צחי הנגבי
צילום: לע"מ - משה מילנר

שפטל על הנגבי: "אדם הפכפך, לא ישר, חרפה שהוא בחיים הפוליטיים"

מערכת Bizportal | (16)

בריאיון שהעניק לרדיו 101.5FM, סנגורו של אלאור אזריה תקף את השר הנגבי שביקר את התנהלות החייל. עוד קרא לסנגורים המתפטרים "מוגי לב" והודיע: "אצרף ביום-יומיים הקרובים עורכת דין"

 

סנגורו של החייל אלאור אזריה, עורך הדין יורם שפטל, תקף היום (ראשון) את השר צחי הנגבי בריאיון שהעניק לרדיו 101.5FM. הנגבי התראיין לפני כן בתחנת הרדיו ואמר: "אם הייתי במקום אלאור אזריה, לא הייתי נוהג כמותו". שפטל הגיב לנושא והשתלח בשר: "צחי הנגבי זה אדם הפכפך, לא ישר, עבריין מורשע בעדות שקר בבית משפט. אדם שברח מהליכוד כשהיה נראה שהליכוד מתרסק, קרא לנתניהו 'ימין קיצוני' ועכשיו לשונו לא יוצאת מעכוזו של נתניהו. עצם העובדה שצחי הנגבי אומר משהו תמיד ההיפך זה נכון".

 

בהמשך הוסיף: "אני יכול לחזור בי במובן הזה שזו הייתה לשון המעטה וראוי לתקוף אותו בצורה הרבה יותר חריפה ... בית המשפט קבע שהוא רמאי. חרפה שהוא בחיים הפוליטיים, חרפה לליכוד שהוא שר מטעם הליכוד".

 

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    משה 07/03/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
    חזק ואמץ, שפטל יהודי אמיתי בסדר גודל של ז'בוטינסקי.
  • 13.
    שפטל הצדיק. הגן על הנאצי דמייניוק. שרצח ביהודים. לא לש (ל"ת)
    דודו 06/03/2017 08:04
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    כותב 06/03/2017 07:58
    הגב לתגובה זו
    טרמפיסט של מערכת המשפט ויתכן מאד שעל גבו של המסכן אלאור אזריה
  • 11.
    שפטל, אתה פרובוקטור, איש ריב ומדון המחפש פירסום (ל"ת)
    מאיר 05/03/2017 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    abc 05/03/2017 21:23
    הגב לתגובה זו
    אם שפטל יצליח להוציא את החייל הגיבור מהעונש של בתי משפט השמאלנים מגיע לו כיסא בעליון.
  • 9.
    דב 05/03/2017 20:39
    הגב לתגובה זו
    אדם בזוי שעזר לדמניוק הרוצח לחמוק מעונש.צריך להיות מוקצה.במקום זאת נןתנים לו לדבר ברדיו ושוכרים את שרותיו.בושהץ
  • 8.
    טוב שיש את שפטל מול הרשעים (ל"ת)
    שחר 05/03/2017 18:54
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שפטל לראשות הממשלה (ל"ת)
    אדם 05/03/2017 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דגן 05/03/2017 17:23
    הגב לתגובה זו
    .
  • 5.
    הנגבי נהנתן 05/03/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
    הוא לקקן וכדאיניק ברמה הכי גבוהה
  • 4.
    צודק ! 05/03/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    אחר כך ערק למפגת קדימה השמאלנית. אופורטוניסט בזוי.
  • 3.
    שפטל אתה הגדול מכולם, הלוואי ותצליח בערעור! (ל"ת)
    אלעד 05/03/2017 15:52
    הגב לתגובה זו
  • ספר את זה לניצולים של איוון האיום (ל"ת)
    שפטל 05/03/2017 21:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    האמת שפטל צודק . כל מילה פנינה. (ל"ת)
    שפטל צודק 05/03/2017 15:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שפטל עוד יביא לטמבל אזריה מאסר עולם (ל"ת)
    ת'אמת 05/03/2017 15:34
    הגב לתגובה זו
  • תת אמת 05/03/2017 18:09
    הגב לתגובה זו
    בכל מקרה, במציאות הנוכחית נראה ששפטל נותן לו סיכוי לחיות כאדם ישר שלא הורשע בהרג
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.