. בתגובה לכך, ענה למבקרים: "לא התפניתי לרשום". בביקורת אחרת אצל מורה נהיגה נוסף בעיר, התגלו גם ליקויים ברישום בספרים. בתגובה ענה המורה למבקרים: "אני מחליף את בעל הבית- הוא בחו"ל. כשיחזור הוא ירשום הכל".
- בעל עסק שהעלים הכנסות במיליונים ירצה עבודות שירות
- העלים מס וברח מהארץ - אחרי מעקב, אותר והוסגר לארץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.אם לראש הממשלה ושריו מותר אז... (ל"ת)ששי 17/02/2020 00:11הגב לתגובה זו
- 3.אלון 16/02/2020 22:09הגב לתגובה זוהסטנדרט הוא - רושמים חשבוניות על 50% והצדיקים 66% והשאר בשחור. אז למה ללכת רחוק ולחפש כשעשרות רבות הפכו העלמות לשיטה = דרך קבע !
- 2.כריש 16/02/2020 19:47הגב לתגובה זוהם הפושעים העיקריים ברישיון כן כמות מיסים בלתי סבירה כדי לשלם לכל החברות הממשלתיות עם השכר המופרז והמובטח שאלוהים יתן להם כסף לתרופות
- 1.אופטימי 16/02/2020 16:59הגב לתגובה זוחלום רטוב של כל ממשלה

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
