רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

רכבת ישראל מוסיפה תחנות וקווים חדשים לקיץ 2018

רכבת ישראל מודיעה על הפעלה של רכבת השרון, רכבות לילות בקו העמק, ושירות משודרג לחיילים בימי ראשון - כל הפרטים בפנים
גיא עיני | (7)

רכבת ישראל מעדכנת את לוחות הזמנים לקיץ 2018 שכולל לראשונה את קו רכבת השרון, התחנות החדשות ברעננה ותחנה מרכזית המפרץ בחיפה. הלו"ז החדש יכנס לתוקף ביום שלישי, 3.7.18 לפנות בוקר ויכלול לצד הפעלתה ,לראשונה, של רכבת השרון גם פיילוט במסגרתו יתווספו רכבות בשעות הלילה בקו העמק, שירות משודרג לרכבת חיילים והארכת מסלול של רכבות נוספות.

 

רכבת השרון

החל מיום שלישי, 3.7.18, לפנות בוקר, ישודרג השירות הרכבתי לתושבי השרון, רעננה והרצליה, ותחל הפעלתן המסחרית של תחנות רעננה-מערב ורעננה-דרום, כחלק מהפעלת "רכבת השרון", מתחנת רעננה מערב דרומה, דרך הוד השרון, כ"ס, ראש העין, פ"א בואכה ת"א. בנוסף, רככבת ישראל מודיעה כי סיום עבודת התשתית בתחנת הוד השרון-סוקולוב אשר תיפתח מחדש, ובאופן משודרג.

ברכבת ישראל צופים ביקוש גבוה לנסיעות מהתחנות החדשות, בעיקר בשעות העומס המאופיינות בגודש כבד בכבישי השרון וכניסות לתל אביב, ונערכים לאלפי נוסעים ביום אשר יעשו שימוש בתחנות אלה.

בשלב הראשון, חציון שני לשנת 2018, הקו יחובר לקו הוד השרון-ב"ש (הקו המערבי), והנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תיארך כ-40 דקות. בשלב השני, שנת 2019, תחובר קשת רכבת השרון במלואה, והקו יופעל במתכונת מעגלית עם חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף. הנסיעה מרעננה לתל אביב תקוצר לכ-20 דקות.

לקראת הפעלת רכבת השרון, נערכה רכבת ישראל וגייסה צוותים לתחנות, הקימה מחלקת מנהרות ומוקד מנהרות, ביצעה תרגילים בשיתוף פעולה עם כוחות הבטחון ומדריכה לעבודה לפי תורת ההפעלה החדשה להפעלת תחנה שאינה בפני השטח.

רכבת השרון הינה חלק מפרויקט 531 המוגדר כפרויקט לאומי, תוכנן ובוצע על ידי נתיבי ישראל, וכולל את כביש 531 ומסילות השרון שאורכן 33 ק"מ וחלק ניכר מהן בתצורת סלאבטראק (לוחות בטון), לצד שתי תחנות נוסעים חדשות הנהנות מנגישות רבה לצירי תנועה מרכזיים: רעננה-דרום, בעומק של 14 מטרים מתחת לאדמה, ורעננה-מערב הממוקמת מתחת לכביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. בין שתי התחנות החדשות נחצבה מנהרה באורך של 1.8 ק"מ.

רכבות לילה בקו העמק וחניכת תחנת מרכזית המפרץ

לאחר שבשנה שעברה עובה לוח זמני הרכבות בקו העמק, בשעות הלילה, זאת כחלק מפיילוט שבוצע בשיתוף פעולה של רכבת ישראל, משרד התחבורה ועיריית בית שאן, מודיעה כעת רכבת ישראל על פיילוט נוסף שיכלול הוספת רכבות לילה גם בקיץ הקרוב, בין התאריכים 3.7.18 ל-30.8.18. זאת במטרה לאפשר לתושבי האזור להנות מאירועי הקיץ הרבים המתקיימים בחיפה וסביבתה, בית שאן והעמקים, ולאפשר לבני הנוער הרבים להגיע למקומות הבילוי באמצעות נסיעה נוחה, קצרה ובטוחה. רכבת ישראל תבחן במהלך חודשי הקיץ את התפלגות הנוסעים ברכבות אלו.

קיראו עוד ב"בארץ"

במסגרת השירות, יתווספו ארבע רכבות לילה בקו, סה"כ שתי רכבות לכל כיוון:

רכבת מספר 99 תצא מתחנת בית שאן בשעה 22:32 ותעבור בתחנות עפולה-רפאל איתן (22:47); מגדל העמק-כפר ברוך (22:54); יוקנעם-כפר יהושוע (23:02); מרכזית המפרץ- קו העמק (23:11) ותסיים את נסיעתה בתחנת חיפה מרכז-השמונה בשעה 23:18.

 

רכבת מספר 59 תצא מתחנת בית שאן בשעה 23:32 ותעבור בתחנות עפולה-רפאל איתן (23:47); מגדל העמק-כפר ברוך (23:54); יוקנעם-כפר יהושוע (24:01); מרכזית המפרץ- קו העמק (24:11) ותסיים את נסיעתה בתחנת חיפה מרכז-השמונה בשעה 24:18.

 

רכבת מספר 98 תצא מתחנת חיפה מרכז-השמונה בשעה 22:13 ותעבור בתחנות מרכזית המפרץ - קו העמק (22:19); יוקנעם-כפר יהושוע (22:29); מגדל העמק- כפר ברוך (22:37); עפולה-רפאל איתן (22:45) ותסיים את נסיעתה בתחנת בית שאן בשעה 23:01.

 

רכבת מספר 60 תצא מתחנת חיפה מרכז-השמונה בשעה 23:13 ותעבור בתחנות מרכזית המפרץ - קו העמק (23:19); יוקנעם - כפר יהושוע (23:29); מגדל העמק - כפר ברוך (23:37); עפולה - רפאל איתן (23:45) ותסיים את נסיעתה בתחנת בית שאן בשעה 24:01.

תחנת הרכבת מרכזית המפרץ – מרכז תחבורה משודרג

עם הפעלת לו"ז קיץ 2018, תחל רכבת ישראל גם בהפעלת הרציפים במרכז התחבורה החדש מרכזית המפרץ, אשר משתרע על שטח של 12 אלף מ"ר במתחם סגור וממוזג, ומחולק לשני אגפים – דרומי וצפוני. האגף הדרומי כולל רציפים של אוטובוסים ומטרוניות לצד תחנת מרכזית המפרץ – קו העמק, והאגף הצפוני כולל את רציפי קווי האוטובוס העירוניים. מהאגף תהיה גישה לתחנת הרכבת מרכזית המפרץ – קו החוף, ולרכבלית – הרכבל העתידי לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. כמו כן יחובר המרכז התחבורתי החדש בגשר לקניון הסמוך. עם הפעלת הרציפים בתחנה החדישה, תתאפשר החלפת רכבת בין קו העמק לקו החוף, ובמתחם תחבורתי חדשני וממוזג.

שירות משודרג לחיילים בימי ראשון

קכבת ישראל מפעילה מזה מספר חודשים את רכבת החיילים רכבת החיילים אשר נוסעת במסלול ייעודי מצפון הארץ לדרומה, ומשרתת חיילים רבים בדרכם לבסיסי צה"ל בדרום. כעת, ובעקבות הביקוש הרב, מוסיפה רכבת ישראל עצירות נוספות לרכבת זו:

הרכבת תצא מנהריה בכל יום ראשון, בשעה 06:05 ותעבור בתחנות: נהריה; עכו; קריית מוצקין; מרכזית המפרץ-קו החוף; חיפה מרכז-השמונה; חיפה בת גלים; חיפה חוף הכרמל; בנימינה; פרדס חנה; חדרה מערב; נתניה; בית יהושוע; רעננה-מערב; רעננה-דרום; הוד השרון; כפר סבא; ראש העין צפון; לוד; רמלה; קריית גת; להבים-רהט; באר שבע צפון ותסיים את נסיעתה בתחנת באר שבע מרכז.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חייבים רכב להגיע 02/07/2018 06:14
    הגב לתגובה זו
    חלם זה כאן
  • 5.
    תוסיפו מפה להמחשה (ל"ת)
    שינוי זמנים גם??? 25/06/2018 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מה עם איזה מפה ? שתראה מאיפה לאיפה אפשר לנסוע ????? (ל"ת)
    רון 25/06/2018 09:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מוקי 25/06/2018 08:26
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 2.
    מה עם הלולאה של ראשון לציון? קטע קצר וקריטי (ל"ת)
    אריק 25/06/2018 08:15
    הגב לתגובה זו
  • כדרלעומר 28/06/2018 11:42
    הגב לתגובה זו
    מה תבקשי מאיתנו מכורה...?
  • 1.
    שלגון 24/06/2018 19:38
    הגב לתגובה זו
    הסטטיסטיקה פשוטה ככל שיש יותר נוסעים ברכבת התאונות בכביש והנפגעים בירידה . זה יביא את ישראל עם פתיחת הקו לירושלים להיות המדינה הבטוחה בעולם . לפי פרמטרים של מספר נהגים \כביש\נסועה וכ..
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

חדוה בר
צילום: גלית סברו
ניתוח

תן וקח - שחיתות מובנית בקשר בין בנק ישראל לבנקים

בצלאל סמוטריץ דורש מס יתר של 15% על רווחי הבנקים העודפים. זה לא פתרון טוב, אבל קודם צריך להבין את הבעיה - הבנקים עושקים אותנו כי הבכירים בבנק ישראל חברים של מנהלי הבנקים ומוצאים אצלם עבודה בהמשך - תראו את חדוה בר שמרוויחה היום מיליונים בבנק מזרחי טפחות ואיטורו והיתה המפקחת על הבנקים

מנדי הניג |

לפני כחודש דיברנו עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. שאלנו אותו על רווחי הבנקים הגבוהים. הוא הסביר שהוא והבנק המרכזי פועלים כדי לייצר תחרות. אמרנו שאם 7 שנים זה לא צלח, אז אולי סמוטריץ' צודק וצריך להעלות את המס. הוא אמר שבשום פנים ואופן כי זו התערבות פוליטית בבנקים וזה יפגע באמון המשקיעים והציבור. אז אמרנו לו שהוא יכול בקלות לדאוג ובצורה יעילה יותר לשינוי צודק ונכון דרך הקטנת הרווחים המופרזים של הבנקים ושיפור הרווחה של הציבור. מספיק להעלות במעט את הריבית בעו"ש. שהבנקים ישלמו ריבית על העו"ש בדיוק כפי שהם גובים על חובה בעו"ש. 

 "לא, זה לא קיים במדינות מערביות, זה גם התערבות בבנקים". אגב, זה קיים לתקופות מסוימות במקומות שונים בעולם, אם כי זה נדיר, אבל גם מערכת כל כך ריכוזית ומוגנת כמו הבנקים המקומיים לא קיימת בשום מקום. היא מוגנת על יד בנק ישראל, לוביסטים, משקיעים, מומחים מטעם, אנשים שחושבים שרווחים של בנק חוזרים לציבור כי הציבור מחזיק בבנקים (ממתי הבנקים הפכו למדינה שמקבל מסים מהעם ודואגת לרווחתו, בריאותו, ביטחונו, ומה הקשר בין גב כהן מחדשרה שעושקים אותה בעו"ש ואין לה פנסיה שמחזיקה במניות בנקים). וחייבים להוסיף - גם התקשורת מגנה על הבנקים, מסיבות כלכליות, מסיבות של פחד מהוראות מלמעלה ומסיבות של קשרים עסקיים וקשרי בעלות.

וכך יצא שגופים שחייבים את כל הרווחים שלהם למודל העסקי הפשוט של עולם הבנקאות - קבל כסף, תן ריבית נמוכה למלווים ותגבה ריבית גבוהה מהלווים, והאם עושים את זה במינוף של 1 ל-10 כי המדינה מאפשרת ומגבה - מרוויחים תשואה של 17% על ההון ו-15% על ההון. אף אחד לא מרוויח ככה, וכל זה כשהציבור מקבל אפס על העו"ש. 

פרופ' ירון אמר בסוף השיחה שהנה מגיעה תחרות עם הרפורמה של המיני בנקים. אחרי שניתקנו הבנו שאולי הוא באמת מאמין בזה, או שהוא מערבב אותנו או שהוא תמים. אבל תמים ככל שיהיה הוא יודע טוב מאוד שלו עצמו ובעיקר לכפופים לו יש סיכוי טוב מאוד להיכנס למערכת הבנקאית. זה לא סתם להיכנס למערכת הבנקאית, זה להרוויח מיליונים. חדוה בר היתה מפקחת 5 שנים עד 2020. לפני שבוע היא נכנסה להיות דירקטורית בבנק מזרחי טפחות. היא מרוויחה מיליון שקל, יש לה סיכוי טוב להיות גם היו"רית בהמשך. לפני זה ובעצם במקביל היא גם יועצת, משנה למנכ"ל איטורו ועוד תפקידים. מיליונים זרמו לחשבון הבנק שלה, וזה בסדר, אבל אם היא היתה סליחה על הביטוי - "ביצ'ית" שעושה את העבודה למען הציבור ונכנסת בבנקים לטובת הציבור, האם היא היתה מוצאת עבודה?

אם בר היתה דואגת לתחרות, מסתכסכת עם הנהלות הבנקים, אבל מייצרת תחרות, מספקת ריבית טובה לציבור ועדיין שומרת על יציבות הבנקים (בנקים יכולים להיות יציבים גם ב-9% תשואה, לא רק ב-15%), האם היא היתה הופכת לחלק מהמערכת הבנקאית? יציבות הבנקים אבל זה לא אומר שהם צריכים להרוויח רווחים עודפים וזה לא אומר שזה צריך לבוא על חשבון הציבור, אבל בפיקוח על הבנקים נמצאים אנשים שרוצים להרוויח בהמשך. במקום לקבל 2 מיליון שקל בשנה בעבודה מפנקת, היא היתה מרצה בשני קורסים במכללה או באוניברסיטה (בלי לזלזל כמובן).