מלחמת הסחר העיבה על וול סטריט: דאו ג'ונס איבד 0.9%

סין מאיימת להגיב חזרה למכסים של טראמפ; מדד הנאסד"ק השיל 0.6% ומדד S&P 500 איבד 0.7%. הנפט צנח ב-5%; מדד הפחד קפץ; אמריקן איירליינס צנחה ב-8.1% לאחר הנמכת תחזיות
מערכת Bizportal | (15)

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') בירידות בצל עליית מדרגה במלחמת הסחר לאחר שהנשיא האמריקאי טראמפ הטיל אמש מכסים נוספים בגובה 10% על שורה של מוצרים סיניים בהיקף של 200 מיליארד דולר, והסינים מאיימים הערב בתגובה. מדד דאו ג'ונס איבד 0.9%, מדד הנאסד"ק השיל 0.6% ומדד S&P 500 איבד 0.7%. מחיר הנפט צנח ב-5%, הדולר קופץ 0.6% מול האירו, ומדד הפחד קפץ ביותר מ-5%.

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

S&P 500 0.13%

בהקשר של מלחמת הסחר, יאנווילאם אקט, הכלכלן הראשי של יוליוס בר, אמר בראיון ל-Bizportal: "טראמפ רואה את הפופולריות שלו גוברת בקרב המצביעים, מה שמספק לו את האישור מהבוחרים להמשיך במדיניות שלו. כתגובה לפעולות שארה"ב הפעילה באופן חד צדדי, סין והאיחוד האירופאי החליטו להשתמש בתעריפי תגמוך שיפגעו בבטן הרכה של מצביעי טראמפ. בטווח הקצר ארה"ב נמצאת במצב כלכלי הרבה יותר טוב מאשר סין או אירופה. הסיכון של הסלמה נוספת בסכסוך הסחר ימשיך להכביד על תיאבון הסיכון של המשקיעים בשבועות הקרובים". (לראיון המלא)

הבוקר באסיה המדדים הגיבו בירידות חדות על רקע החרפת מלחמת הסחר, בעוד מדד שנחאי איבד 1.8% ובכך נסחר בטריטוריה דובית. באירופה המדדים איבדו עד 1.6%.

מניות במרכז

טבע הישראלית (סימול: TEVA) ירדה 1.6%, אינטל (סימול: INT) ירדה 1.8%, אפל (סימול: AAPL) ירדה 1.3%, דופונט (סימול: DWDP) איבדה 2.2%. ואמריקן אייליינס (סימול: AAL) צנחה 8% לאחר הנמכת תחזיות לרבעון השני.

הירידה של טבע היא חלק מהחולשה במגזר הפארמה לאחר שהממשל בארה"ב עצר גל התייקרויות במחירי התרופות. נוברטיס (NVS) ירדה ב-1.2% ופייזר (PFE) השילה כ-0.6%.

יורוג'ן פארמה (נסד"ק: URGN), הודיעה היום על הגשת בקשה בסוף הרבעון השני של 2018 למנהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) לאישור תרופה ניסיונית חדשה (IND) עבור UGN-102 VesiGel, ג'ל מיטומיצין  להזלפה לתוך השלפוחית, המטפלת בחולי סרטן שלפוחית השתן שאינו חודר שריר בדרגת ממאירות נמוכה (LG NMIBC). אם יתקבל האישור, מתכננת החברה להתחיל בניסוי קליני שלב 2b בארה"ב עוד הקיץ. למרות ההודעה המניה מאבדת כ-1.3%.

בקרב הישראליות בולטת מדיגוס (MDGS) שעלתה בכ-10% על רקע דיווח טכני כי האסיפה הכללית של בעלי המניות אישרה איחוד הון.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    סוחר 12/07/2018 00:03
    הגב לתגובה זו
    צריך לראות מה קורה ב- Bond market ולכל מה שקורה , הכלכלה לא כזאת חזקה כמו שכולם חושבים אבל בכל מקרה מי שהוא סוחר בסווינגים זה לא אמור להזיז לו אבל מי שסוחר טווח ארוך זה קצת יותר בעייתי אבל מי אני שיגיד.
  • 11.
    אי אפשר להוריד את השוק.זה ממש קל (ל"ת)
    רק למעלה 11/07/2018 20:39
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רק למעלה 11/07/2018 20:37
    הגב לתגובה זו
    מדפיסים כמה מספרים במחשב וקונים ואז זה עולה.זה קל ואמיתי.אפשר להדפיס מיליארד במחשב ולקנות.זה רק למעלה אין אפשרות אחרתאך ורק לא למטה
  • שלומי 11/07/2018 23:10
    הגב לתגובה זו
    בסוף הגולם יקום על יוצרו
  • 9.
    רק למעלה 11/07/2018 20:15
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו לרשום ירידות.והשוק מתוכנת למעלה
  • 8.
    הפעם אמיתי? 11/07/2018 19:22
    הגב לתגובה זו
    נשאל את גוגביץ
  • 7.
    הפעם אמיתי? 11/07/2018 19:20
    הגב לתגובה זו
    הפעם הפתעה
  • 6.
    אריק 11/07/2018 19:14
    הגב לתגובה זו
    מזה ירידות מחריפות ... זה נשמע כמו % 2,3,4 . "מערכת" תרגיעי ....
  • 5.
    אוח אוח.שירד והרבה .אוח אוח אוח אחחח אחחח (ל"ת)
    קבוצת 100 פרופסורים 11/07/2018 18:46
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איילה לבנה 11/07/2018 18:41
    הגב לתגובה זו
    טראמפ עושה טעות חמורה.הוא מנסה לפעול נגד ההסטוריה ולחזורלכלכלת פרוטקשןוהסתגרות של מונרו אמריקה לאמריקאים.זו ריאקציה חריפה והוא יפסיד בה בגדול .וגם כולנו.
  • 3.
    כנראה יסגר בממוצע 0.47 למטה היום. (ל"ת)
    העורב הלבן 11/07/2018 18:14
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זה לא נסבל כמו הטוקבקים של הפרוסורים המדרובים (ל"ת)
    יעקב אתה צודק 11/07/2018 16:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעקב 11/07/2018 16:27
    הגב לתגובה זו
    זה לא אתר שופינג זה אתר כלכלי בלתי ניסבל כמות כזו של מודעות ועוד בטרם הגיעה הכתבה
  • אתה כל הזמן לא מצליח לקרוא (ל"ת)
    להפסיק להיכנס 11/07/2018 21:57
    הגב לתגובה זו
  • AD BLOCK (ל"ת)
    עמי 11/07/2018 20:12
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: