
הג'ירו בישראל: מיליארד צופים ביורוספורט, כ-600 עיתונאים יגיעו
בישראל תולים תקוות רבות במרוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה שיתקיים בסוף השבוע בארץ. מדובר באירוע התיירותי-תקשורתי הגדול ביותר שנערך בישראל אי-פעם, ושאמור להזרים הכנסות רבות מתיירים בצורה ישירה ועקיפה, בהווה ובעיקר בעתיד, וליצור PR נרחב למדינה ברחבי העולם.
הג'ירו ד'איטליה הוא מרוץ אופני הכביש השני בחשיבותו בעולם אחרי הטור דה פראנס. התחרות יוצאת לראשונה מתחומי אירופה, ומגיעה ל-3 ימי תחרויות בישראל - משישי ועד ראשון, במספר לוקיישנים - ירושלים, מחיפה והקריות ועד לתל אביב, חיפה, וגזרת באר שבע עד אילת. עם סיום התחרות בישראל, הרוכבים יחזרו לאיטליה לסיום המרוץ.
מי שחתום על הבאת התחרות הזו לישראל הוא איש העסקים והפילנתרופ היהודי־קנדי סילבן אדמס, רוכב אופניים חובב שרצה להגשים חלום, ותרם על פי הערכות עשרות מיליוני שקלים כדי לממש את חלום הבאת התחרות ארצה. בסך הכל עלות הבאת הג'ירו וקיומה בישראל עומד על כ־25 מיליון יורו (כ-100 מיליון שקלים), בין היתר תשלום של 10.75 מיליון יורו הם התשלום הבסיסי ל־RCS Media Group שמחזיקה בזכויות הג'ירו, 2 מיליון יורו הם עלות ההפקה של צילומי הטלוויזיה, ועוד הוצאות הקמת נקודות הזינוק ונקודות הגמר, אבטחה, מתחמי VIP, אוהלים לספורטאים, במות, שיפוץ כבישים, מחסומים, גדרות, אכסון המתמודדים, שינוע מטען לישראל, שילוט ועוד.
משרדי הממשלה השונים בונים חזק על האירוע הזה. משרד התיירות מימן את האירוע בכ-10 מיליון שקלים, חלק ניכר מהם לטובת יחסי ציבור, שיווק ופרסום. "זה אירוע יחסי הציבור התיירותיים הגדול ביותר שהיה בישראל אי פעם", אומרת דוברת משרד התיירות ענת שיחור-אהרונסון בשיחה עם אייס, "במשך 3 ימים בשידור חי מיליארד איש צופים יצפו בירושלים, בחיפה, בתל אביב, באר שבע ואילת. זה קידום תדמיתי מאד גדול לישראל כמדינה מודרנית בטוחה שאנשים עוסקים בה בספורט".
בפועל האירוע כבר מושך יותר מ-10,000 תיירים שיגיעו לצפות בתחרות היוקרתית. אבל במשרד התיירות מאמינים כי זה רק תחילתו של זרם תיירים שיגיעו בעקבות הג'ירו. "מתחילת השנה נרשם גידול של 30% במספר התיירים ביחס לשנה שעברה, והג'ירו יגדיל עוד את מספר התיירים", אומרת שיחור-אהרונסון.
16 שעות LIVE, מאות פרסומות ובאנרים באתר יורוספורט
התחרות תשודר ב-3 ימיה בישראל בערוץ הספורט וביורוספורט. בשנה שעברה מספר הצופים הכללי בשידור ביורוספורט עמד על 840 מיליון איש, והשנה מצפים שמספרם יחצה את רף מיליארד הצופים ב-16 שעות שידור לייב, שיחשפו לנופי ישראל. מדובר בהפקת הטלוויזיה הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם בישראל. "הממד המורכב ביותר להפקה הוא דווקא השידור עצמו עבור יורוספורט וערוץ הספורט הישראלי, שתתבצע בסופו של דבר על ידי כ-50 אנשי צוות זרים ועוד כ-20 אנשי צוות ישראליים, ותופץ לכמיליארד צופים ב-194 מדינות ברחבי העולם", הסביר דניאל בנעים בשבוע שעבר, מנכ"ל חברת Comtecgroup המנהלת קונגרסים ואירועי ספורט, ומארגנת את הג'ירו בישראל. "ישנן רק 3 חברות בעולם אשר מסוגלות להפיק שידור אלחוטי מסוג זה, אשר בסיסו מתחיל ברשת של צלמים רכובים על אופנועי צילום אשר יכסו את המרוץ בכל שלביו, המשדרים להליקופטרים, משם למטוס ממסר ולניידת שידור שעורכת הכל בזמן אמת".
קבוצת הרכיבה הישראלית 'סייקלינג אקדמי' (צילום: בטיני פוטו)
עוד עדות לחשיבות האירוע היא מספר אנשי התקשורת והעיתונאים שמגיעים ויגיעו ארצה לסיקור המרוץ. לאייס נודע כי המספר כבר הגיע ל-600 איש, חלקם עברו דרך לע"מ (לשכת העיתונות הממשלתית) כדי לקבל תעודות עיתונאי לעבודה השוטפת בסיקור האירוע.
המערך התקשורתי בישראל כולל את איילת פריש כמנהלת האסטרטגיה יחד עם משרד יחסי הציבור בן חורין אלכסנדרוביץ שמנהל את המבצע התקשורתי. מתוך 40 עובדי החברה, 16 יועצי תקשורת יוצבו במשימות שונות שקשורות לג'ירו, בעמדות תקשורת המוצבות בירושלים, חיפה, תל אביב, באר שבע ואילת. מול התקשורת בעולם פועל ג'וש הנטמן, הבעלים של חברת הייעוץ האסטרטגי הבינ"ל Number 10 Strategies, ולצידו 20 לשכות בכל העולם שעוסקות בפעילות PR של האירוע הבינ"ל. תקציב קמפיין הג'ירו בישראל עומד על כמיליון יורו, ותקציב יחסי הציבור שלו - עוד חצי מיליון.
טל אלכסנדרוביץ, מנכ"לית משרד בן חורין אלכסנדרוביץ, אומרת ש"מדובר במבצע תקשורתי חסר תקדים גם בהיקף הסיקור וכמות התקשורת, אבל גם במורכבות הלוגיסטית לאור פריסת האירועים. אנחנו מצליחים לשלב מסרים מעולמות שונים גם על ההיבט התיירותי ופניה היפים של ישראל ובמקביל להחדיר תרבות ספורט של ענף שעד כה לא זכה למקום הראוי לו בארץ".
במסגרת הפעילות השיווקית והמסחרית, שודרו וישודרו תשדירי חסות ביורוספורט עד לפתיחת האירוע; 550 שקופיות חסות שיופיעו במהלך התחרות; יותר מ-200 פרסומות ו-200 אלף פרסומות שיופיעו לפני הצפייה בתחרות באתר האינטרנט של יורוספורט. בנוסף, משתף המשרד פעולה עם היורוספורט ב-3 כתבות תוכן אודות האירוע במטרה לחשוף את כמיליארד הצופים לפוטנציאל התיירותי של ישראל, כמו גם את האפשרות לרכוש חבילת נופש אונליין, חבילות שתואמו עם סיטונאי תיירות במדינות אירופה וצפון אמריקה ביוזמת המשרד. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אומר כי כי המשרד משתף פעולה עם ערוץ היורוספורט כבר מספר שנים ומפרסם בערוץ באינטנסיביות, שקהל הצופים בו תואם את פלח השוק אליו פונה המשרד.
- 4.מבקש להודות לצוות המופלא שלנו (ל"ת)איתי בן חורין 27/05/2018 13:42הגב לתגובה זו
- 3.נועה ז 04/05/2018 18:26הגב לתגובה זוכל הכבוד למארגנים,למשרד התיירות וכמובן לתורם היהודי היקר שבזכותו הג'ירו הגיע לארץ??בכל העולם צופים בישראל היפה
- 2.משרד התיירות משלם עשרות מליוני שח לערוצים זניחים. חח (ל"ת)מבקרת 03/05/2018 11:33הגב לתגובה זו
- 1.מסכנים בחום הזה. אפילו סתם לעמוד חם (ל"ת)אבי 03/05/2018 09:18הגב לתגובה זו

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.