וול סטריט שלט
צילום: Istock

וול סטריט ננעלה בעליות קלות: תשואות האג"חים זינקו

התשואה על אגרות החוב ל-5 שנים עומדת כעת על מעל 3%. המכירות הורגשו גם בשוק האג"ח הקונצנרי. בואינג קפצה עוד 1.5% לשיא חדש, אפל הוסיפה 1.2%, פייסבוק עלתה 2%, טבע ירדה 0.9%
עמית נעם טל | (18)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים קלות ברקע למכירות החזקות בשוקי האג"ח. המכירות בשוקי האג"ח הערב הצליחו להשכיח בשעות האחרונות למסחר את האופטימיות בעקבות הדיווח לפיו הממשלה האיטלקית נכנעה ללחצי השווקים ביומיים האחרונים ותציג תיקון לתקציב שאושר בשבוע שעבר, כאשר היעד של הגירעון צפוי להיות קטן מ-2%.

מדד הראסל 2000, המרכז את המניות הקטנות בארה"ב, קטע הערב רצף של 8 ימי ירידות רצופים. נציין כי תעודת הסל העוקבת אחר המדד היא IWM.

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) נסגר בירידות של 0.9% לאחר שהוסיפה 1.6% במהלך המסחר אמש. מניית החברה תרכז עניין לאחר שבנק ההשקעות גולדמן זאקס פרסם מוקדם יותר השבוע המלצת קניה לחברה עם מחיר יעד של 30 דולרים למניה (לכתבה המלאה). טאואר (סימול:TSEM) הוסיפה 1.2%.

ברקע לאופטימיות באירופה ולנתוני מאקרו חזקים בשוק האמריקני, תשואות האג"ח האמריקניות חזרו לטפס . התשואה ל-10 שנים נסחרת ברמה של 3.15%. התשואה ל-30 שנה מטפסת לרמה של 3.32%. נציין כי ג'פרי גונדלך, מנהל קרן   DoubleLine  Capital LP ומי שמכונה בשנים האחרונות "מלך האג"ח, טען לאחרונה כי פריצה של רמת ה-3.25% "תשנה את חוקי משחק" בשוק (לכתבה המלאה).

תשואת אג"ח ל-30: פריצה של 3.25% צפויה להיות משמעותית עבור נכסים רבים לפי גונדלך

 

המדדים תיקנו את העליות של תחילת המסחר ברקע להתפשטות לחץ המכירות בשוקי גם לשוק האג"ח הקונצרני. תעודות הסל JNK ו-HYG שעוקבות אחר שוק האג"ח זבל ירדו הערב בחדות לאחר מספר חודשים של עליות.

בגזרת המט"ח, האירו מחק את העליות של שעות הבוקר ונסגר בירידות של 0.3%. הלירה הטורקית איבדה בכ-0.8% מול המטבע האמריקני לאחר שנתוני האינפלציה שפורסמו הבוקר הצביעו כי האינפלציה במדינה עלתה לרמה של 24.5% לעומת תחזיות הכלכלנים שצפו עלייה לרמה של 21.1% "בלבד".

בגזרת הסחורות, הנפט נסגר בעליות של 1.5% ונסחר סביב מחיר של 76 דולר לחבית, רמות שיא של 4 שנים.

במרכז

מניית בואינג (סימול:BA) טיפסה הערב 1.5% לשיא חדש, וזאת לאחר שקפצה בימים האחרונים במעל 4%, כאשר הרכישות מחדש (BUYBACK) שמבצעת החברה דוחפים את המחיר למעלה.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אסף 04/10/2018 00:00
    הגב לתגובה זו
    הפד פתיחה אנגלית מחר במדדי ארהב 3 למטה
  • 8.
    אסף 03/10/2018 22:40
    הגב לתגובה זו
    לו כלום המפולת בלתי נמנעת
  • 7.
    לעמית. על איזה אופטימיות בשווקים אתה כותב בדיוק? (ל"ת)
    איצ 03/10/2018 22:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מה זה משנה מה כותבים.משנה שרק עולים (ל"ת)
    רק למעלה 03/10/2018 19:02
    הגב לתגובה זו
  • חחחיחח 03/10/2018 22:36
    הגב לתגובה זו
    חחחח
  • 5.
    פרופסור אבירם ינעל העולם אתה לגמריי מטומטם (ל"ת)
    אסף שישן על האף 03/10/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
  • נכון אבל לגמרי או רק חלק (ל"ת)
    אווירחם 03/10/2018 22:42
    הגב לתגובה זו
  • וגם איצ פיצ חמציץ (ל"ת)
    שניכם מטומטמים 03/10/2018 21:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איך אפל עולה?? 03/10/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
    אז על מה היא שוברת שיאים?! מי יכול להסביר לי?
  • 3.
    אני קודח וקודח על תיקון ובפועל קורה ההפך כל הזמן (ל"ת)
    פרופסור אבירם 100 03/10/2018 16:50
    הגב לתגובה זו
  • חחח 03/10/2018 22:40
    הגב לתגובה זו
    חחח
  • 2.
    גדי 03/10/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    אתמול נאסדק יורד היום עולה .מה קרה ביבי חי חי חי.תקנו מניות לשנתיים לא לא לשעתיים
  • אסף 03/10/2018 19:09
    הגב לתגובה זו
    כמו שאמרתי השוק האמריקאי בדרך לקריסה טוטאלית מי שמוכן לסכן בשביל 3 או 4 אחוז עלייה נוספים ירידה של 80 אחוז שיהיה בריא אבל יהיו מחיקות של כספים ליותר מחצי המשקיעים
  • לא יהיו יותר משברים בכלכלה (ל"ת)
    אחד שיודע 03/10/2018 23:01
  • מהגמד כמו שאתה קורה לי אתה לוזר (ל"ת)
    לאסף 03/10/2018 22:41
  • השוק ירד 80%?! (ל"ת)
    מאיפה הביטחון הזה? 03/10/2018 20:57
  • 1.
    מה זה העליות האלה?!?! (ל"ת)
    שוק פשוט משוגע 03/10/2018 15:49
    הגב לתגובה זו
  • כלכלה חדשה שום דבר לא כמו פעם (ל"ת)
    אחד שיודע 03/10/2018 18:27
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: