ניתוח מידע, גרף, מסחר, בורסה, שוק ההון
צילום: Istock
לגזור ולשמור

שורט בחו"ל: תעודות סל בוול סטריט שעולות כשהשוק יורד

הירידות החדות בימים האחרונים הביאו את המושג "שורט"  להיות רלוונטי, ריכזנו מספר תעודות שעולות כשהבורסות צונחות
עמית טל | (4)
נושאים בכתבה טעות סוחר שורט
אתם מעריכים שמתנפחת בועה, במחירי המניות? באג"ח? אתם יכולים להמר על ההערכה שלכם, רק לפני שמתחילים צריך לזכור – זה מסוכן!, אפילו מאוד מסוכן! הימור נגד כיוון השוק, מתברר פעמים רבות כטעות, אם כי כשהיא מצליחה הרווח משמעותיים מאוד. לנוכח התנודתיות שחזרה לשווקים (אחרי תקופה ארוכה), ריכזנו מספר תעודות שיאפשרו למי שירצה להמר על ירידות בשוק. תעודות שורט (ללא מינוף)
מדד הנאסד"ק PSQ
דאו ג'ונס DOG
 S&P 500 SH
 Mid Cap 400 MYY
Small Cap 600 SBB
 Russell 2000 RWM
תעודות עם מינוף פי 2  
 Russell1000 Value SJF
 Russell1000 Growth SFK
Russell 2000 Value SJH
Russell 2000 Growth SKK
תעודות ממונפות פי 3
S&P 500 SPXS
שורט על מדד הראסל TZA
שורט על מדד האנרגיה ERY
שורט על מדד הפיננסים FAZ

הימור על "שורט" הוא ברור המקרים מסוכן הרבה יותר מהימור על עליות., וייתכן כי איננו מתאים לכלל המשקיעים, בעיקר בתעודות הממונפות. תעודות אלו מתאימות בעיקר לטווח קצר, בתקופה של עליות הן עלולות להתרסק. כך לדוגמא, מי שהשקיע לפני 3 שנים בתעודה הממונפות על הנאסד"ק (SQQQ) הפסיד 96% מהשקעתו.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יוסי 06/02/2018 10:09
    הגב לתגובה זו
    אפשר לקבל רשימה של אופציות על מדדים בעולם(דומה ל אופ' על מדד תא35), עם מינוף 50, 100. אם אפשר הכוונה לאתרים המתאימים. תודה מראש.
  • צ'ארלי 06/02/2018 14:21
    הגב לתגובה זו
    גם בתעודות של פי 2 ו3, זה לא באמת מדוייק אחד לאחד, ז"א אם השוק יורד באחוז התעודה לא עולה בדיוק ב3 אחוז כיוון שתמיד התעודה עצמה מושפעת מהיצע וביקוש טבעיים של השוק לאותה תעודה. במינוף של פי 50 או 100, מבחינה תאורטית מספיק אחוז עד שני אחוז בניגוד למה שהימרת והפוזיציה שלך תמחק, וכאשר יש הטיות של היצע וביקוש טבעיים לתעודה, אתה יכול להמחק גם בתנועה של רבע אחוז. לסיכום, תהנה מהמינופים בתעודות של פי 2 3, ותזכור שבמינופים של 50 ו100 אך ורק הברוקרים נהנים (עמלות)
  • 2.
    עדוד להימורים 06/02/2018 09:34
    הגב לתגובה זו
    של ארה"ב משתפרת או שהיא בפשיטת רגל? תחליטו. המשבר מ2008 חזר? המטומטמים בישראל מכרו מניות שופרסל רמי לוי וויקטורי רק בגלל ביבי שמביא להם את וולמרט מחר נפתח סניף ראשון של וולמרט בעזריאלי, בראשון, באר שבע ובאר טוביה וולמרט ישלחו לפה בשר "טרי" וירקות. ויביאו את הסחורה המשובחת של ביגוד מסין לישראל כאילו שאצלנו התלבושת הלאומית היא בגדים מסין. ואם ביבי אמר זה בטח יקרה כמו כל ההבטחות היפות שלו . קרן העושר מהגז . מניות לאומי לכל אזרח .חחחח הדבר היחיד שיהיה פה מהנדסים מהודו כי הוא רוצה להרוס את ההיטק לא טוב לו שמשכילים עדיין נמצאים פה. יש לו אינטרס שכל עם ישראל יהיה עני מרוד ויעבוד מבוקר עד ערב
  • 1.
    אליהו 06/02/2018 08:39
    הגב לתגובה זו
    לברוח בנתיים מהשוק עם stop loss. לקנות תעודות בחסר על snp, dax, dj.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: