הטבת המס למכוניות "ירוקות" הוארכה בשנתיים
מכוניות כלאיים, כלאיים נטענות משקע ומכוניות חשמליות, ימשיכו ליהנות מהטבת מס משמעותית. פירוש הדבר כי דגמים כמו טויוטה פריוס ויונדאי איוניק, ובעיקר מכוניות יוקרה נטענות משקע דוגמת ב.מ.וו i8 ומרצדס E350e, שמחירן מאות אלפי שקלים, יוסיפו להידרש במס קניה נמוך משמעותית מזה שמשולם בעת קניית מכוניות בנזין ודיזל רגילות.
ההטבה במס תהיה בתוקף לשנתיים נוספות, עד סוף 2019, זאת לאחר ששר האוצר, משה כחלון, חתם על צו שמאריך אותה. ההטבה קובעת כי מס הקניה לרכב כלאיים יעמוד על 30%, בעוד שמס הקניה לרכב פלאג-אין הייבריד (חשמל ובנזין עם שקע טעינה ממקור חיצוני) יעמוד על 20% בלבד. מס הקניה לרכב חשמלי טהור, ללא סיוע של מנוע בעירה פנימית, נותר על 10%.
מס הקניה לרכב רגיל בישראל עומד על 83%, כאשר מרבית המכוניות זכאיות להנחה מסוימת בהתאם לדרגת הזיהום שלהן ("מיסוי ירוק"). בעשור שעבר נעשה ניסיון להפחית את המיסוי הזה, אך מהלך זה בוטל והוחלף בשנת 2009 במיסוי הירוק, שאמור לתמרץ רכישת מכוניות ידידותיות לסביבה על-ידי קביעת נוסחת זיהום. זו משקללת את כלל מרכיבי הזיהום שנפלטים ממנוע הרכב, בהם פחמן דו-חמצני, חנקן חמצני, חלקיקים רעילים וכדומה.
- 1.אזרח 02/10/2017 10:24הגב לתגובה זוחשבתי להעלות את מס ההכנסה ב25% בסוף ויתרתי....(כחלון) נגרם הפסד לאוצר...... האוצר אינו גוף למטרות רווח או הפסד. הוא גובה מס כרצונו וכשזה נחוץ לרווחת האזרח ולחיי מדינה תקינים. זהו לא הפסד ורווח.....

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
