וול סטריט ניו יורק נדל"ן בניינים ארה"ב
צילום: Istock

סגירה חיובית בוול סטריט: מדד ה-S&P500 קרוב לשיא

הדולר נחלש היום ברקע להתערבות הבנק המרכזי בסין. הנפט סיים ביציבות, אפל ירדה 0.9% ברקע המתיחות עם סין, סודהסטרים לא עוצרת
עמית טל | (3)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P500 קרוב לשיא כל הזמנים שקבע בינואר האחרון. ברקע למסחר, שוק המט"ח ממשיך לגעוש ברקע להתערבויות הבנקים המרכזיים בשווקים והסנקציות על איראן שנכנסו לתוקף בחצות. בתוך כך, הרכישות העצמיות של החברות (BUYBACK) צפויות להמשיך להעניק לשווקים רוח גבית.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA)  קפצה הערב 5.2% וריכזה עניין לאחר מסחר תנודתי אמש. מניית מזור (סימול:MZOR) נפלה עוד 5.8% לאחר שצנחה אמש בכ-5.8%  והשלימה ירידה של קרוב ל-20% בשבועיים האחרונים. מניית קמדע (סימול:KMDA) איבדה 2.6%  לאחר שדיווחה על תוצאותיה לרבעון האחרון (לכתבה המלאה). סודהסטרים (סימול:SOAD) לא עוצרת וזינקה עוד 5.7% לשיא חדש.

הרכישות העצמיות של החברות (BUYBACK) ממשיכות להעניק תמיכה לשווקים. בבנק ההשקעות גולדמן זאקס טענו השבוע כי החברות בארה"ב עשויות לשבור שיא היסטורי השנה ולבצע רכישות עצמיות בהיקף של כטריליון דולר. ע"פ גולדמן זאקס, "הרכישות החוזרות של החברות ממשיכות להיות הגורם שמניע את השוק, כאשר שאר הגופים בשוק (משקי בית, קרנות גידור וקרנות פנסיה) מוכרים מניות (לכתבה המלאה).

שוק המט"ח המשיך לגעוש גם הערב: הדולר אינדקס (סימול:DXY) איבד הערב 0.3% לאחר הראלי שהורגש אמש. ברקע להיחלשות היום, הבנק המרכזי בסין (PBOC) מתערב שוב במסחר ומחזק את היואן הסיני בכ-0.7%. הבוקר פורסם כי נציגי הבנק המרכזי נפגשו אמש עם הבנקים המסחריים במדינה וביקשו מהם "למנוע התנהגות של עדר במסחר ביואן". בתוך כך, התערבות הבנק המרכזי במסחר בסין  והציפיות לתוכנית השקעות חדשה של הממשל הסיני הביאה את המדדים בסין לזנק הבוקר עד 2.7%, הזינוק החד ביותר בשנתיים האחרונות. 

המהלכים של הסינים בשוקי המט"ח משפיעים גם על שאר המטבעות. הלירה הטורקית מתחזקת מול הדולר האמריקני בכ-1.7% לאחר שצנחה אמש בכ-5% לשפל כל הזמנים. האירו מתחזק בכ-0.3% מול הדולר ונסחר קרוב לרמה של 1.16 דולרים לאירו. השקל מצטרף למגמה בעולם ומתחזק בכ-0.5% מול המטבע האמריקני.

הלירה הטורקית מול הדולר: מתחזקת הערב לאחר מכירות החיסול אמש

 

עוד גורם שמשפיע על המסחר במט"ח הוא הסנקציות האמריקניות על איראן. הבוקר צייץ הנשיא טראמפ בהקשר של הסנקציות, והזהיר את המדינות שלא לבצע מסחר עם המשטר האיראני. "אלה הן הסנקציות הנשכניות ביותר אי פעם ובחודש נובמבר הן יוגברו לשלב הגבוה יותר. כל מי שעושה עסקים עם איראן, לא יעשה עסקים עם ארה״ב. אני רוצה ׳שלום עולמי׳, לא פחות מזה״. יהיה מעניין לראות אם ארה"ב תממש את האיום הנ"ל, וכיצד הוא ישפיע על שערי המט"ח של האירו/הלירה הטורקית/הרובל הרוסי/ רופי ההודי.

הנפט מטפס סיים את המסחר ביציבות ונסחר ברמה של 69  דולרים

במרכז

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בן 08/08/2018 07:02
    הגב לתגובה זו
    גורביץ. חזית שלא יהיו עוד שיאים בנסדק. ומה עם הזהב? חזית קניה.. והדולר שקל? קניה. אתה כה נחרץ בדבריך. אנא בדוק ועדכן
  • 2.
    Buyback 07/08/2018 23:18
    הגב לתגובה זו
    השוק היה צריך לטוס כבר ל3000
  • 1.
    אך ורק למעלה 07/08/2018 18:10
    הגב לתגובה זו
    כמה שיותר ידיעות שחור ככה רק יעלה.עולם המחשבים רבותיי.תקנו .כסף על הריצפה. רק ללחןץ במחשב למעלה והכסף זורם
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: