וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: טסלה עלתה 2.6%, נטפליקס הוסיפה 3.1% לקראת הדו"חות

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשיא של 6 חודשים. בנק אוף אמריקה עלתה 0.1% במסחר תנודתי לאחר הדו"חות. ג'ונסון אנד ג'ונסון הוסיפה 1% לאחר הדו"חות. קוואלקום טסה 23.2% בעקבות הסכמה עם אפל
עמית נעם טל | (10)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בנטייה לעליות שערים קלות, כאשר המדדים המובילים נסחרים כעת ברמות שיא של 6 חודשים. ברקע למסחר, עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר סקטור הבנקאות נמצא במוקד.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%    

לאחר נתוני המאקרו המעודדים שהתפרסמו בשישי האחרון בסין, ואותתו כי הכלכלה הסינית מתייצבת לאחר שנה קשה (לכתבה המלאה), אופטימיות מורגשת כעת בשווקים לקראת נתוני התמ"ג שצפויים להתפרסם במדינה מחר לפנות בוקר. הצפי המוקדם עומד על צמיחה של 1.3% ברבעון האחרון, ובחישוב שנתי על קצב של 6.4%.

ברקע לנתונים שיתפרסמו מחר, תשואות האג"חים טיפסו הערב בחדות. התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של 10 שנים עלתה לרמה של 2.59%. התשואה לתקופה של 30 שנה קרובה כעת לרמה הפסיכולוגית של 3%. עקומת האג"ח ממשיכה להיות הפוכה בטווח של 1-5 שנים.

עונת הדו"חות בוול סטריט ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר סקטור הבנקאות ממשיך לעמוד במרכז. לאחר דו"חות חלשים במיוחד שפרסם גולדמן זאקס אמש (לכתבה המלאה), בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) פרסם היום דו"חות מעורבים. הבנק אמנם הצליח להכות את התחזיות המוקדמות עם רווח של 70 סנט למניה, אך הציג ירידה שנתית בהכנסות. בדומה לעמיתיו, הבנק מציג תוצאות עגומות במיוחד בתחום המסחר. מניית החברה עלתה ב-0.1%  במסחר תנודתי במיוחד (לכתבה המלאה).

החברות המדווחות השבוע

 

 

בגזרת הסחורות, הזהב איבד 1% ברקע לעלייה בתשואות האג"חים, ונסחר ברמה של 1,276 דולרים לאונקיה. הנפט טיפס ב-1.2% ונסחר ברמה של 64 דולרים לחבית.

במרכז

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) הוסיפה 0.8% לאחר שקפצה אמש ב-1.3%. נזכיר כי מניית החברה נפלה בימים האחרונים לשפל של 16 חודשים. מנית קמהדע (סימול:KMDA) עלתה 0.2% ברקע להודעה כי ה-FDA אישר את פרוטוקול הניסוי החדש לטיפול ב-AATD  (לכתבה המלאה).

בלאקרוק (סימול:BLK) עלתה 3.2% לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 1.05 מיליארד דולר ברבעון האחרון. נציין כי מדובר בירידה קלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-6.6% בחישוב שנתי לרמה של 3.35 מיליארד דולר. 

ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול:JNJ) עלתה 1% לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 3.75 מיליארד דולר או 1.39 דולרים למניה ברבעון האחרון. נציין כי ברבעון המקביל אשתקד דיווחה החברה על רווח של 4.37 מיליארד דולר. 

ענקית הסטרימינג נטפליקס (סימול:NFLX) טיפסה 3.1% וריכזה עניין רב לקראת הדו"חות שיתפרסמו לאחר סגירת המסחר. נזכיר כי מניית החברה סבלה בימים האחרונים מההשקה של מוצר מתחרה מצד דיסני (לכתבה המלאה), ולכן המשקיעים יתרכזו בעיקר בתחזית של החברה להמשך 2019.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מוכר (ל"ת)
    בובי 17/04/2019 07:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ברוך 17/04/2019 06:43
    הגב לתגובה זו
    וכך יהיה גם באירופה ובארה״ב ומי שלא מתאים לו יכול לקפוץ
  • 4.
    ירוק מעתה ועד עולמיי עד (ל"ת)
    בלקין 16/04/2019 19:47
    הגב לתגובה זו
  • נולדת טיפש או זה קרה רק היום ב 80 (ל"ת)
    לבלקין 16/04/2019 21:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מידע לעוס 16/04/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
    בצמתים מרכזיים ברחבי תבל בנקודות המפתח יושבים אישים שממש אינם חכמים או מתוחכמים ומובילים העולם לאסון. יש האומרים שיתכן והם נדחקים לפינות ומעשים בזויים על ידי דראגי וחבריו ובראש על ידי כבוד הנשיא האמריקאי טראמפ. במאמר מוסגר אציין את בנימין נתניהו שאני ממש לא מחסידיו..שלמרות כל הבעיות והקשיים הוא מצליח בחוכמה ותושיה להובילנו בדרך הקשה..עם ישראל חי.
  • 2.
    (א)אנשי האקדמיה 16/04/2019 16:33
    הגב לתגובה זו
    זה לא ממש לא טוב ולא נעים...זה ממש גרוע מכל!!!!
  • 1.
    בראל 16/04/2019 16:31
    הגב לתגובה זו
    יהיה הרבה זמן לפחדנים לברוח ולעבור מהר לדולר או לפק״מ ולדרך במקום בלי להיתקדם מילימטר מתאים לפחדנים שאין להם אומץ או ביצים מפחדים מי הצל שלהם
  • תצטייד בווזלין וכרם שיזוף...... (ל"ת)
    יוסי 16/04/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
  • גם היום יהיו עליות ותמשיך לאכול את עצמך (ל"ת)
    בראל 17/04/2019 06:46
  • איזה שם יפה זה בראל אבל מטומטם כמו דיקט. (ל"ת)
    בוחבוט 16/04/2019 17:48
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: