הולמס פלייס צומחת - "נגיע ל-EBITDA של 100 מיליון ש' עוד 4 שנים"
קרן שתוי, מנכ"לית החברה - "למועדונים שלנו יש חסינות מתחרות כי אנחנו פרמיום" ; הרווח הנקי עלה ב-15% והסתכם ברבעון השני ב-4.1 מיליון שקל; ה-EBITDA עלה בכ-15%. הנתונים בנטרול השפעת תקן IFRS16
רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס 0% פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי. במסגרתם דיווחה על צמיחה של 10% בהכנסות הרבעון השלישי, ועל עליה של 21% ברווח הנקי. ה-EBITDA עלה בכ-15%, מניית החברה עלתה בכ-50% מתחילת השנה.
ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם ב-14.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-EBITDA של 12.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018. קרן שתוי, מנכ"לית החברה מספקת יעד לעוד מספר שנים - "היעד שלנו להגיע ל-EBITDA של 100 מיליון שקל עוד 4 שנים".
הכנסות החברה צמחו ברבעון השלישי ב-10% והסתכמו ב-110 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בהיקף של 99.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018. הגידול בהכנסות הרבעוניות נובע מהעלייה במספר המנויים הממוצע וכן מגידול של כ-1 מיליון שקל בהכנסות מאימונים אישיים.
בשורה התחתונה, רשמה החברה עלייה של 21% ברווח הנקי שהסתכם ב-4.1 מיליון שקל, זאת בהשוואה לרווח נקי של 3.4 מיליון שקל שנרשם ברבעון השלישי אשתקד.
הרווח הגולמי של החברה גדל ב-29% והסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-16 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי של 12.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי הגיע ברבעון השלישי של 2019 ל-14.5% בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 12.4% ברבעון המקביל.
- אוויר הרים: תדיראן מאמצת את מטפסת ההרים, דניאל וולפסון, בדרכה לכבוש את 7 הפסגות הגבוהות ביותר
- מה לא עושים כדי לרגש עוד יותר את קהל צופי הספורט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי גדל ברבעון ב-26% והסתכם ב-6.7 מיליון שקל המהווים 6% מהמכירות, בהשוואה לרווח תפעולי של 5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, המהווים 5% מהמכירות. העלייה ברווח התפעולי נרשמה הן בשל השיפור בהכנסות והן בשל העלייה ברווחיות הגולמית.
התוצאות האלו טובות, והן מגיעות למרות התחרות המתחזקת בתחום. בשנה האחרונה הגבירו נוכחות רשתות ה"לואו קוסט", וזה עשוי לפגוע בהולמס פלייס. שתוי מסבירה כי - "למועדונים שלנו יש חסינות מתחרות כי אנחנו פרמיום". גם אם כן, השאלה באיזה מחיר - כלומר, מול תחרות משמעותית במחיר נמוך, הולמס פלייס עלולה לרדת במחירי המנויים שלה, כדי להמשיך ולהחזיק אותם.
מהם מנועי הצמיחה של החברה?
"החברה מורכבת משלוש רגליים, הראשון הוא מגזר 'הולמס פלייס', המעודנים הקיימים של החברה. שם המטרה היא לשמור על הרווחיות של המועדונים הקיימים ולעשות שיפורים גם ברמה התפעולית וגם ברמת ההכנסות, ואפשר לראות את זה בדוחות. הרגל השנייה, היא הצמיחה האורגנית, כלומר פתיחות של מועדוני 'אייקון' שהם מועדוני פרימיום לאוו-קוסט. אנחנו בונים מנועים וצומחים באזורים שאנחנו מזהים הזדמנויות עסקיות גבוהות. הרגל השלישית היא, הצמיחה הלא אורגנית, אנחנו מחפשים הזדמנויות רכישה של מועדונים שמתאימים לאסטרטגיה שלנו. איפה שיש הזדמנויות מהסוג הזה אנחנו נהנים לקנות אותם".
- ה"תכנית אסטרטגית" של אוגווינד נחשפת: הנפקה בדיסקאונט למנהלים
- אלטשולר שחם בדרך לעסקת בעלי עניין: הפעילות הפרטית עשויה להימכר לחברה הציבורית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
מה האתגרים המרכזיים שלכם?
"קודם כל לשמור על רמת השירות הגבוהה שאנחנו מספקים ללקוחות, בסוף הלקוחות קונים מוצר פרימיום ומצפים לקבל שירות פרימיום. האתגר השני הוא, התחרות ההולכת וגוברת כמעט מכל כיוון אפשרי מה שמחייב אותנו להישאר חדים ולשמור על חברי המועדון שלנו. האתגר השלישי הוא, אתגר החדשנות והבידול, אנחנו רוצים לספר לחברי המועדון שלנו למה דווקא 'הולמס פלייס'. לכן חתמנו על חוזה להשקת אפליקציה חדשה לחברי המועדון, היום כל האפליקציות של מועדוני הכושר נראות אותו דבר. אנחנו החלטנו להשקיע בהשקת אפליקציה חדשה לחברי המועדון, ואני חושבת שזה ישתלם בהמשך כי זה יגדיל את התקשורת מול חברי המועדון ויבדל אותנו אל מול המתחרות".
איך אתם מתמודדים עם מועדוני הלוואו-קוסט?
"אני מאמינה שיש מקום לכולם, אבל בענף שלנו אנחנו מספקים מוצר אחר מוצר שהוא פרימיום. יש לנו גם את מועדוני ה-Family וגם את מותג הפרימיום לוואו קוסט שלנו 'אייקון', ככה אנחנו מתמודדים גם בתחום הזה. היתרון שלנו זה שלרוב המועדונים שלנו יש מעמד וחסינות מתחרות, כמו תמיד יהיה מי שיבחר לשלם על טיסות בביזנס, יש מקום גם למועדוני פרימיום שבהם משלמים יותר. אנחנו רואים את זה גם כשפותחים מועדוני לוואו-קוסט בקרבת מועדונים שלנו, יש קהל שרוצה שירות מסוג אחר. במקומות שאנחנו כן נפגעים מהם אנחנו מסיבים את הפורמט מהולמס פלייס לפורמט אייקון".
כמה מנויים יש לכם?
"יש לנו קרוב ל-140 אלף מנויים, מעל 40 אלף כניסות ביום. ככל שהפורמט יותר גבוה וחברי המועדון משלמים יותר הם מגיעים בתדירות יותר גבוהה למועדון. בפורמט הפרימיום בדרך כלל ניצול המנוי הוא הגבוה ביותר.
איפה את רואה את החברה עוד 5 שנים?
"אנחנו נמצאים בעיצומה של תכנית אסטרטגית מהירה, תוך 4-5 שנים החברה אנחנו מקווים שהחברה תשיג תוצאות של 100 מיליון שקל EBITDA. יש לנו נכסים חתומים והזדמנויות שכבר בתהליכי עבודה של מעל 80 מיליון שקל. אנחנו כל הזמן חושבים על פיתוחים נוספים. לפי התפיסה שלנו, תוך 4 שנים החברה תהיה עם עוד 4 מועדוני Family, ועוד 15-20 מועדוני 'אייקון', קרוב ל-70 מועדונים סך הכל. אנחנו שואפים להתפתח מאד חזק בפריפריות, שם אנחנו פחות נמצאים. השוק כולו ילך לכיוון של מיזוגים ורכישות. בנוסף, יגיעו פורמטים חדשים שקיימים בעולם כמו למשל עולמות הסטודיו שבהם משלמים לפי שימוש וגם 'הולמס פלייס' תהיה חלק מזה".
לאח הפרסום מסרה קרן שתוי: "הולמס פלייס ממשיכה להציג שיפור בתוצאות הכספיות מדי רבעון- וברבעון צמחנו בהכנסות מגזר הולמס פלייס במעל 3% ובמגזר אייקון אשר צמח בכ-80%. ההחלטה לפתוח פורמט מועדוני Low Cost תחת המותג אייקון מוכיחה את עצמה, ופעילות זו מהווה מנוע צמיחה מרכזי בפעילותנו. מתחילת 2019 ועד היום פתחנו 7 מועדוני אייקון חדשים, מהם אחד במהלך הרבעון הרביעי עד כה, ומועדון בראשון לציון שהוסב מפורמט אנרג'י לפורמט אייקון. מגזר פעילות זה חצה הרבעון את רף 30 אלף המנויים ומכאן שהשפעתו על המשך הצמיחה המהירה בחברה צפויה לגדול. להולמס פלייס איתנות פיננסית ויתרון תחרותי שיאפשר לנו להמשיך ולצמוח הן בדרך של צמיחה פנימית והן באמצעות רכישות כדוגמת מועדון הכושר זאוס בראשון לציון שרכישתו הושלמה בתחילת נובמבר השנה".
- 3.דני 28/11/2019 07:50הגב לתגובה זויש נהירה לרשת ספייס למשל בעלות של שלישי ולעיתים גם רבע מהולמס פלייס וזה ילך ויתעצם. אנשים לא פריארים כמו שראינו בכל תחום אחר.
- 2.המניה תעלה עוד הרבה. (ל"ת)אבי 27/11/2019 20:21הגב לתגובה זו
- 1.אני כמשקיע 27/11/2019 18:23הגב לתגובה זובהתרחבות לא מבוקרת!יש לזכור שהשנים הטובות הן בגלל הכסף הזול,כשתעלה הריבית יום אחד ה"פרימיום" שלכם יקוצץ בקלות בשל מיתון ופיטורים במשק!לכל טוב יש גם סיום!!

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע 1.11% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

ה"תכנית אסטרטגית" של אוגווינד נחשפת: הנפקה בדיסקאונט למנהלים
אחרי זינוק ביותר מ-50% בעקבות ההבטחות והראיון על "פרק חדש" אוגווינד מודיעה על הנפקה פרטית בדיסקאונט של 30% ובדילול של 42% בהון - המשקיעים הקטנים נשארים בחוץ, וההנהלה "מביעה אמון בחברה" במחיר מבצע; אישור הגיוס תלוי בבעלי המניות - אל תהיו פרייארים!
מתחילת נובמבר אוגווינד זינקה יותר כ-57%, בעקבות הבאזז סביב ה“תוכנית האסטרטגית” וגם ההבטחות שהיו"ר יפתח רון-טל והמנכ"ל טל רז נתנו לנו שעכשיו זו כבר לא חברת מו״פ, אלא “שחקן אנרגיה יזמי באירופה”. אבל היום מתברר מה באמת מסתתר מאחורי כל ההצהרות האחרונות,
דבר שעצוב לומר היה כתוב על הקיר לכל אורך הדרך - גיוס הון בדיסקאונט למקורבים ולבעלי עניין, כשהציבור נשאר בחוץ. כשפורסמה התכנית ניתחנו אותה - מה מסתתר
מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד? כבר בחודש הקודם כתבנו לכם שהחברה לא באמת מתקדמת לשלב מסחרי, אלא מכינה את הקרקע לגיוס הון נוסף. כבר אז כתבנו שאוגווינד מנסה לצייר חזון על התרחבות לאירופה, אבל בפועל זה איתות לשוק שהיא צריכה כסף כדי לשרוד. והנה זה הגיע.
אוגווינד הודיעה כי ועדת הביקורת אישרה הנפקה פרטית של 14.3 מיליון מניות במחיר של 3.5 שקלים למניה יחד עם 14.3 מיליון אופציות במחיר מימוש של 5 שקלים עד סוף 2028. אם לוקחים בחשבון את כל האופציות, זה משקף דילול של כמעט
42% מההון. בשוק המניה נסחרת סביב 4.96 שקלים, כך שהמשתתפים בהנפקה יקבלו את המניות בכ-30% הנחה למחיר המניה בשוק ערב ההנפקה, ובחישוב אפקטיבי קרוב ל-2 שקלים למניה, כלומר דיסקאונט של יותר מ-50%.
בזמן שהמשקיעים
הקטנים רכשו מניות בשערים גבוהים, בזמן שהמשקיעים הסכימו לתת לאוגווינד שאכזבה לא פעם ולא פעמיים - צ'אנס נוסף. אוגווינד חוזרת על הדפוס, ההנהלה תקבל אופציות ומניות במחירי רצפה. ואם זה לא מספיק, החברה גם מודיעה על כוונה לגייס עד
30 מיליון שקל נוספים ממוסדיים באותם תנאים שפירטנו.
לפי ההודעה לבורסה זה עדיין לא סופי ותלוי באישור האסיפה הכללית של בעלי המניות. לכאורה זה בקשה מוגזמת מהמשקיעים שקנו מניות במחיר מלא. להנהלה לא מגיעה כזאת מתנה לפני שיש בכלל הכנסות משמעותיות
שלא לדבר על רווחים, כשכל מה שנראה הוא שהתכנית האסטרטגית בסופו של דבר מדללת את המשקיעים בחיר נמוך.
- יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שהובטח ומה שבאמת קרה
כשדיברנו עם ההנהלה בתחילת החודש, גם אנחנו רצינו להאמין. רצינו לחשוב שאולי הפעם באמת יש שינוי אמיתי, שאוגווינד עברה
שלב. הם דיברו על “פרק חדש באירופה”, על פרויקטים של מאות מיליוני אירו, על מימון מוסדי חכם ועל שלב מסחרי שמתחיל סוף-סוף לקרום עור וגידים - יפתח רון-טל:
“אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
