וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בירידות קלות בוול סטריט: אפל ואמזון ירדו 1%

התנודתיות ירדה בצורה חדה ברקע לפרסום תמלילי הפד'. תמיכת הממשל והפד' בשווקים צפויה לרדת בימים הקרובים. עונת הדו"חות בוול סטריט צפויה להתחיל בשבוע הבא
עמית נעם טל | (13)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים קלות.  ברקע למסחר, תמיכת הממשל האמריקני והפד' בשווקים צפויה לרדת הערב וב-3 הימים הקרובים, דבר שעשוי להחזיר את התנודתיות לשווקים בימים הקרובים. 

תמלילי הישיבות של הפד' מ-2013 מפורסמים, דבר שהשפיע על התנהלות השוק. לפי התמלילים, נראה כי החברים בפד' חששו מעיוות של השווקים כתוצאה מתוכנית הרכישות. יו"ר הפד' הנוכחי טוען כי "הפד' הפך להיות שבוי של השווקים - מחשבה שגורמת לו לצמרמורת" (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%     

הנזילות בשווקים צפויה להוות גורם משמעותי בשווקים בימים הקרובים. לאחר הזרקה של קרוב ל-90 מיליארד דולר מתחילת השנה למערכת הבנקאית ע"י הממשל האמריקני (לכתבה המלאה), הימים הקרובים צפויים לעמוד בסימן של הידוק מוניטרי ע"י 2 גופים אלו. כתוצאה מכך, שוק האג"ח הקונצרני צפוי לעמוד הערב במרכז ולהשפיע על השווקים. לאחר לחץ מכירות בחודש דצמבר, פעולות הממשל בתחילת השנה הביאו "לשורט סקוויז" בשוק זה, כאשר הריביות ומרווחי האשראי בשוק ירדו בחדות.

הדוגמה הטובה ביותר לתהליך הנ"ל היא תעודות הסל העוקבות אחר שוק האג"ח בדירוג "זבל" (סימול:HYG,JNK) שביצעו תיקון חד בימים האחרונים וחזרו לרמות של נובמבר האחרון. גרף תעודת הסל JNK בחודשים האחרונים - "שורט סקוויז" בימים האחרונים.

הורדת התשואות בשוק האג"ח הקונצרני העניקה רוח גבית למניות רבות (בפרט לחברות הממונפות), ויהיה מעניין לעקוב הערב האם המגמה משתנה ברקע להורדת התמיכה מצד הממשל. בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) היא החברה הרגישה ביותר לתנודות בשוק, וזאת ברקע לחוב הגדול של החברה.

סקטור הבנקאות שעשוי כעת לחזור למרכז הבמה לאחר שבועיים של הפוגה. בהקשר זה נציין את בנק אוף אמריקה (סימול:BAC). מניית סיטי בנק (סימול:C), מניית גולדמן זאקס (סימול:GS), מניית ג'יי פי מורגן (סימול:JPM). תעודות הסל העוקבות אחר הסקטור הן XLF, KBE ו-KRE. בתוך כך, נציין כי עונת הדו"חות בוול סטריט צפויה להיפתח שבוע הבא עם דו"חות של הבנקים.

ברקע למהלכים בשוק הכסף, נתוני המאקרו בעולם ממשיכים להיחלש. הייצור באיטליה ירד בחודש נובמבר ב-1.6%, לעומת צפי לירידה של 0.3%. בחישוב שנתי מדובר על ירידה של 2.6%. נזכיר כי הנתון המקביל בגרמניה הצביע מוקדם יותר השבוע על ירידה של 1.9% בחודש נובמבר (לכתבה המלאה).

מדד המחירים לצרכן ירד בחודש האחרון ב-0.1% בהתאם לציפיות . בחישוב שנתי מדובר על קצב עליית מחירים של 1.9%.  מדד הליבה, המתעלם מהשפעות מחירי האנרגיה נותר ברמה של 2.2% בחישוב שנתי.

בגזרת המט"ח, הלי"שט הבריטית קפצה הערב מול הדולר ב-0.8% ברקע לדיווחים כי הב"הבריקזיט" צפוי להידחות במספר חודשים. הדולר אינדקס (סימול:DXY) נסגר בעליות של 0.2% לאחר שאיבד 0.3% מוקדם יותר.

במרכז

סקטור התעופה ריכז הערב עניין לאחר שאמש פרסמה חברת אמריקן איירליינס (סימול:AAL) אזהרת רווח לדו"חות הקרובים (לכתבה המלאה). נזכיר בהקשר זה יונייטד איירלינס (סימול:UAL),דלתא איירלינס (סימול:DAL), וסאותווסט איירליינס (סימול:LUV) .

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    משה 11/01/2019 18:50
    הגב לתגובה זו
    חבל שגרפולוג לא יוכל לנתח את כתב ידם המודפס ...אבל הם חולי נפש תאמינו לי
  • תיקון מתקרב .בהצלחה לכולנו (ל"ת)
    שושנת יריחו 11/01/2019 23:14
    הגב לתגובה זו
  • גוגו 11/01/2019 22:18
    הגב לתגובה זו
    בדרך כלל זה יותר גרוע...
  • 5.
    בורסה שלנו 11/01/2019 17:35
    הגב לתגובה זו
    ערב טוב מאתר בורסה שלנואס.אן.פי 500 התנגדות 2600 בטון,שימו לב סטיית תקן שליליית!יעד 2,550 נקודות מחכה למדד!
  • לבורסה שלכם 11/01/2019 23:17
    הגב לתגובה זו
    מה הסיפור שלכם אם אין ולא היה מדד שכזה
  • אש 11/01/2019 22:46
    הגב לתגובה זו
    סטיית תקן זה מונח מתחום הסטטיסטיקה וערכו לא יכול להיות שלילי. בניתוח טכני קיים מונח בשם סטייה שלילית.
  • 4.
    דוקטור גבלס 11/01/2019 17:03
    הגב לתגובה זו
    אם הדמוקרטיה נהגה כלפינו, כשהיינו באופוזיציה, לפי העקרונות הדמוקרטים, הרי הייתה היא הדמוקרטיה חייבת לעשות זאת. אך אנחנו לא אמרנו מעולם, שאנו מיצגים את הרעיון הדמוקרטי, אלא אמרנו בגלוי שאנו נוקטים אמצעים דמוקרטים כדי להגיע לשלטון, אך כשנגיע לשלטון נסרב לתת למתנגדנו, וללא רחמים, כל אותם הזכויות והאמצעים שניתנו לנו כשהיינו באופוזיציה ונשחוט ללא רחם
  • 3.
    דוקטור גבלס 11/01/2019 17:01
    הגב לתגובה זו
    מי האחראים לאסון הזה? בלי מורא שולחים אנו אצבע מאשימה אלייך היהודון. אתה הוא המעורר והמבצע של האסון הנורא!ואתה הוא הנהנה ממנו:.. רואים, אתה זה אויב העולם, מחריב התרבויות, טפיל האומות, בן התוהו, התגלמות הרע, מתסיס הרקב, הדמון הגלוי של התנוונות האנושות
  • ונספר 3 מוסיף 11/01/2019 20:30
    הגב לתגובה זו
    שהרסתם לי את החיים כשגזלתם ממני 4 מליארד שקל ואנסתם את אימי ואת הכלבה האהובה שלי. לא אנוח ולא אשקוט עד שהמדינה תפצה אותי על המאות שקלים שלקחתם לי ואכלתן את כלבתי לפני ואחרי שאנסתם אותי ביער בן שמן.
  • חזרת בבגדים אחרים? (ל"ת)
    לשושנה 11/01/2019 18:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חנני 11/01/2019 16:48
    הגב לתגובה זו
    שוק הפרסי פחות תנודתי משוק בארהב ויסות זה שם המשחק ....בושה וחרפה שוק של גנבים ומריונטות
  • 1.
    ד"ר ניר(איצ100) 11/01/2019 15:56
    הגב לתגובה זו
    NASDAQ וחברות FAANG משכו בכחש את השווקים זמן רב לגבהים לא נכונים שאסור היה עליהם להגיע בדרכים טובות ונכונות. אחרי עליית המדד עמד בנוסף מימשל אמריקאי רקוב בראשות הטראמפ שפימפמו את המדדים מעלה וזאת ממש לא מסיבות כלכליות..אנחנו כבר מזמן לא שם..ואנו בדרך לשפלים ובעוצמות שטרם חווינו!!
  • mbzurv //// 11/01/2019 17:12
    הגב לתגובה זו
    bat ,rcu, ??? t,v njrhc v,rcu, !!!!
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: