4 דברים שכדאי לכם לדעת לפני שתעלו על הקורקינט של בירד
נספח חדש לנוף התל אביבי ממנו אי אפשר להתעלם בחודשים האחרונים הם הקורקינטים הפזורים ברחובות העיר של חברת Bird העולמית. יצאנו לבדוק מהו המודל הכלכלי מאחורי המיזם ומה חשוב לדעת לפני שעולים על אחד הכלים אותם מציעה החברה.
ראשית, קצת רקע. Bird היא אחת מחלוצות תחום הקורקינטים השיתופיים, לצד חברות נוספות כמו Lime ו-Spin, שהובילו את הזינוק בענף בשנה האחרונה. בסבב הגיוס הראשון שלה גייסה החברה 15 מיליון דולר, בסבב השני שלה גייסה 100 מיליון דולר, ובסבב הגיוס השלישי שנחתם ביוני האחרון גייסה כבר 300 מיליון דולר מ-Sequoia Capital, כאשר סבב הגיוס האחרון למעשה הכפיל ברבעון אחד את שווי החברה המוערך ממיליארד דולר, לשני מיליארד דולר.
כמה זה עולה לנו?
בישראל החברה החלה לפעול תל אביב, אך לפני שבועיים הגדילה את טווח הפעילות לרמת גן. בירד מציעה ללקוחותיה השכרת קורקינט בתשלום של 5 שקלים לתחילת נסיעה וחצי שקל על כל דקת נסיעה. כלומר, על נסיעה של 5 דקות תשלמו 7.5 שקלים. נשמעו לא מעט טענות על כך שהשירות יקר, אך מבט חטוף בהסכם המשתמש של החברה מגלה שלא רק זה צריך להטריד את המשתמשים.
אין ביטוח, אין אכיפה
על פי הסכם המשתמש, החברה למעשה מסירה מעליה כל אחריות לבטחון הרוכב, וזאת כאשר קורקינט ידוע כאחד הכלים המסוכנים לרכיבה ומצריך מהרוכב להתרגל לנסיעה בצורה שבהרבה מהמקרים חדשה עבורו.
- ישראל וארה"ב משתפות פעולה בתמיכה בחדשנות כנגד מתקפות סייבר
- בירד תמוזג לספאק לפי שווי של 2.3 מיליארד; צפויה להפסיד 96 מ' השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין היתר, מבקשת בירד כי הרוכב יהיה לפחות בן 18, כאשר לא ברור איך נאכפת הדרישה הזו, ובנוסף דורשת מהרוכב לשים קסדה, לא לנסוע עם שום תיק מכל סוג שהוא, ולא לנסוע בשעות הלילה, כאשר על כל אלה מחייבת בירד המשתמש לנסוע אך ורק על כבישים ולא על מדרכות או שבילים להולכי רגל, כשאין שום כיסוי ביטוחי למשתמש מטעם החברה.
גם אם הקורקינט ישרוט מרצדס - הסעד המירבי הוא 25 דולר
על פי תנאי המשתמש של בירד, החברה לא לוקחת על עצמה שום אחריות, ומציינת כי בכל מקרה, הסעד המקסימלי אותו תוכל לראות ממנה עומד על 25 דולר, לא משנה מה קרה לך או איזה נזק גרמת, ומדגישה כי אין למשתמש שום אפשרות לתבוע את החברה לא פרטנית ולא בתביעה ייצוגית.
הצפרים - חוסכים מחסנים וכח אדם
בירד לא מאפשרת שימוש בקורקינט בין 22:00 ל-7:00 בבוקר, כאשר בזמן הזה נכנסים לפעולה ה"צפרים" של החברה, אותם אנשים להם החברה משלמת כדי שיטעינו את הכלים במהלך הלילה ויחזירו אותם ל"קן" - מקום מרכזי בעיר בו ניתן יהיה לאסוף אותם לשימוש. החווייה הזו, במסגרתה כל קורקינט מופיע על מפה האפליקציה ונעלם ממנה לטובת הטענה ככל שמתקרבים אליו, הייתה הסיבה הראשונה לשריפת הקורקינטים של החברה ברחבי לוס אנג'לס על ידי ההמונים.
- רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
הצפרים של החברה מרוויחים בין 20 ל-70 שקל עבור כל קורקינט שהם מטעינים, והחברה מרוויחה פעמיים - גם מכך שהיא לא צריכה לשלם עבור החשמל ועל מחסנים גדולים (שכירות, ארנונה וכו') וגם מהעובדה שהקורקינטים נמצאים בבית של מישהו ולא בחוץ ברחוב בשעות לילה, כשהם חשופים לונדליזם.
- 7.משוגעים 28/11/2018 15:41הגב לתגובה זושרפו לעצמם 300 מיליוטן דולר! Avis Budget Group, Inc. (CAR) - נסחרת בנאסדק נראה לי חברת השכרה קצת יותר כגולה ושווי השוק שלה הוא 2.3 מיליארד דולר
- 6.איך זה יכול להיות? 28/11/2018 15:38הגב לתגובה זומי הפראיירים האלו? חברה להשכרת קורקינטים שווה 2 מיליארד דולר ונתנו להם 300 מיליון $ אני לא מאמין
- 5.אמיר 28/11/2018 11:36הגב לתגובה זועד שיעלמו מהנוף הישראלי
- 4.אייל 28/11/2018 09:43הגב לתגובה זואתה היית מבטח ישראלי בן 20 בתל אביב ב7.5 שח?מה החברה רשמה אם החלטת לדפוק מרצדס? נראה הוגן
- 3.תמר 28/11/2018 09:42הגב לתגובה זו70 שקל ליום טעינה או לחודש?
- 2.שט 28/11/2018 09:19הגב לתגובה זויותר משתלם לקנות ב 3000 קורקינט או אופניים. כפי שהקורקינט בתמונה נראה מחירו 2000 עד 3000 שקל. החניה של קורקענט היא בכל מקום לכן אין שום ערך לחניות השיתופיות.
- 1.אנשי עסקים ממולחים (ל"ת)מומחה לקנוניות 28/11/2018 05:42הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

הממשלה אישרה תכנית לפיתוח מטרופולין באר שבע בכמיליארד שקלים
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל
בהחלטת ממשלה להזנקת באר שבע והנגב בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אושרה תוכנית אסטרטגית לחיזוק ופיתוח מטרופולין באר שבע בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. ההחלטה גובשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר ועתידה לתמוך בהעתקת מחנות צה״ל לנגב, לשפר את התשתיות, איכות החיים וההזדמנויות עבור תושבי הנגב, המשרתים ומשפחותיהם.
ההחלטה מהווה אבן יסוד לשינוי היסטורי שעתיד לעצב את פני הנגב לדורות הבאים. ההחלטה כוללת השקעה של כמיליארד שקלים ומתמקדת בארבעה תחומים מרכזיים: צמיחה כלכלית, פיתוח תשתיות תחבורה, שיפור איכות החיים והביטחון האישי, וחינוך והון אנושי. בתחום הצמיחה הכלכלית, יושקעו כ-200 מיליון שקל בפיתוח האקו-סיסטם הקיים בין האקדמיה, התעשייה והצבא. במסגרת זו יוקם מרכז מו"פ דואלי יישומי בשיתוף מפא"ת, ייפותחו תחומי החדשנות והסייבר, יושקעו משאבים בתעסוקה ותיירות ופיתוח העיר העתיקה כמוקד תיירות ומגורי צעירים.
בתחום התחבורה, יושקעו תקציבים משמעותיים בפיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות, לרבות תכנון והקמה של רכבת קלה בבאר שבע, הכוללת תוואי לבית החולים החדש שיוקם בעיר, בהתאם לצרכי עיר מטרופולינית ותיתן מענה לגידול הדמוגרפי הצפוי. בתחום איכות החיים והביטחון האישי, יושקעו כ-500 מיליון שקלים בשיפור ביטחון הפרט, לרבות הקמת תחנת משטרה חדשה, הרחבת משל"ט דרום, פיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות להתמודדות עם אתגרי המרחב.
בנוסף, יושקעו משאבים בתחום הבריאות בדגש על הגדלת מספר הפסיכולוגים ומקצועות הפרא-רפואיים, וכן בהתחדשות עירונית, תרבות וספורט, כולל תכנון מכון ווינגייט בבאר שבע והקמת מבני ציבור בעיר. בתחום החינוך וההון האנושי, יושקעו כ-120 מיליון שקלים בפיתוח החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ובהשכלה הגבוהה, תוך דגש על מקצועות טכנולוגיים, קידום מצוינות והקמת מרכז רשותי למקצועות ה-STEM.
- אושרה תוכנית ההתחדשות בבאר שבע: פוטנציאל לכ-17 אלף דירות חדשות
- אנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״אנחנו מביאים היום לממשלה תוכנית סיוע גדולה לבאר שבע, בסך של למעלה ממיליארד שקל. זה כולל חיזוק בתחומים רבים שהם חשובים לאזרחי באר שבע: רכבת קלה, עזרה בסייבר, במו"פ, בפיתוח, בפרנסה. הפעולות שלנו יביאו לחיזוק של כל אזור הנגב. זה תואם את התוכנית שאני מוביל מזה שנים, יחד עם חבריי לממשלות ישראל, לחזק את הדרום על ידי השילוב המוצלח של תשתיות ממשלתיות ועידוד הסקטור הפרטי״.
