וול סטריט
צילום: istock

סגירה מעורבת בוול סטריט: דויטשה בנק ירדה ב-3.5%, אמזון עלתה ב-1.8%

סקטור הבנקאות המשיך לעמוד במרכז ברקע לבעיות המסתמנות בדויטשה בנק. טבע עלתה ב-2.1% לאחר פתיחתה אדומה, פריגו הוסיפה 0.8%, תופין קפצה ב-3.8%, 3M ירדה ב-2% והעיבה על הדאו ג'ונס, פפסיקו השילה 0.6% לאחר הדו"ח 
עמית נעם טל | (16)
יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, וזאת למרות תנודה חדה יחסית של המדדים כלפי מעלה לקראת הסגירה. מחזור המסחר הערב היה דליל במיוחד, ונראה כי המשקיעים מחכים לאירועים המשמעותיים מחר: העדות של ג'רום פאואל בקונגרס האמריקני, ופרסום פרוטוקול הישיבה האחרונה של הפד'. מדדים בוול סטריט S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%          ברקע לנתוני המאקרו החלשים בחודשים האחרונים, יו"ר הפד' צפוי להסביר ביומיים הבאים למחוקקים האמריקנים כיצד הפד' רואה את המצב הכלכלי בארה"ב. ע"פ ההודעה שפרסם הבנק לקראת העדות,  פאואל צפוי לטעון כי "הפעילות הכלכלית בארה"ב צמחה בקצב יציב עד כה ב-2019, אך הבנק עשוי לבצע מהלכים מוניטריים בחודשים הקרובים לנוכח חוסר הוודאות בעולם" (לדברי הפתיחה של פאואל). נציין כי דבריו של פאואל מגיעים לאחר דו"ח תעסוקה חזק לחודש יוני, אך במקביל חלק מהמודלים של הבנק צופים כי המשק האמריקני צפוי לגלוש למיתון בחודשים הקרובים (לכתבה המלאה).  עוד לפני העדות הצפויה מחר, פאואל טען היום במהלך כנס מסכם של מבחני הלחץ לבנקים האמריקנים כי "מבחני הלחץ הם כלי משמעותי של הפד', והם חייבים להתפתח במטרה למנוע שאננות בבנקים". פאואל לא סיפק היום רמזים בנוגע למדיניות המוניטרית של הבנק. הנשיא טראמפ חוזר הערב לצייץ ולרמוז על התקדמות במשא ומתן בסוגיות הסחר של ארה"ב. "מספרים טובים מאוד של הכלכלה. הרבה פוטנציאל צמיחה. אנחנו מנהלים משא ומתן. מדינות אחרות התייחסו אלינו בצורה מאוד לא הוגנת (במתינות) במשך שנים רבות, אבל זה משתנה".    תשואות האג"חים של ארה"ב טיפסו הערב:  התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת כעת על רמה של 2.05%, והתשואה לתקופה של שנתיים עולה לרמה של 1.9%. נציין כי שוק האג"ח מתמחר היום 2.5 הורדות ריבית עד סוף 2019.  במרכז סקטור הבנקאות המשיך לרכז עניין ברקע לאירועים האחרונים בדויטשה בנק (סימול:DB) (לכתבה המלאה). לאחר שירדה ב-6.1% במהלך המסחר אמש, מניית הבנק הגרמני ירדה הערב ב-3.5%  האירועים בדויטשה בנק השפיעו הערב גם על שאר סקטור הבנקאות גם הערב. בהקשר זה נציין את מניית קרדיט סוויס (סימול:CS), מניית גולדמן זאקס (סימול:GS), מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), מניית ג'יי פי מורגן (סימול:JPM) ומניית מורגן סטנלי (סימול:MS).  בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) מחקה ירידות של 2% ונסגרה בעליות של 2.1%. החברה ריכזה עניין לאחר שאיבדה קרוב ל-5% ב-2 ימי המסחר האחרונים. פריגו (סימול:PRGO) מחקה ירידות של 1.3% ונסגרה בעליות של 0.8%. טאואר (סימול:TSEM) הוסיפה 0.1%, וזאת לאחר שאיבדה אמש כ-1.6% מערכה. גילת לווינים (סימול:GILT) עלתה הערב ב-1.6% לאחר שדיווחה כי זכתה במכרז לאספקת WIFI ל-3 שנים באמצעות לווין. ע"פ הערכות, מדובר בחוזה בהיקף של 5 מיליון דולר. תופין (סימול:TUFN) קפצה הערב ב-3.8% ללא הודעה משמעותית. מניית צ'ק פוינט (סימול:CHKP) נסגרה ביציבות.   מניית אפל (סימול:AAPL) עלתה הערב ב-0.5% וריכזה עניין לאחר שאיבדה אמש כ-2% מערכה בעקבות מתן המלצת "מכירה" מ-Rosenblatt Securities. מניית פפסיקו (סימול:PEP) השילה הערב 0.6%, וזאת לאחר שהחברה דיווחה היום על הכנסות של 16.4 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עלייה שנתית של 2.4%. הרווח הנקי של המניה הסתכם ב-2.03 מיליארד דולר, או 1.44 דולרים למניה, וזאת לעומת רווח נקי של של 1.82 מיליארד דולר רבעון המקביל אשתקד (לכתבה המלאה). 

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    רק רק רק למעלה 09/07/2019 20:45
    הגב לתגובה זו
    אתם הכי בטוח שמפסידים.רק רק רק רק אך ורק ןרק למעלה.
  • הפסידו אתמול והיום כמה מאות מליוני שקלים (ל"ת)
    שולקו 09/07/2019 23:07
    הגב לתגובה זו
  • לך חפש חיים (ל"ת)
    מסכן 09/07/2019 22:49
    הגב לתגובה זו
  • אך ורק למעלה 09/07/2019 23:32
    אחלה חיים ישלי
  • 6.
    שלמה 09/07/2019 19:02
    הגב לתגובה זו
    שיש ירידות תמיד מודיע על התקדמות.אם הסינים רוצים תנאי סחר טובים הם צריכים רק להזרים פקודות מכירה לשוק
  • 5.
    כולכם קשקשנים- בינתיים לא יורד (ל"ת)
    דודי 09/07/2019 18:39
    הגב לתגובה זו
  • פריירים זה רק למעלה 09/07/2019 21:39
    הגב לתגובה זו
    ואז יעלה יותר גבוה.משחק הכי קל שיש.ממש משחק קל.לא קשור כלום לכלכלה.תחשו שזה משחק.ואז תבינו כמה קל להרוויח במשחק הזה.פרופסורים הם טפשים חושבים מורכב.הפשוט זה המנצח.
  • 4.
    מרקו ג'מיל 09/07/2019 17:26
    הגב לתגובה זו
    בטח קוראים לו והוא בא קלוד או מישל או סרז' או פרנסואה
  • 3.
    שידוד מערכות קלאסי כמו בספר!!! (ל"ת)
    א100 המשך 09/07/2019 16:37
    הגב לתגובה זו
  • סאנשאיין 09/07/2019 17:17
    הגב לתגובה זו
    שמעתי שהוא לא מוכר בדאו ב3000 או 3300 אז הוריד את שער המכירה ל 300~~ יש קונים אחים שלי..אני מתנפל על דאו ב300 וגם ב3000
  • אך ורק ורק למעלה 09/07/2019 17:57
    הרי אתה למדת הרבה ואתה יודע . כל הכבוד לך . פרופסור
  • 2.
    100 09/07/2019 16:33
    הגב לתגובה זו
    שועט ממצבו 5 חלקי 100 משיאו לכיוון 1 חלקי 100 משיאו כמו שנכתב ונאמר וטופל ונאגר בכמויות ענק ממונפות!!! נ.ב: מיהו אחניבעל? לפותר ..טיפ רצחני אולטימטיבי!!
  • אך ורק למעלה 09/07/2019 20:43
    הגב לתגובה זו
    הייתי גם מרוויח הרבה.כמו בטבע וכמו בדודג בנק
  • מה זה דודג? אין דבר כזה. אולי חברת המכוניות דודג'? (ל"ת)
    מרי לו 09/07/2019 22:28
  • 1.
    מקווים ומצפים (ל"ת)
    קדימה ירידות.... 09/07/2019 15:57
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: