לידיעת השר כץ: שביעות רצון נמוכה מהתחבורה הציבורית בשרון
שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בקרב תושבי השרון נמוכה. כך עולה ממצאי סקר שפורסם היום (ג') בקרב יותר מ-5,000 תושבי השרון המצביע על מחסור בקווים ישירים, תחנות אוטובוס מרחוקות ביישובים הערביים, חוסר תיאום בין מועדי האוטובוסים והרכבות והיעדר שבילי אופניים לתחנות הרכבת.
בחודשים האחרונים נערך סקר נוסעים מקיף שבחן את הרגלי הנסיעה של תושבי השרון, שסובלים מפקקים ארוכים, תחבורה ציבורית לא יעילה, עומס אדיר בקווי הרכבת ומשבר תחבורתי שהולך ומחריף. הסקר נערך בקרב יותר מ-5,000 תושבי השרון וממצאיו נותחו על ידי הטכניון.
בין הרגלי הנסיעה שהסקר בחן נכללים מידת השימוש בתחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל ומידת השימוש באמצעי התחבורה השונים. תוצאות הסקר מעלות חוסר שביעות רצון של תושבים בערי השרון מהתחבורה הציבורית - הן בקווי האוטובוס והן ברכבת ישראל.
נוסעים באוטובוסים העניקו ציון ממוצע בטווח של 2-3 מתוך 5 לשורה של היבטים כמו תדירות האוטובוסים, שעות הפעילות, משך הנסיעה, תיאום הלו״ז וצפיפות הנסיעה. רק הקטגוריות קרבת התחנה ליעד וקרבת התחנה למוצא קיבלו ציון גבוה מ-3, כאשר שביעות הרצון מהשימוש ברכבת נמוכה עוד יותר: בכל הקטגוריות התקבלו ציונים בטווח 1.5-3.5.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחסור בקווים ישירים ושבילי אופניים
שני שליש מהנשאלים ענו כי חסרים להם קווים ישירים ומהירים לאזורי התעסוקה וכשמונים אחוזים השיבו כי תדירות התחבורה הציבורית נמוכה מדי.
קצת יותר מרבע ממשתתפי הסקר העידו כי הם משתמשים בתחבורה ציבורית (27%) בלבד בנסיעה למקום העבודה, וכחצי מהמשיבים נוסעים ברכב פרטי בלבד (51%), וקצת פחות מרבע משלבים בין רכב פרטי לתחבורה ציבורית (22%).
מעל 900 נסקרים מטייבה וקלנסוואה ענו לשאלות הסקר בשפה הערבית. מתשובותיהם עולה כי יותר מ-50% סבורים שתחנות האוטובוס מרוחקות יותר מעשר דקות הליכה. רבים מהם עובדים בערי השרון: בעיקר בכפר סבא אולם אין להם קווי תחבורה ציבורית ברמה מספקת ובכך הם נאלצים להגיע עם רכב פרטי ולהעמיס על הכבישים.
חסר תיאום בין זמני האוטובוסים והרכבות
מתשובותיהם של נוסעי הרכבת עולה כי אין התאמה בין לוחות הזמנים של הרכבת לזמני הגעת ויציאת האוטובוסים מהתחנות וכי הוספת שבילי אופניים אל תחנות הרכבת תעודד נוסעי רכב פרטי להשאירו בבית.
- כמה יעלה אייפון 17?
- ג'ורג' חורש והראל ישלימו את רכישת השליטה בכאל לפי שווי של 3.75 מיליארד שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה...
"הציבור דורש תחבורה ציבורית טובה ומהירה - כך עולה מממצאי הסקר. כעת חשוב שיתוף הפעולה של משרד התחבורה בתכנון ופתיחה של קווים מהירים לאזורי תעסוקה והוספת שירות חסר בערים. רק עבודה משותפת של הרשויות להגדלת לתחבורה הציבורית תוך הבנת הצרכים בשטח ודיאלוג עם הציבור יביאו לשיפור משמעותי בתחבורה הציבורית. אנחנו קוראים גם למשרד האוצר להקצות את המשאבים הנדרשים לכך", אמר מנכ״ל 15 דקות גיל יעקב.
- 4.מנחם לוי 16/01/2019 12:01הגב לתגובה זו3 קדנציות כץ שר התחבורה ואין תחבורה ציבורית מוציאים עשרות מילארדים ואין תוצאות ...נאאאדה זה הליכוד .....הרבה דיבורים ..מעט ביצוע מוצלח הם בחרדת ביצוע ....
- 3.בן בסט 15/01/2019 13:02הגב לתגובה זוהם מעולים בפקה פקה גרועים בעבודה
- 2.מסילה מזרחית יעד 2026 ,למה ? חופרים עם מעדר ? (ל"ת)משה 15/01/2019 12:13הגב לתגובה זו
- 1.ראובן 15/01/2019 11:53הגב לתגובה זוגם תושבי בת-ים מאוכזבים מתכנון הקו העילי ברחובות הצרים והצפופים של בת-ים. תכנון לקוי שיסתום את כל התחבורה בעיר ויגרום לפקקי ענק.

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

וואן זירו נלחץ מבנק אש ומשיק מסלול חדש - הגדולים עדיין אדישים
הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פטור מעמלות ושירותים ייעודיים לעצמאים, על רקע השקת הבנק החדש אש של ניר צוק - האם הבנקים הקטנים יאכלו אחד את השני כשהגדולים יחייכו מהצד?
בנק ONE ZERO הכריז היום על השקת מסלול בנקאי חדש לעצמאים, שכולל שירותים ייעודיים כמו הפקת חשבוניות דיגיטליות, ניהול מע"מ, פטור מעמלות עו"ש ומט"ח, וממשק דיגיטלי לניהול פעילות עסקית וכל זה ללא עלות חודשית. לפי הבנק, מדובר בחבילת שירותים שעשויה לחסוך לעצמאי
למעלה מ־3,000 שקל בשנה.
המסלול מבוסס על שיתוף פעולה עם חברת FINBOT, שמספקת את הפלטפורמה לניהול הפעילות העסקית דרך האפליקציה FINBOT SMART. כך לדוגמה, בכל תקבול שמתקבל לחשבון, המערכת תזהה אוטומטית את הצורך בתשלום מע"מ, תציע להפריש 18% מהסכום לפיקדון
יומי ייעודי, ותאפשר גם לצבור ריבית על כספי המע"מ בנוסף להתראות שוטפות על המצב התזרימי של כל החשבונות במקום אחד.
קניבליזציה בין הבנקים הקטנים?
זה מגיע בעיתוי טעון במיוחד: ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של בנק אש. המסלול החדש של וואן זירו הוא כנראה יותר אילוץ מיוזמה. וואן זירו, נאבק יותר משלוש שנים כדי לבסס את עצמו כבנק משמעותי מול הענקיים ואז מגיע בנק אש שאולי הוא עדיין לא איום אמיתי אבל הוא בהחלט מצליח לייצר רעש, ועושה זאת עם אג’נדה לוחמנית, ואפילו עקיצות ישירות מהיזם הראשי - בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות.
במעמד השקת הבנק החדש, הביקורת הייתה ישירה וחסרת עכבות מצד אחד מהמייסדים, יזם ההייטק ניר צוק: "לא יודע למה מישהו חשב שזה יעבוד", הוא
אמר כשהוא התייחס למודל המנוי החודשי של וואן זירו. לדבריו, “וואן זירו החליטו שהם כמו נטפליקס או חדר כושר. אנחנו בבנק אש באים עם מודל אחר לגמרי אנחנו מחלקים חצי מהרווחים עם הלקוחות. לא גובים עמלות עו"ש, לא דמי מנוי, וכל שקל שמופקד אצלנו הבנק מרוויח חצי ממנו
והלקוח חצי. זה הוגן, וזה שקוף".
- מה הריבית בפיקדונות בכל הבנקים וכמה אתם מפסידים על הכסף בעו"ש?
- ההטבות של ONE ZERO למילואימניקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא לא סיים רק במודל העסקי ותקף גם את התשתית הטכנולוגית של וואן זירו: "הם בחרו במערכת ליבה הודית בת 40 שנה, יקרה ולא מותאמת. אצלנו המערכת נבנתה מקצה לקצה על ידי הייטק ישראלי, רזה וזול". בנוסף לזה צוק ציין שוואן
זירו "שרף כבר כ־890 מיליון שקל מתוך המימון שגייס", בעוד שבבנק אש, לדבריו, "רוב הכסף עוד נמצא בקופה".