פרטנר TV תתחיל לייצר כסף מפרסומות בטלוויזיה
מהפכת הפרסום המטורגט בטלוויזיה, שכבר מתרחשת בימים אלו בשוק האמריקאי ועתידה לשנות את כל מודל הפרסום בטלוויזיה מגיעה לישראל. חברת פרטנר היא הראשונה להשיק את הפרסום במתכונת Addressable tv ותחל לשדר פרסומות מותאמות על המסך לצופיה, במסגרת שת"פ ראשון מסוגו עם חברת סנו.
החברה הודיעה היום (יום א') על מעבר לשלב המסחרי בהטמעת מערכת Addressable tv בפלטפורמת הטלוויזיה של החברה עם שילוב פרסומות ממוקדות בפרטנר TV החל מהשבוע. הפרסומות של סנו, למוצרים שונים ולקהלים שונים, יעלו במספר ערוצים בפרטנר TV, בהם ערוץ ויוה וערוץ ויוה פלוס (שמשדר את הלהיט העולמי "הכלה מאיסטנבול"), ערוץ טדי וכן בתכני VOD. הפרסום ישולב בין התכניות, כפי שנעשה בערוצי הברודקאסט המסחריים, במינונים נמוכים בהרבה, ותוך התאמה לצופה.
מתחת לאף של הרגולטור
הבשורה הכלכלית-מסחרית היא בעצם העובדה שפרטנר TV תהפוך לפלטפורמת הטלוויזיה הרב-ערוצית הראשונה בישראל עם מודל הכנסות מפרסום. הממשק שלה יאפשר שילוב פרסומות, טירגוט מותאם לצופה, הצעות ערך ייחודיות ומשתנות בדמות פרסומת "סטנדרטית", הצעות 'פופ-אפ' על המסך, מעבר לערוצי מכר ייעודיים בטלוויזיה, שילוב של אפליקציית מכר עם הצעות שיווקיות (כפי שנעשה בשת"פ של פרטנר עם דומינו'ס פיצה), ועוד.
הרגולטור במקרה הזה אינו יכול להגביל אותה משום שהיא משדרת תכנים על גבי אינטרנט ולכן אינה כפופה לרשות השנייה. באופן שכזה, הבאים בתור שצפויים להיכנס לתחום הם גופים שפועלים באופן דומה כגון סלקום TV, סטינג, נקסט וכו'.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפרטנר ממירים חכמים ביותר מ-118 אלף משקי בית שתומכים ביכולות פרסום מותאם אישית בממשק, בערוצים החיים, ב-VOD ובאפליקציות שותפות. אופציית ה-addressable tv מאפשרת לה הפסקת פרסומות עם פרסומות שונות, הקפצת הצעות פופ אפ ועוד.
Addressable TV הוא למעשה פרסום בטלוויזיה מסורתית שאינו מוגש לכל הקהל הצופה, אלא רק לבתי אב מסוימים שנכללים בקהל היעד המטורגט.
פורמט ה-Addresable TV מפחית את היקף הצופים שאליהם ניתן לפנות. עם זאת מדובר במספרי 2018 וההיגיון קובע שעם חדירת הטכנולוגיה לעוד ועוד בתי אב, בעשור הבא, נתח הטלוויזיות בעלות "כתובת" על בסי IP יהיה גבוה הרבה יותר. בארה"ב לדוגמא, מדובר בירידה מ-112 מיליון בתי אב שאליהם ניתן להגיע בטלוויזיה מסורתית ל-68 מיליון. היתרון הוא ביכולת לשדר ל-2 בתי אב שצופים באותה התכנית 2 פרסומות שונות.
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הטירגוט בפורמט זה מתאפשר באמצעות "הקופסאות החכמות" שנמצאות בבתי הלקוחות שמנויים לשירותי תוכן טלוויזיה תמורת דמי מנוי - דוגמת פרטנר TV. מעבר לדיוק והשמירה על החלק בתקציב הפרסום שלא מבוזבז לשווא - הפורמט הזה מאפשר למפרסם לייצר חווית פרסום עשירה ורלוונטית יותר בהינתן המידע על הקהל והעדפותיו. הערך החשוב ביותר בא לידי ביטוי בתרומה המידית שהמפרסם יכול לזהות (הצלחה או כשלון) בתנועת טראפיק אונליין, מעורבות ועלייה במכירות תודות לפרסום.
- 4.אמיתי 23/01/2019 19:37הגב לתגובה זוחששתי אבל עברתי ונדהמתי.מוצר פצצה עם איכות צפיה מעולה בכלום כסף!
- 3.אנדרס 21/01/2019 13:02הגב לתגובה זועכשיו אנו רואים פרסומות משלמים מחיר מלא והם עוד מקבלים על זה כסף, שיהיו שני מסלולים בפרטנר , או תשלום מחיר מלא ללא הנחות וללא פרסומות או לחליפין שאנו ניהיה "הפרטנרים" שלהם ואנו נקבל הנחה עבור הפרסומות שאנו רואים.
- 2.תומי 21/01/2019 12:13הגב לתגובה זומקוה באמת שהפרסומות יתאימו לצרכן ולא מכל הבא ליד
- 1.גידי 21/01/2019 09:54הגב לתגובה זווככה חבריי

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
