אמנון שעשוע
צילום: יח"צ

מובילאיי ואינטל יבחנו רכב אוטונומי בישראל

חברת הטכנולוגיה הישראלית, שרכישתה על-ידי אינטל הושלמה השבוע, מודיעה על ניסוי בכביש ציבורי עם 100 מכוניות אוטונומיות - גם בישראל

חברת מובילאיי, יחד עם בעלת הבית החדשה שלה, אינטל, תערוך ניסוי במכוניות אוטונומיות בכביש הציבורי בישראל. בהודעה שפרסמה החברה, יום לאחר שהושלמה הפיכתה לחלק מאינטל, מובילאיי הודיעה כי צי של 100 מכוניות אוטונומיות יצא לדרך השנה במספר מדינות, בהן בארה"ב, אירופה ובישראל.

 

בשלב זה לא ידוע אילו מכוניות ישמשו בסיס לניסוי. למובילאיי ואינטל (יחד ולחוד) הסכמי שיתוף פעולה עם שלל יצרניות, הבולט שבהן עם ב.מ.וו. מאינטל נמסר כי צי האוטונומיות יהיה ממבחר מותגים וכי אין כוונה לבנות מכונית ייעודית (המכוניות יתבססו על כלי רכב סדרתיים). הצי יצויד בטכנולוגיות שפיתחו אינטל ומובילאיי. חברת הטכנולוגיה הישראלית היא המובילה בעולם בתחום התוכנה והשבבים למערכות זיהוי מכשולים לשימוש בכלי רכב, עם נתח שוק של כ-70%. אינטל שילמה 15.3 מיליארד דולר בעבור מובילאיי.

"בניית מכוניות ובחינתן בתנאי העולם האמיתי, מעניקה משוב מיידי ותאיץ אספקת טכנולוגיות ופתרונות למכוניות אוטונומיות", כך מסביר פרופסור אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי שימונה לאחר רכישת החברה לתפקיד סגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל הפיתוח הראשי של מובילאיי. "שונות גאוגרפית מאוד חשובה, שכן לאזורים שונים מאופיינים בסגנונות נהיגה שונים, כמו גם בתנאי כביש ושילוט שונים. המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיות רכב אוטונומי שניתן להשתמש בהן בכל מקום, מה שאומר שאנחנו צריכים לבחון ולאמן את המכוניות במקומות מגוונים".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 13/08/2017 09:24
    הגב לתגובה זו
    פורסייט... הזדמנות קניה מעולה אחר הפסד גדול זה הזמן לתקן
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5