איציק בנבנשיבתי פרטנר TV
צילום: עופר וקנין

פרטנר TV תתחיל לייצר כסף מפרסומות בטלוויזיה

פרטנר TV תהפוך לפלטפורמה הרב-ערוצית הראשונה בישראל עם מודל הכנסות מפרסום. הרגולטור אינו יכול להגביל אותה בשלב זה משום שהיא משדרת תכנים על גבי אינטרנט ולכן אינה כפופה לרשות השנייה
משה בנימין | (4)

מהפכת הפרסום המטורגט בטלוויזיה, שכבר מתרחשת בימים אלו בשוק האמריקאי ועתידה לשנות את כל מודל הפרסום בטלוויזיה מגיעה לישראל. חברת פרטנר היא הראשונה להשיק את הפרסום במתכונת Addressable tv ותחל לשדר פרסומות מותאמות על המסך לצופיה, במסגרת שת"פ ראשון מסוגו עם חברת סנו. 

 

החברה הודיעה היום (יום א') על מעבר לשלב המסחרי בהטמעת מערכת Addressable tv בפלטפורמת הטלוויזיה של החברה עם שילוב פרסומות ממוקדות בפרטנר TV החל מהשבוע. הפרסומות של סנו, למוצרים שונים ולקהלים שונים, יעלו במספר ערוצים בפרטנר TV, בהם ערוץ ויוה וערוץ ויוה פלוס (שמשדר את הלהיט העולמי "הכלה מאיסטנבול"), ערוץ טדי וכן בתכני VOD. הפרסום ישולב בין התכניות, כפי שנעשה בערוצי הברודקאסט המסחריים, במינונים נמוכים בהרבה, ותוך התאמה לצופה.

מתחת לאף של הרגולטור

הבשורה הכלכלית-מסחרית היא בעצם העובדה שפרטנר TV תהפוך לפלטפורמת הטלוויזיה הרב-ערוצית הראשונה בישראל עם מודל הכנסות מפרסום. הממשק שלה יאפשר שילוב פרסומות, טירגוט מותאם לצופה, הצעות ערך ייחודיות ומשתנות בדמות פרסומת "סטנדרטית", הצעות 'פופ-אפ' על המסך, מעבר לערוצי מכר ייעודיים בטלוויזיה, שילוב של אפליקציית מכר עם הצעות שיווקיות (כפי שנעשה בשת"פ של פרטנר עם דומינו'ס פיצה), ועוד.

הרגולטור במקרה הזה אינו יכול להגביל אותה משום שהיא משדרת תכנים על גבי אינטרנט ולכן אינה כפופה לרשות השנייה. באופן שכזה, הבאים בתור שצפויים להיכנס לתחום הם גופים שפועלים  באופן דומה כגון סלקום TV, סטינג, נקסט וכו'. 

לפרטנר ממירים חכמים ביותר מ-118 אלף משקי בית שתומכים ביכולות פרסום מותאם אישית בממשק, בערוצים החיים, ב-VOD ובאפליקציות שותפות. אופציית ה-addressable tv מאפשרת לה הפסקת פרסומות עם פרסומות שונות, הקפצת הצעות פופ אפ ועוד.

Addressable TV הוא למעשה פרסום בטלוויזיה מסורתית שאינו מוגש לכל הקהל הצופה, אלא רק לבתי אב מסוימים שנכללים בקהל היעד המטורגט. 

פורמט ה-Addresable TV מפחית את היקף הצופים שאליהם ניתן לפנות. עם זאת מדובר במספרי 2018 וההיגיון קובע שעם חדירת הטכנולוגיה לעוד ועוד בתי אב, בעשור הבא, נתח הטלוויזיות בעלות "כתובת" על בסי IP יהיה גבוה הרבה יותר. בארה"ב לדוגמא, מדובר בירידה מ-112 מיליון בתי אב שאליהם ניתן להגיע בטלוויזיה מסורתית ל-68 מיליון. היתרון הוא ביכולת לשדר ל-2 בתי אב שצופים באותה התכנית 2 פרסומות שונות. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הטירגוט בפורמט זה מתאפשר באמצעות "הקופסאות החכמות" שנמצאות בבתי הלקוחות שמנויים לשירותי תוכן טלוויזיה תמורת דמי מנוי - דוגמת פרטנר TV. מעבר לדיוק והשמירה על החלק בתקציב הפרסום שלא מבוזבז לשווא - הפורמט הזה מאפשר למפרסם לייצר חווית פרסום עשירה ורלוונטית יותר בהינתן המידע על הקהל והעדפותיו. הערך החשוב ביותר בא לידי ביטוי בתרומה המידית שהמפרסם יכול לזהות (הצלחה או כשלון) בתנועת טראפיק אונליין, מעורבות ועלייה במכירות תודות לפרסום. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אמיתי 23/01/2019 19:37
    הגב לתגובה זו
    חששתי אבל עברתי ונדהמתי.מוצר פצצה עם איכות צפיה מעולה בכלום כסף!
  • 3.
    אנדרס 21/01/2019 13:02
    הגב לתגובה זו
    עכשיו אנו רואים פרסומות משלמים מחיר מלא והם עוד מקבלים על זה כסף, שיהיו שני מסלולים בפרטנר , או תשלום מחיר מלא ללא הנחות וללא פרסומות או לחליפין שאנו ניהיה "הפרטנרים" שלהם ואנו נקבל הנחה עבור הפרסומות שאנו רואים.
  • 2.
    תומי 21/01/2019 12:13
    הגב לתגובה זו
    מקוה באמת שהפרסומות יתאימו לצרכן ולא מכל הבא ליד
  • 1.
    גידי 21/01/2019 09:54
    הגב לתגובה זו
    וככה חבריי
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.