פורסייט הדמייה
צילום: יח"צ

מתקרבת לחלום: פורסייט תשיק בשבוע הבא את המערכת הראשונה - הנה הפרטים

שידור ישיר של אירוע ההשקעה יועבר ב-Bizportal. יצרנית מערכות המיגון האלקטרוניות לרכב חתמה לאחרונה על מספר הסכמים עם יצרניות רכב המובילות בסין
אבי שאולי | (3)
נושאים בכתבה פורסייט

הכתבה בשיתוף פורסייט

חברת פורסייט המייצרת מערכת עזר למניעת תאונות דרכים ונסחרת בבורסה בת"א, תשיק ביום שני הקרוב (30 בינואר) גרסת אב טיפוס. האירוע שיתקיים באולם 'סטוקו' שבת"א ויהיה פתוח למשקיעים, יועבר גם בשידור ישיר באתר Bizportal.

חברת פורסייט היא ספין-אוף של חברה ביטחונית ותיקה בשם "מגנא". לחברה האם הפרטית טכנולוגיית תלת מימד בטחונית לאיתור אובייקטים במרחב במטרה להגן על כורים גרעינים ומתקנים רגישים נוספים. החברה הבת פורסייט שנסחרת בבורסה בת"א מתחילת שנת 2016 פיתחה את הטכנולוגיה לשוק הרכב.

אריאל דור, סמנכ"ל פיתוח עסקי: "המערכת שלנו יודעת לגלות כל מה שהרכב רואה מלפניו, גם בתנאי תאורה או מזג-אוויר קשים. זה כולל ילדים קטנים שחלילה קופצים לכביש או חפצים וכולי".

בעקבות סיום שלב מתקדם בפיתוח והצלחת הניסוי, מעריכה Foresight כי צלחה את הנקודה הקריטית בפיתוח המערכת, וכעת סיכויה להגיע למוצר מוגמר ותחילת מכירות ללקוחות עלה באופן משמעותי.

Foresight זוכה להתעניינות רבה בטכנולוגיה שלה בסין והיא חתמה בחודשים האחרונים על הסכמי הבנות עם אחת מספר יצרניות רכב מהגדולות שיש בסין.

אריאל דור: "בעתיד המערכת של Foresight תשתלב במערכת לרכב אוטונומי ותוכל לסרוק 360 מעלות. גרסת האלפא תושק בשבוע הבא, גרסת הבטא בעוד חצי שנה והמסחור יתחיל בשנת 2018".

המערכת של Foresight מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), וכן תוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים.

המערכת של Foresight מנתחת את הוידאו המצולם ומגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.

התוכנה מספקת לנהג את ההתרעות הבאות: אי שמירת מרחק; התרעה בפני התנגשות עם כלי רכב, לרבות לגבי כלי רכב סטטיים; גילוי והתרעה של הולכי רגל; גילוי של רוכבי אופניים; וגילוי והתרעה של עצמים גדולים הנמצאים במסלול הנסיעה. כל אחת מהיכולות המתוארות מהווה מודול תוכנה עצמאי, הניתן להרצה בנפרד, בהתאם לבחירתו של הלקוח וצרכיו.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"השוק עדיין לא מבין מה הפוטניאל שלנו", אומר אריאל דור, אך יש מי שמזהה פוטנציאל לחלום ובין המשקיעים הבולטים נציין את קבוצת לובינסקי; יצחק סוארי; איציק שרם; פרופ' בנעד גולדווסר, משפחת מקוב ועוד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עמי 30/01/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה! תצילו חיים! מעריכים מאוד מה שאתם עושים!
  • 2.
    איציק 26/01/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    הכותרת נכונה.אם רוב ההסכמים יתקיימו כולל שותפות בפתוח התרעה ברכבות המניה תגיע רחוק.
  • 1.
    מעניין מאד. תודה. (ל"ת)
    / 26/01/2017 10:00
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.