וול סטריט שלט
צילום: Istock

סגירה ירוקה בוול סטריט: דו"ח התעסוקה במוקד, אמזון קפצה ב-3.3%

אמזון זינקה ברקע לדיווחים על השקעה מצד וורן באפט. הריבית האפקטיבית בשוק ירדה בחדות ברקע להחלטת הפד' מוקדם יותר השבוע. הדולר ירד. אפל הוסיפה 1.3%, טבע עלתה ב-1.7%, קרדיט סוויס איבדה 2%, טסלה קפצה 4.5%
עמית נעם טל | (14)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים בהובלת מניות הטכנולוגיה, כאשר המדדים חזרו לרמות שיא כל הזמנים. ברקע למסחר, דו"ח התעסוקה לחודש אפריל הפתיע לטובה עם תוספת של 263 אלף משרות חדשות. במקביל, הדיווחים כי ברקשייר האת'ווי, חברות האחזקות שבשליטת וורן באפרט, רכשה מניות על אמזון (סימול:AMZN) העניקו רוח גבית למדדים.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%        

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) עלתה הערב ב-1.7% לאחר שמניית החברה איבדה אמש 2.2% מערכה. החברה פרסמה אמש דו"חות חלשים, כאשר ההכנסות של החברה רשמו ירידה של 15% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. במקביל החברה רשמה הפסד של 100 מיליון דולר (לכתבה המלאה).

החלטת הריבית של הפד' מוקדם יותר השבוע צפויה להמשיך להשפיע על התנהגות השווקים. כזכור, הבנק הותיר את הריבית ברמה של 2.25%-2.5%, אך הוריד את ריבית ה-IOER ב-5 נק' בסיס לרמה של 2.35%. המטרה של הפד' בהורדת הריביות היא ניסיון להוריד את הריבית האפקטיבית בשוק שעלתה לרמות שיא של 2.45% בתקופה האחרונה. ע"פ הנתונים שמפרסם הפד' הערב: הריבית האפקטיבית בשוק ירדה אמש בעקבות ההחלטה לרמה של 2.41%, אמנם מדובר בירידה של 4 נק' בסיס, אך הריבית האפקטיבית בשוק עדיין גבוהה ב-6 נק' בסיס מריבית ה-IOER, דבר שממשיך לאותת על מצוקת נזילות בשוק.

הריבית האפקטיבית בשוק האמריקנית בחודש האחרון: ירידה חדה אמש ברקע להחלטה של הפד'

 

 

הדולר אינדקס (סימול:DXY) נסגר בירידות שערים של 0.3%, וזאת לאחר שנסחר מוקדם יותר היום סביב רמות שיא של שנה. הדולר נחלש כעת גם מול המטבעות בשווקים המתעוררים לאחר הלחץ שהורגש אמש (לכתבה המלאה). נציין בהקשר זה כי קופת האוצר האמריקני יורדת בחדות בימים אלו לאחר עונת המס בארה"ב, דבר שצפוי להעיב על הדולר בעולם (100 מיליארד דולר צפויים לזרום מקופת האוצר האמריקני למערכת הבנקאית ב-4 הימים הראשונים של החודש).

בגזרת המאקרו, דו"ח התעסוקה לחודש אפריל הפתיע לטובה עם תוספת משרות של 263 אלף, גבוה משמעותית מהצפי המוקדם שעמד על תוספת של 190 אלף משרות. עם זאת, נתוני השכר ממשיכים לאכזב עם עלייה חודשית של 0.2% בלבד (לכתבה המלאה).

בשוק הסחורות, הנפט נסגר הערב ביציבות לאחר הירידות החדות שנרשמו אמש. הזהב עלתה ב-0.6% לרמה של 1,280 דולרים לאונקיה.

במרכז

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    וקינמון (ל"ת)
    מנגו בננה 04/05/2019 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    הנביא 04/05/2019 00:23
    הגב לתגובה זו
    עוד פעם שבירת שיאים חדשה!!! הבנקים מתקדמים לעבר המצב האופורי שאליו חיכו כבר 20 שנה מאז הפריים טיים. אם כן, זו תהיה שבירת שיאים פנומנלית. אפסייד של 100% ויותר בזמן קצר יחסית (ייתכן כשנתיים שלוש).
  • מאז הפריים טיים? (ל"ת)
    לנביא 04/05/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רק רק רק למעלה 03/05/2019 19:30
    הגב לתגובה זו
    רוב אנשים רוצים שירד אז בטוח שלא ירד.שקוף מדי וגם אמרתי שטבע תרד.מה שניראה יהיה הפוך .ניראה למטה יהיה למעלה.אקדמאים צועקים שנים למטה בפועל למעלה.כול הסיבות אומרות אךורק למעלה.מה קשה להבין
  • 10.
    גורביץ, תזהיר את וורן באפט שהבורסה הולכת לקרוס.... (ל"ת)
    מיסטר x 03/05/2019 18:57
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ברוש 03/05/2019 18:47
    הגב לתגובה זו
    סופן קרב, שאלה של זמן, וורן כבר לא הכי מדוייק מזה זמן מה . .
  • 8.
    רק צירון ופוקס מעלה מעלה גם כשיהיה מפולת הם יהיו למעלה (ל"ת)
    לטיפשים 03/05/2019 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    תיקון. רכישה מאסיבית של מניית אפל היא סלידה ? (ל"ת)
    אומהה 03/05/2019 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הימלר 03/05/2019 17:49
    הגב לתגובה זו
    הוא הבין שאם הבורסה תעשה שתיים 90% מהסינים יהיו בבורסה האמריקאית ו99% מהישראלים של תל אביב בירת ISIS העולמית
  • 5.
    כסף בעיצים מלא חרא שלציפורים (ל"ת)
    תקנו תקנו תקנו 03/05/2019 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    פרופ' אבירם(איצ100) 03/05/2019 17:21
    הגב לתגובה זו
    מדד העל DJIA ממשיך(יתכן ורצוי גם היום ) ובטח בעתיד על כל הטווחים לחתוך מטה בעוצמות על...!!!
  • 3.
    בחייאת פרופסור איצקו תעשה טובה ולא להפחיד אותנו נורא (ל"ת)
    ג'ור והג'מעה מהשכונה 03/05/2019 17:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שמיל 03/05/2019 16:47
    הגב לתגובה זו
    אמרתי לכם כבר עשרה פעמים שלא צריך להיות משכיל דוקטור או פרופסור ובחור טוב ומליארדר וקצין בכיר בצבא במילואים כמו שסיפרו עליכם וחכמים גדולים אם אין לכם טיפת שכל..הבנתם??
  • 1.
    למה ומדוע ההוזים נדחפים למעלה על ידי הגלמים מצפון??? (ל"ת)
    הופה(אופאא) היי היי 03/05/2019 16:37
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: