רכב העתיד הישראלי - המנוע בתוך הגלגלים
חברת REE הישראלית תציג בתערוכת הרכב הבינלאומית IAA שתפתח בשבוע הבא בפרנקפורט את אב הטיפוס החדש לרכבי העתיד המשלב טכנולוגיה מהפכנית וגישה חדשה בתכנון, עיצוב וייצור רכבים חשמליים.
ברכב החדש של REE כל רכיבי ההינע, אשר ברכב רגיל נמצאים מתחת למכסה המנוע, שולבו לתוך גלגלי הרכב ובחברה טוענים כי התוצאה היא שהרכב של REE יעיל יותר ובעל טווח גדול יותר מכל רכב אחר תוך שהוא מאפשר להסיע יותר מטען או נוסעים באופן יעיל וחדשני.
הרכב פותח על ידי היזמים דניאל בראל ואחישי סרדס, מייסדי חברת סופטוויל. בחברת REE השקיעו שחקני רכב בינלאומיים מובילים כגון מיצובישיMushashi ,Linamar , Tenneco ו-NSK American axle אשר משמשות גם כשותפות הפיתוח והייצור.
אב הטיפוס הראשון של הרכב הישראלי יוצג בתערוכה, שתערך בתאריכים 10-22 בספטמבר בפרנקפורט יחד עם חברת Musashi, מיצרניות חלקי הרכב המובילות בעולם שבבעלותה של הונדה.
- טורקיה תשקיע בשדות גז בארה״ב ותגדיל יבוא LNG - מה זה אומר לישראל?
- 3.6 מליארד אירו: ישראל מוכרת את ״חץ 3״ לגרמנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 6.תגובה ל 3 08/09/2019 20:20הגב לתגובה זוהנה עוד מהנדס בשקל.. נראה לך שעשרות מהנדסים לא לקחו את זה בחשבון? לא בדקו ועשו ניסויים?.. תתפלא.. זה השוק הישראלי איפה שמחפפים ושיהיה בסדר. זה שוק עולמי יש הרבה מאוד גורמים שקשורים לנושא
- 5.ככול הניראה פתרון כזה יהיה מוגבל להילוך יחיד! (ל"ת)אלמוג 08/09/2019 19:39הגב לתגובה זו
- אין צורך בהילוכים ברכב חשמלי (ל"ת)מהנדס 11/09/2019 00:35הגב לתגובה זו
- 4.Motti 08/09/2019 13:44הגב לתגובה זומדהים, משתווה להמצאת הגלגל. בהצלחה
- 3.אביחי 08/09/2019 10:36הגב לתגובה זוחייבים לקחת בחשבון את המשקל המוקפץ מה זה המשקל המוקפץ? זה המשקל שהבולם צריך להתמודד איתו. כשאתם עולים על שבר בכביש או במפר או כל מפגע, הבולם סופג את זה. אבל מה קורה אם תעלו על שורה של שברים בכביש? כאן כבר מגיע חלקו של המשקל המוקפץ. ככל שהגלגל יהיה קל יותר, ככה תהיה לבולם יכולת שיכוך טובה יותר. מה שנותן יותר יציבות יותר נוחות ויותר שליטה. לחיצה על הברקסים תניב עצירה טובה יותר כשהגלגל קל. היו פעם רכבים חשמליים עם מנוע בגלגל. אבל עובדה. כבר לא מייצרים ככה רכבים חשמליים...
- מהנדס 11/09/2019 00:43הגב לתגובה זוזה לא נכון שאין רכבים חשמליים עם מנוע בגלגל. זו שיטה עם סיכוביות מסוימת אבל עם הרבה יתרונות. אם היזמים של הרכב החשמלי הזה התגברו על הסיבוכים, הרכב שלהם יהנה מיתרונות גדולים.
- ??נכון מאוד (ל"ת)דוד 08/09/2019 15:20הגב לתגובה זו
- 2.צחי 07/09/2019 23:05הגב לתגובה זובהצלחה
- 1.אותו עיקרון כמו באופניים חשמליים, קורקינט או רחפן (ל"ת)א.פ. 07/09/2019 22:22הגב לתגובה זו
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרנות פרייבט אקוויטי, לוגואיםשנת הקציר של קרנות הפרייבט אקוויטי: מי הציפו ערך ומי עדיין מחכים?
הגאות ההיסטורית בשווקים לא פסחה גם על עולם הפרייבט אקוויטי. אחרי תקופה של ריבית גבוהה, אי-ודאות ובלימת עסקאות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות מצאו את עצמן שוב בסביבה נוחה יותר למימושים ולהנפקות.
לצד הזינוקים במדדים, והפתיחה המחודשת של שוק ההנפקות, חלק מקרנות ההשקעה הפרטיות נהנו גם הן משנה חריגה במיוחד. 4 קרנות פרייבט אקוויטי רשמו תשואות דו-ספרתיות, ובמקרים מסוימים גם הצליחו לתרגם את העליות למימושים בפועל, דרך אקזיטים והנפקות ברווחים נאים.
קרנות ההשקעה הפרטיות לא מדווחות על הרווחים שלהן, אבל אם נסתכל בתוצאות המצוינות של הבנקים - פועלים אקוויטי, לאומי פרטנרס ודיסקונט קפיטל, שעוסקות באותם תחומים - נבין שהייתה זו בהחלט שנה מדהימה. במקביל, קרנות ההשקעה המשיכו בהשקעות חדשות בחברות מקומיות בתחומים שונים כשהן נערכות גם להמשך הדרך.
פימי
קרן פימי, שנוסדה בשנת 1996 על ידי ישי דוידי, היא הגדולה והמובילה בישראל. הקרן מנהלת נכסים בשווי כולל של כ-8 מיליארד דולר.
- בצל מירוץ החימוש העולמי: הושקה קרן אורליוס וגוייסו 50 מיליון דולר להשקעות בדיפנס-טק
- האם כספי הפנסיה של האמריקאים בדרך להשקעות בשווקים פרטיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני חודש הודיעה פימי על תחילת הגיוס של קרן פימי 8, לגיוס של 1.5 מיליארד דולר, ארבע שנים לאחר סיום הגיוס של קרן פימי 7, שבה גייסה 1.25 מיליארד דולר.
עד כה רכשה הקרן שליטה ב-108 חברות ומימשה 76 מהן, בהיקף עסקאות של למעלה מ-9 מיליארד דולר.
