מאות עובדים ילכו הביתה: yes תפטר 20% מכח העבודה שלה
הנהלת חברת yes ו-ועד העובדים חתמו על הסכם עובדים חדש למשך 3 שנים, במסגרתו יפוטרו 325 מכלל 1,500 עובדי החברה. ההסכם החדש נלווה להסכם הקיבוצי הקיים שכבר נחתם בעבר.
בהסכם זה הגיעו הצדדים להסכמה בנושא תהליכי הסינרגיה והתייעלות בין חברות הבנות של בזק 1.19% , וההסכם החדש מעניק תנאים הולמים לעובדים שיפרשו ושומר על ביטחונם התעסוקתי של העובדים, זכויותיהם הסוציאליות והפנסיוניות וסעיפים חברתיים.
במסגרת ההסכם, נבנתה לראשונה תכנית פרישה מרצון הכוללת מענקי פרישה מוגדלים והודעה מוקדמת לפורשים; כח האדם יצומצם בכ-100 תקנים בכל שנה על פני 3 השנים הקרובות ובסך הכל יעזבו 325 עובדים עד סוף 2021; לעובדים שיישארו יינתן מענק הישארות; נקבעו תנאי הסינרגיה שכולל ניהול משותף, ניוד עובדים, הרחבת תחולת מטלות ואיחוד פעילויות בין החברות הבנות; יועברו תקציבי רווחה מוגדלים לרווחת העובדים; ועוד.
בחברה אומרים כי אומדן עלות ההסכם מוערך בכ-68 מיליון שקלים. הסכם זה מגיע על רקע השינוי האסטרטגי המשמעותי עליו הודיעה החברה היום (יום ה') במסגרתו היא תעבור בשנים הקרובות משידור באמצעות לוויין, לשידור על גבי רשת האינטרנט, מה שיוביל להפחתה בהוצאות החברה.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההסכם נחתם היום במעמד מנכ"ל yes רן גוראון, סמנכ"ל משאבי אנוש צביקה אברמוביץ, יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי ויו"ר ועד העובדים של yes אלי כהן. "אנו נמצאים בתקופה של שינויים רבים בשוק התקשורת ואני בטוח שהסכם זה יביא לשילוב הכוחות הנדרש בדרך להתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני כולנו", אמר גוראון.
לדברי שמחי, "זהו הישג משמעותי להגיע להבנות בתקופה כה מאתגרת ורגישה בתמורות החלות בשוק התקשורת בישראל. היחידה להכוונה תעסוקתית בהסתדרות הלאומית תעמוד לימין העובדים הפורשים ותעזור להם במציאת מקומות עבודה חלופיים". כהן הוסיף: "שוק התקשורת כולו עובר שינויים רבים ומאתגרים וכך גם חברות הבנות של קבוצת בזק, ובתוך כל אלה הצלחנו לא רק לשמור על זכויות העובדים, אלא אף לשפר תנאים תעסוקתיים ולהשיג זכויות פרישה מיטיבות. אנחנו מבינים שעתידנו כעובדי החברה תלוי באופן ישיר בהצלחתה ואנו מחויבים להמשיך ולהצעיד את yes כמובילת שוק הטלוויזיה בישראל".
על פי הערכות בשוק התקשורת, שאר החברות הבנות שחל בזק (בזק בינלאומי ופלאפון, א"כ) צפויות לעבור אף הן סבב התייעלות שיכלול גם צמצום בכח האדם שלהן. הערכה היא כמדובר במאות עובדים נוספים בקבוצה שייאלצו לעזוב את הבחרות.
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 1.עובדי תשקורת נהיו הזבל של המדינה. זורקים אותם (ל"ת)להתאבד 15/03/2019 00:47הגב לתגובה זו
- הם באמת הזבל של המדינה. גם את הנותרים לזבל (ל"ת)מזמן לא שם 15/03/2019 14:57הגב לתגובה זו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
