דיסקונט: רווח נקי של 1.2 מיליארד שקל ב-2017 - עלייה של 39%
בנק דיסקונט 2.34% פרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה כולה והציג עלייה של 39.1% ברווח הנקי שהסתכם בכ-1.25 מיליארד שקל, לעומת 905 מיליון שקל בשנת 2016. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2017 הסתכם בכ-371 מיליון שקל, לעומת 145 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עליה של כ-156%.
התשואה להון בשנת 2017 הסתכמה בשיעור של 8.4%, לעומת 6.6% אשתקד. התשואה להון ברבעון הרביעי של 2017 עמדה בשיעור של 10.0% לעומת 4.1% ברבעון המקביל אשתקד.
נוכח השיפור העקבי בתוצאות העסקיות ובהתחשב בעמידה המתמשכת במתווה ההון, אימץ דירקטוריון הבנק מדיניות לחלוקת דיבידנד החל משנת 2018, שעיקרה בשלב זה, חלוקת דיבידנד בשיעור של עד 15% מהרווח הנקי.
בשנת 2017 הציג הבנק עליה בשיעור של 5.7% באשראי לציבור, נטו, עליה בשיעור של 9.2% בהכנסות ריבית, נטו, עליה בשיעור של 5.1% בהכנסות מעמלות, ירידה בשיעור של 1.5% בהוצאות השכר וירידה בשיעור של 1.4% בסך כל ההוצאות התפעוליות והאחרות.
מהנהלת הבנק נמסר: "בשנים האחרונות ביססנו את התשתיות האנושית, הטכנולוגית וההונית, שאפשרו לנו לקדם מהלכים להשגת היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו ולפרוץ דרך בהתאמת מגוון ערוצי השירות ללקוחות שלנו. בשנה החולפת, המשכנו בפיתוח כלים ושירותים חדשים בערוצי הדיגיטל, בדגש על שדרוג ערוצי הקשר של הלקוחות עם הבנק". "קידמנו מספר שיתופי פעולה עם חברות פינטק מובילות, השקנו את "דידי" הנציגה הדיגיטלית באפליקציית דיסקונט, נכנסנו לתחום התשלומים הדיגיטליים באמצעות רכישת פעילות Paybox בישראל וחברנו ל-iCount כדי להציע שירות חדשני מבוסס בנקאות פתוחה ללקוחותינו העסקיים".
- דיסקונט מעניק לעסקים הקטנים ומשרתי המילואים עד 100% החזר על עמלות וריביות
- למרות הדוחות הטובים: למה מניית דיסקונט נופלת?
"לצד אלה, השקנו תפיסה שיווקית חדשה "דיסקונט מתאימים לך יותר", המעצימה את המחויבות שלנו ללקוחות, בדגש על שירות מקצועי, זמין ונגיש, בכל ערוץ וממשק עם הבנק. התוצאות החיוביות בסקרי הלקוחות ותגובות הציבור למכלול המהלכים, מעודדים אותנו להמשיך לפעול ביתר שאת גם בהמשך".