וול סטריט
צילום: iStock

סגירה מעורבת בוול סטריט: טבע נפלה 4.4%, פייסבוק עלתה 3.2%

ברקע לנתוני מאקרו חלשים, תשואות האג"חים הממשלתיות חוזרות לרדת לאחר הזינוק של הימים האחרונים. הדולר חוזר לרמות שיא. סיטי בנק עלתה 0.1%, אפל הוסיפה 1.4%, הלירה הטורקית חזרה להתרסק
עמית נעם טל | (9)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר המדדים המובילים נסחרים קרוב לשיא של 6 חודשים. נ שוק האג"ח והשוק המט"ח ריכזו הערב עניין ברקע לתנודות של הימים האחרונים. בנוסף, הממשל האמריקני פרסם הערב מספר הודעת אופטימיות בנוגע לשיחות הסחר שיתחילו מחר.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%    

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) נפלה הערב ב-4.4% וריכזה עניין ברקע למתרחש בשוקי האג"ח הקונצרנים. נזכיר כי החברה רגישה במיוחד לנושא הריביות לנוכח החוב הגדול של החברה. פריגו (סימול:PRGO) ירדה 3.1%.

נתוני המאקרו שהתפרסמו היום בארה"ב ממשיכים להצביע על התקררות בפעילות הכלכלית. הזמנות מוצרי בני קיימא ירדו בחודש פברואר ב-1.6%, לעומת צפי לירידה של 1.1%. נתון הזמנות המוצרים (ליבה) עלה ב-0.1% בלבד, לעומת צפי לעלייה של 0.3%. נזכיר כי אמש הפתיע מדד ה-ISM בפעילות הייצור בארה"ב כאשר עלה לרמה של 55.3 נק'. בעקבות הנתונים אמש, העלתה שלוחת הפד' באטלנטה את התחזית לרבעון הראשון של 2019 (לכתבה המלאה).

בגזרת המט"ח, הדולר אינדקס (סימול:DXY) טיפס הערב ב-0.1% וחוזר לרמות שיא של השנה האחרונה. הלי"שט הבריטית מחקה ירידות של 0.6% מול המטבע האמריקני, ונסחרת ברמה של 1.309 דולר ללי"שט, כאשר המשך הסחבת בסוגיית ה"בריקזיט" מעיבה על המטבע. האירו איבד 0.2% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.119 דולר לאירו. הלירה הטורקית מאבדת כעת 2%, כאשר התנודתיות של התקופה האחרונה נמשכת היום.

גרף הדולר אינדקס בשנים האחרונות: פריצה של הרמה הנוכחית צפויה להיות משמעותית לשווקים

תשואות האג"חים של ארה"ב חוזרות לרדת הערב לאחר הזינוק החד שנרשם אמש. התשואה לתקופה של 10 שנים יורדת לרמה של 2.47% התשואה לתקופה של 5 שנים עומדת על 2.28%, והתשואה לשנתיים עומדת על 2.3%.

בגזרת הסחורות, הנפט טיפס ב-1.7% לרמה של 62.5 דולרים לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב רמה של 1,294 דולרים לאונקיה.

במרכז

סקטור הבנקאות עמד הערב במרכז. נזכיר כי אמש הוביל הסקטור את המגמה החיובית בשוק עם עליות חדות של עד 3.5%, כאשר ניתן ליחס את העליות לנתוני מאקרו "סבירים" בארה"ב ובעיקר ללחץ של סוף רבעון שהוסר בסופ"ש האחרון. ברקע להמשך התהפכות עקומת האג"ח, יהיה מעניין לעקוב אחר המתרחש בסקטור. נציין בהקשר זה את מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), מניית גולדמן זאקס (סימול:GS), ג'יי פי מורגן (סימול:JPM), סיטי בנק (סימול:C) ומורגן סטנלי (סימול:MS).

מניית חברת שיתוף הנסיעות ליפט (סימול:LYFT) נסגרה בעליות של 0.2%, והמשיכה לרכז עניין לאחר שנפלה אמש ב -11.9% אל מתחת למחר ההנפקה שבוצעה רק ביום שישי האחרון.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הצלף 03/04/2019 07:10
    הגב לתגובה זו
    כמו שתשים אדום ברולטה מתישהו יצא לך אדום
  • 8.
    מיכה הכהן 03/04/2019 05:39
    הגב לתגובה זו
    טבע (סימול:TEVA) נפלה הערב ב-4.4% וריכזה עניין ברקע למתרחש בשוקי האג"ח הקונצרנים. נזכיר כי החברה רגישה במיוחד לנושא הריביות לנוכח החוב הגדול של החברה. נראה שיהיו עוד ירידות בטרם נראה מגמה למעלה. כך חזיתי בתחילת השבוע וכך קרה.
  • 7.
    שלמה 02/04/2019 23:03
    הגב לתגובה זו
    גורביץ מה קורה עם טבע שהמלצת עליה שתעלה גם השווקים ירדו
  • 6.
    אלכס 02/04/2019 22:04
    הגב לתגובה זו
    החברה ברווחים עצומים לא פלא שהמניה פורצת
  • 5.
    קובי 02/04/2019 21:29
    הגב לתגובה זו
    משלושים אחוזים היום במסחר בוולסטריט ?
  • 4.
    מה שש שנים .חשבתי אמרת עד סוף 2019 (ל"ת)
    שלומי מ. 02/04/2019 19:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שימו לב ל KRNT (ל"ת)
    הצלף 02/04/2019 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לעמית טל 02/04/2019 17:25
    הגב לתגובה זו
    חבל על הכתבות , תכתוב המשך עליות בוול סטריט למרות נתוני מאקרו שלא מעניינים אף אחד הכי פשוט
  • 1.
    פרופ'איציק100 02/04/2019 17:06
    הגב לתגובה זו
    מדד NASDAQ לא ינחת מ 1000 נקודות על ציר הזמן בשש שנים ותשעה חודשים הבאים עלינו....
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: