חוף בתל אביב תיירות נופש
צילום: Istock

שיא תיירות באוגוסט: 305 אלף תיירים שהכניסו 1.5 מיליארד שקל

מדובר בעלייה של 9% ביחס לאוגוסט ב-2018 ועלייה של 20% ביחס ל-2017. מתחילת השנה ההכנסה מתיירות נאמדת בכ-15 מיליארד שקלים; מפעילות בתי המלון - ישראכרט ומלונות דן, דיווחו לאחרונה על תוצאות טובות
ארז ליבנה | (5)

בחודש אוגוסט 2019 נכנסו לישראל 304.6 אלף תיירים, עליה של 9% ביחס לחודש אוגוסט אשתקד ועלייה של 20% ביחס לחודש אוגוסט 2017. בסך הכול בחודשי ינואר-אוגוסט נכנסו 2.9 מיליון תיירים לעומת 2.635 מיליון תיירים בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 10%.

 

דרך האוויר נרשמו 270 אלף כניסות תיירים בחודש אוגוסט 2019, עליה של 8% ביחס לאוגוסט 2018 ועלייה של 17% ביחס לאוגוסט 2017. דרך היבשה נכנסו לישראל 34 אלף תיירים בחודש אוגוסט  2019, עליה של 22% לעומת אוגוסט 2018 ועליה של 56% ביחס לאוגוסט 2017. 20 אלף מבקרי היום נכנסו לישראל באוגוסט 2019 – לעומת 22 אלף שנכנסו באוגוסט 2018 ולעומת 21 אלף שנכנסו באוגוסט 2017.

 

אומדן היקף ההכנסות מתיירים נכנסים בחודש אוגוסט הינו כ-1.5 מיליארד שקלים, כאשר מתחילת השנה היקף ההכנסות מתיירים נאמד כ-15 מיליארד שקל.

 

מקור: משרד התיירות

שר התיירות יריב לוין: ״אוגוסט הוא עוד חודש ברצף החודשים בהם אנו שוברים את שיאי כניסות התיירים לישראל. התיירים מרחבי העולם בוחרים שוב ושוב בישראל כיעד לנופש ולבילוי, ואני משוכנע שבזכות מאמצי השיווק שאנו עושים במשרד התיירות, המגמה הזו תימשך גם בחודשים הבאים".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ישרוטל ,ישרכארט הכל אותו דבר (ל"ת)
    חפיף.תקנה מהכל 15/09/2019 10:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הכתב צריך ללמוד שישראכרט זו לא רשת מלונות ...... (ל"ת)
    ישראל 04/09/2019 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אין על המלונות של ישראכארט (ל"ת)
    ניר 03/09/2019 15:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    1.5 מיליארד - כמה מנות שווארמה זה? (ל"ת)
    יודע צדיק 03/09/2019 14:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הכל שיא, אבל כסף אין. גרעון בתקציב. הכל הולך לשוחד (ל"ת)
    אני 03/09/2019 14:26
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.