סגירה ירוקה בוול סטריט: הדאו ג'ונס עלה 0.7%, מניית טוויטר טיפסה 5.7%

הנפט התקרב למחיר 50 דולר לחבית. מדד ה-ISM רשם תוצאה חזקה. אמזון עלתה 1.2%, מיקרון נחלשה 0.5%
אלמוג עזר | (15)

יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר במגמת עליות בהובלת הדאו ג'ונס שעלה 0.6%. הנאסד"ק התחזק 0.5% וה-S&P 500 הוסיף 0.4%. העליות נרשמות ברקע להתחזקות מניות האנרגיה והפיננסים בעקבות התחזקות מחיר הנפט. הנוזל השחור עלה היום 2.3% למחיר שיא מאז יוני האחרון של 49.8 דולר לחבית, לאחר שדו"ח המלאים האמריקני הציג ירידה במלאי הנפט הגולמי. 

מוקדם יותר התפרסם מדד ה-ADP לחודש ספטמבר שאיכזב ומדד ה-ISM לאותו החודש שהציג תוצאה חזקה. המגמה חיובית במסחר מופיעה לאחר יומיים רצופים שבהם המדדים רשמו ירידות שערים. זאת ברקע להתחזקות הדולר והתחזקות התכנות התרחיש שבו הבנק המרכזי בארה"ב יעלה את הריבית בחודש נובמבר. 

מדדי וול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

יומן מאקרו 

יומיים לפני דו"ח התעסוקה הרשמי של חודש ספטמבר, התפרסם היום סקר ה-ADP שמהווה אינדיקציה חשובה לגבי הראשון. סקר ה-ADP הציג תוספת משרות של 154 אלף בחודש האחרון לעומת צפי השוק שעמד עד 166 אלף. מדובר בקצב תוספת המשרות הנמוך ביותר מזה שישהחודשים בארה"ב ובמה שיכול להצטייר כהתקררות יחסית של שוק התעסוקה האמריקני. 

מדד ה-ISM לחודש ספטמבר הציג תוצאה גבוהה של 57 נקודות. מדובר בתוצאה  הגבוהה מאז אוקטובר 2015, המצביעה על עלייה בקצב ההתרחבות של הסקטור. נציין כי סקטור השירות מציג בחודשים האחרונים תוצאות חזקות הן בגיוס עובדים והן בעלייה בפעילות העסקית. אם כי סקטור הייצור במדינה מציג התמתנות משמעותית לעומת הנתונים שאפיינו אותו בשנה שעברה. 

מניות בכותרות 

טוויטר (סימול: TWTR) - הערכות לגבי רכישה מתקרבת של רשת הבלוגים מתגברות. לאחר האפשרות שדיסני ומיקרוסופט ירכשו את החברה, גם מנכ"ל Salesforce.com טוען כי הוא מתעניין ברכישה עתידית. מניית טווירט עלתה 5.7% במסחר. בתגובה מאוחרת יותר,אמר המנכ"ל כי זו מחויבות החברה לבדוק את כל האפשרויות. 

אמזון AMAZON - החברה משיקה את שירות ה"Prime Reading" שמאפשר למנויים גישה אל ספרים רבים ומגזינים ללא תוספת תשלום (גם אם אין להם את מכשיר הקינדל).

מיקרון (סימול: MU) - חברת הטכנולוגיה פרסמה את הדו"ח הרבעוני והציגה הפסד של 5 סנט למניה. מדובר בהפסד נמוך יותר מצפי השוק שעמד על 12 סנט. יצרנית השבבים הציגה הכנסות גבוהות מהצפוי. אם כי המשקיעים חוזים כי התחרות הגואה בתחום תקשה בהמשך על מיקרון. המניה נחלשה 0.5% במסחר. 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    קנייה אלוני חץ פרוטרום חזק מאוד.פועלים (ל"ת)
    קובי 07/10/2016 00:24
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אז כמו שנאמר פרוטרום חזק לקנייה אל על לא חגעת (ל"ת)
    קובי 07/10/2016 00:24
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יובל 06/10/2016 05:21
    הגב לתגובה זו
    ביזפורטל יש לכם טעות חמורה על מניית אופקו בטבלה שלכם היא חזרה מאמריקה עם פער של כ 11 אחוז . וזו טעות חמורה תתקנו בבקשה .שלא כמה חמורים ימכרו מניות של אופקו בגללכם .אופקו חזרה עם פער של מינוס 1.50 ולא עם כ 11 אחוז
  • 12.
    איש פשוט 05/10/2016 23:13
    הגב לתגובה זו
    עולה יורד הארבינאחס תמיד יורד עצוב
  • 11.
    זוגלובק 05/10/2016 22:31
    הגב לתגובה זו
    בחודש נובמבר לא יעלה הפד את הריבית גם אם יאיימו עליו בתת מקלעים , וזה בגלל הבחירות לנשיאות ב 10 לנובמבר . הכוונה הייתה כנראה לדצמבר . לא נורא .
  • 10.
    קדימה לשבור לשיאים חדשים (ל"ת)
    שאול 05/10/2016 21:42
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    השורטיסטים בגרמניה צרפת ואהב מצו ניגמרו (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ובנקים..שיאים חדשים פועלים חזר רצין ואלוני חץ ופקוטרום (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    כי אנו קולעים. קנו אלוני רציו ופרוטרום הכי חזק פרוטרום (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כי קובי תותח על לא טועה לעולם קנו פרוטרום (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אמרתי קנו פרוטרטם אלוני חץ ובנקים.הדגשתי בנקים (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אמרתי לכם לא לגעת בבזק .לא כיל. לא חברה לישראל. (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תיראו ניקי בשיא. עוד מעט דאקס .הפוטסי בשעא (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא טועה חעולם. אמרתי אל על מסוכנת כבר 6 איוז פחות (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כפע שנאמר שיאים חדשים לפנינו רואים דקס פוטסי קאק (ל"ת)
    קובי 05/10/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: