סגירה ירוקה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק עלה 1.05% וטיפס לשיא כל הזמנים

ה-S&P 500 קבע שיא חדש גם כן כאשר עלה השבוע 0.4%. הנאסד"ק סגר את השבוע בעליות של 1.1% 

אלמוג עזר | (17)
נושאים בכתבה וול סטריט

וול סטריט סגרה עוד שבוע מוצלח בו מדדי המניות העיקריים הניבו תשואה חיובית כאשר הנאסד"ק וה-S&P 500 קובעים שיא חדש. התשואה השבועית של הנאסד"ק המשיכה להוביל את המגמה החיובית עם עלייה בשיעור של 1.1%. הדאו ג'ונס סגר בתשואה שבועית כוללת של 0.55% וה-S&P 500 סגר בעלייה שבועית של 0.4%. 

באופן ספציפי יותר, יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט נסגר בעליות שערים נאות שהתחזקו קמעה לקראת השעות האחרונות של המסחר. טרם פתיחת המסחר התפרסם בניו יורק דו"ח התעסוקה שהציג עלייה חדה במשרות בחודש יולי - הרבה מעבר למצופה. מדובר בדו"ח החיובי הטוב השני ברציפות וכזה אשר יכול לרמוז כי הצמיחה הכלכלית ברבעון הנוכחי תהיה גבוהה יותר מאשר הצמיחה ברבעון השני (שהסתכמה עד כה ב-1% בלבד).

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

מחיר הנפט סיים הערב בירידות קלות של 0.3% ובכך רשם עליית מחירים שבועית של כמעט 1%. פרט לדו"ח התעסוקה, התפרסם בארה"ב הערב דו"ח בייקר יוז אשר הצביע על עלייה שבועית נוספת (שישית ברציפות) בכמות האסדות המפיקות במדינה. בשבוע האחרון האסדות עלו בשבעה אסדות לכדי 381. עדיין מודבר מרחק שנות אור מתקופת הפריחה של התחום בשנת 2014 שבה הכמות הייתה גבוהה מ-1,500 אסדות. 

מניות בכותרות

לינקדאין (סימול: LNKD) - הרשת החברתית עקפה את התחזיות באופן ברור עם רווחים של 1.13 סנט למניה. צפי השוק עמד על 78 סנט למניה. גם הכנסות החברה עקפו את התחזיות. מדובר באחד מהדו"חות האחרונים של החברה כחברה ציבורית לאור רכישת החברה על ידי מיקרוסופט.

קראפט היינץ (סימול: KHC) - תאגיד המזון החדש שנוצר שנה שעברה מהיינץ וקראפט דיווח על רווחים של 85 סנט למניה. מדובר ברווח הגבוה ב-13 סנט אל מול צפי השוק. הכנסות החברה תאמו את צפי השוק החברה דיווחה על העלאת הדיבידנד לכדי 60 סנט למניה. 

אפל APPLE - אפל תציע פרס כספי של 200 אלף דולר להאקרים שימצאו באגים בתוכנות ההגנה של מוצריה. 

וונדיס (סימול: WEN) - לאחר מקדולנד'ס גם וונדיז תפסיק להגיש ולעבוד עם מגדלי תרנגולות שמשתמשים באנטיביוטיקה של בני אדם. 

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    שאלה 06/08/2016 22:04
    הגב לתגובה זו
    זכורה לכם תקופה כזאת בשוק ? הבורסות בארה"ב שוברות שיאים לאחר דשדוש ארוך בעוד רוב הבורסות בעולם רחוקות מהשיא .. ודעות של אנשים רבים שמפולת ואולי אפילו האימא של כל המפולות תקרה בקרוב בשוק. כל השנים היו אנשים אשר התריעו על מפולות בשוק ? שבוע טוב ומבורך
  • משקיע 06/08/2016 22:51
    הגב לתגובה זו
    אתה היום נמצא במצב של ריבית 0 , אין ברירה לאנשים. זה או שהם שמים בפק"מ ולא מקבלים כלום או שהולכים לנדלן או לשוק ההון. השינוי יהיה רק כשיעלו את הריבית. גם אני לא אוהב ריבית 0 אבל זה המצב כרגע, וככל הנראה ימשך גם בשנים הקרובות.
  • 11.
    מוטי 06/08/2016 21:33
    הגב לתגובה זו
    בזמן הנראת לעין
  • 10.
    אזרח 06/08/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    לפחות תחזרי בעצמך ותגידי שזה בועה. נגידים שקרנים ורמאים.אומרים משהו וקורה משהו אחר. העיקר שהכיס שלהם יתנפח בעוד כמה דולרים.פשוט מגעילה
  • 9.
    אנחל 06/08/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    ושימשיכו להזהיר ממפולות. 2016 שנה טובה לכל בורסות המניות בעולם. בקיצור הכסף מונח על הרציפה. באגח כנראה המצב הפוך.
  • 8.
    בוגלולו 06/08/2016 07:13
    הגב לתגובה זו
    לפי המסחר היום, כנראה יהיה דו"ח מצויין
  • 7.
    הזקנה ילן לא תודה שהשוק בועה, כי היא לא גבר (ל"ת)
    עומר 05/08/2016 22:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אזרח 05/08/2016 22:52
    הגב לתגובה זו
    ואמרו לנו כל הזמן שהמצב לא טוב, ולא הצלחנו להרוויח בבורסה.על מצפונכם חלאות
  • משה 06/08/2016 12:56
    הגב לתגובה זו
    הם רק מנסים להפחיד
  • 5.
    אזרח 05/08/2016 22:41
    הגב לתגובה זו
    תתביישו לכם.
  • אחד 07/08/2016 00:08
    הגב לתגובה זו
    בורסה זו מניפולציה של הבנקים המרכזיים . למעשה הכל הונאה אחת גדולה. דיווחי אינפלציה מבושלים . רווחי חברות מוטים לטובה על ידי קניית מניות עצמית בגיבוי אנליסטים שחייבים להציג הערכות שווי בהתאם לדיווחי חברות . האינפלציה מרימה ראש למרות שגם אותה מהנדסים. תהינה מהמלך זה לא ימשך הרבה זמן.
  • 4.
    מושיק 05/08/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    שלילי, מחזירים את הבורסה כל יום ראשון עם פערים שליליים,קן צרעות של בורסה
  • דור 06/08/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    יש מצב שהם משכו את טבע החולה למטה
  • 3.
    לקראת ראלי? ברור מה קרה לאבחנה שלכם מאתמול (ל"ת)
    משקיע 05/08/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע 05/08/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    רבית היום אתם כותבים ראלי?
  • 1.
    משקיע 05/08/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    טעם והבנה
  • צודק רק למעלה (ל"ת)
    ?? 05/08/2016 20:55
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: