טסלה
צילום: Istock

טסלה מאבדת גובה לאחר שפנסוניק עצרה את פיתוח מפעל הסוללות

פנסוניק חוששת מביקוש נמוך לרכבים חשמליים והודיעה על השעיית הפיתוח של המפעל בארה"ב. מניית טסלה רושמת כעת ירידה של 2.7% בוול סטריט
Bloomberg | (2)

מניית טסלה מאבדת גובה לאחר נפלה לאחר שחברת פנסוניק הודיעו על השעיית תוכניותיה להרחיב את מפעל הסוללות שלה שמוערך בכ 4.5 מיליארד דולר בארה"ב , וזאת לאור חששותיה לגבי הביקוש העתידי לכלי רכב חשמליים.

החברות התכוונו להעלות את קיבולת המפעל ברינו, נבדה, בכ -50% עד 2020, אך בעיות כלכליות אילצו חשיבה מחדש, על פי מקורות קרובים לנושא. פנסוניק מתכוונת גם להשעות את ההשקעה המתוכננת בסוללות של טסלה ובמפעל הרכב החשמלי של החברה בשנחאי, ובמקום זאת לספק תמיכה טכנית ומספר מצומצם של סוללות מהמפעל הקיים.

"אנו נמשיך כמובן לבצע השקעות חדשות במפעל הקיים לפי הצורך", אמר דובר טסלה, "עם זאת, אנו חושבים שיש הרבה יותר להשיג משיפור ציוד הייצור הקיים מאשר הוערך בעבר."

פנסוניק תבחן השקעות נוספות בשיתוף פעולה עם טסלה, אמר דובר החברה היפנית לבלומברג בתגובה לדוח.

הירידה החדה במשלוחים של טסלה במהלך חודש מרץ מעוררת חששות בנוגע לביקוש למודל 3, המכונית החדשה והחשובה ביותר של החברה. בארה"ב, סובסידיות הממשלה בענף המכוניות חשמליות התכווצו, והחברה נאבקת להשיג את המכוניות לצרכנים בסין ובאירופה. בעוד שהמייסד, אילון מוסק, הצהיר על תחזית ל-360,000 עד 400,000 מסירות רכבים ב -2019, המשקיעים נשארים זהירים לאור היסטורית התחזיות חסרות השאפתנות של החברה.

"הסביבה של טסלה נעשית קשוחה יותר ויש סימני שאלה לגבי היכולת של החברה לספק רווחים ברי קיימא", אמר סוון דיירמאייר, אנליסט אינדפנדנט ריסרצ'. "יצרנים גדולים אחרים כבר עומלים על רכבים חשמליים משלהם, בזמן שהם מקבלים תשואות גבוהות ממכוניות רגילות שעובדות על מנוע בעירה."

חוזקה הפיננסי של טסלה מהווה דאגה למשקיעים, וזאת  לאחר שהחברה נאלצה לשלם אג"ח להמרה בהיקף של 920 מיליון דולר בחודש פברואר – פעולה ש"אכלה" כ-3.7 מיליארד דולר של מזומנים ושווי מזומנים שמהסכום בו החזיקה בסוף השנה שעברה. מאסק הזהיר שטסלה תפסיד כסף במהלך הרבעון הראשון שרק הסתיים, ונזכיר שהחברה עוד צריכה לשלם 566 מיליון דולר באג"ח להמרה בחודש נובמבר. עם זאת, לטענתה של טסלה, יש לה מספיק כסף כדי לשלם את החובות עם תזרים מזומנים הקיים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זרובבל 12/04/2019 07:16
    הגב לתגובה זו
    מקווה שטסלה יצליחו. מכונית חשמלית - פחות עשן בעולם
  • ציוני גאה 12/04/2019 22:26
    הגב לתגובה זו
    בטר פלס נבנתה בתפיסה שתביא סופר ערך לבעלים ומחיר יקר ללקוחות, אין פלא שנכשל...
Bernard Arnault
צילום: בלומברג

טייקוני האופנה של צרפת יתרמו 300 מיליון אירו לבניית הקתדרלה

הבעלים של לואי ויטון, מואט, וג'וצי נחלצים לסיוע בהקמה מחדש של קתדרלת נוטרדאם. פינוט: "כולם רוצים להחזיר את החיים לתכשיט הזה של המורשת שלנו בהקדם האפשרי"
Bloomberg |
הטייקונים של צרפת נחלצים לסיוע בבנייה מחדש של קתדרלת נוטרדאם והבטיחו להעביר 300 מיליון אירו (339 מיליון דולר) שישמשו לשחזור פיסת ההסטוריה שהייתה חלק מהנוף הפריזאי ועלתה בלהבות. הנשיא עמנואל מקרון, עומד בראש מסע גיוס תרומות. פרנסואה-אנרי פינוט, המנכ"ל והבעלים של גוצ'י קרינג, ואביו, פרנסואה פינוטל, יתרמו 100 מיליון אירו מחברת ההשקעות שלהם, ארטמיס, כך מסרה המשפחה הבוקר. המתחרה שלהם, משפחת ארנולט, הגיבה דקות לאחר מכן בהבטחה של 200 מיליון אירו ואת המשאבים הארכיטקטוניים והעיצוביים של תאגיד האופנה שלהם, LVMH (לואי ויטון, מואט הנסי). "הטרגדיה הזאת מכה בכל הצרפתים, ומעבר לכך, בכל אלה הקשורים לערכים רוחניים", אמר פרנסואה-אנרי פינוט, בן ה-56, בהצהרתו. "מול הטרגדיה הזאת, כולם רוצים להחזיר את החיים לתכשיט הזה של המורשת שלנו בהקדם האפשרי". מקרון הבטיחה לבנות מחדש את נוטרדאם במרכז פריז לאחר שהאש החריבה את האנדרטה הגותית בת ה-850 שנה. הנשיא קרא לתרומות כדי לבנות מחדש את הבניין ואמר שהוא ימשוך את הכשרונות הטובים ביותר בעולם למשימה. פינוט הבכור, בן ה-82, מדורג במקום ה-23 ברשימת עשירי העולם, עם הון מוערך של 37.3 מיליארד דולר, על פי מדד המיליארדים של בלומברג. ממשלת מחוז אייל-דה-פראנס סביב פריז תעביר 10 מיליון יורו בסיוע חירום לארכידיוקסים לצורך עבודות בנייה מחדש, אמרה ואלרי פקרסה, ראש הארגון הנבחר, בראיון ברדיו קלאסיק. אנשים שרוצים להעביר תרומות יכולים לעשות זאת באמצעות ארגון "פונדטיון דו פטרימוין" ללא כוונת רווח, אמר פקרס. ברנרד ארנו, בעל המניות הראשי של LVMH Moet הנסי לואי ויטון SE, ומשפחתו יתרמו את הכסף, כשלדבריהם התרומה "תוקדש לבניית עבודה אדריכלית זו, המהווה חלק מהיסטוריה של צרפת". ארנו הוא האדם השלישי הכי עשיר בעולם, עם הון של 90.4 מיליארד דולר. "קבוצת LVMH תעמיד לרשות המדינה את כל הצוותים שלה - יצירתיים, אדריכליים, פיננסיים - כדי לעזור מצד אחד עם עבודות הבנייה הארוכות, ומצד שני עם המאמץ לגיוס כספים", אמרה המשפחה בהצהרה.