22:09 סגירה מעורבת בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 0.3% בלבד, אפל איבדה 2.4% >>

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

19:09 אדובי: הכנסות של 8.7 מיליארד דולר לשנת 2018, מניית החברה טיפסה 12% >>

16:16 הדולר היציג נקבע על 3.50 שקלים, האירו על 4.14 שקלים

15:34 ירושלים: חרדים מפגינים בכיכר השבת וחוסמים את תנועת הרכבת הקלה

14:36 בולטות בת"א: כיל יורדת 2.2%, דלק קבוצה יורדת 1.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
טירטס לוו רודמ

מדור וול סטריט

מדור וול סטריט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

המספרים בחוץ: דו"ח התעסוקה בארה"ב מנפץ שוב את התחזיות - ובענק

הדולר והחוזים העתידיים בוול סטריט מגיבים. תוספת המשרות לחודש הקודם עודכנה מעלה
 |  52
מאקרו כלכלה
Share
דו"ח התעסוקה ליולי מנפץ את התחזיות בענק עם תוספת של 255 אלף משרות, מול תחזיות לתוספת של 180 אלף בלבד. מדובר בדו"ח שני ברציפות שתוספת המשרות מנפצת את התחזיות באופן דרמטי - דבר שמעיד על עוצמתה של הכלכלה האמריקנית.


ולא רק תוספת המשרות עוקפת את התחזיות, גם הנתון החשוב של השכר השעתי עוקף את הצפי עם עלייה של 0.3% לעומת תחזיות לעלייה של 0.2% בלבד. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 4.9%. הדו"ח החיובי שבא אחרי נתון הצמיחה לרבעון השני שפורסם השבוע והציג קצב צמיחה מאכזב מאוד של 1.2% בלבד לעומת תחזיות לצמיחה של 2.5%, ככל הנראה יביא להתחדשות הציפיות להעלאת ריבית - אפילו עוד השנה. לראיה, הדולר ביצע תנודה חזקה מאוד מעלה מול האירו מיד לאחר פרסום הדו"ח.

ואם כל זה לא מספיק, אז נתון תוספת המשרות לחודש הקודם (יוני) שגם ככה היה נתון חזק מאוד וניפץ את התחזיות - עוד עודכן מעלה כעת ל-292 אלף (מ-287 אלף).בעניין האפשרות להעלאת ריבית, נזכיר כי הנגידה האמריקנית יילן אמרה לאחרונה כי הכלכלה האמריקנית זקוקה לתוספת חודשית של מעט מתחת ל-100 אלף משרות כדי לעמוד בקצב המצטרפים לשוק העבודה. עוד נציין כי הכלכלנים צופים העלאת ריבית בדצמבר, אבל השווקים הפיננסים לא מתמחרים העלאת ריבית עד עמוק אל תוך 2017.בחודש מאי האחרון רשם הנתון אכזבה ענקית כשרשם תוספת של 38 אלף משרות בלבד, ופספס בענק את הצפי לתוספת של 162 אלף משרות, ובכך היווה את אחת הסיבות לכך שנגידת הפד' האמריקני, ג'נט יילן, החליטה שלא להעלות את הריבית. נזכיר כי יילן ציינה בהחלטתה את אי הוודאות מכיוון בריטניה (טרם לפרסום תוצאות משאל העם) ואת נתון התעסוקה החלש כחלק מהסיבות להשארת הריבית על כנה. הנתון הציג את תוספת המשרות הנמוכה ביותר מאז חודש ספטמבר 2011. ובעדכון הקודם הנתון אף עודכן מטה לתוספת של 11 אלף משרות בלבד.

בחודש שעבר סיפק הנתון הפתעה חיובית עם תוספת עצומה של 287 אלף משרות, זאת לעומת צפי לתוספת של 175 אלף משרות בלבד. הנתון היווה את התוספת המשמעותית הגדולה ביותר מזה 8 חודשים, ושימש כזריקת הרגעה לאחר הנתון המאכזב הקודם ותוצאות משאל העם מבריטניה שיצרו תנודות משמעותיות וחוסר וודאות בשווקים.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

52 תגובות ב-30 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
30 רואה נבוכים 07/08/2016 10:04 ההסתברות
כל מה שעולה יורד ולהפך . ב 150 שנות הבורסות בעולם זה כבר קרה כמה וכמה פעמים . בקרוב זה יקרה עוד פעם כי הגרפים רק עולים כבר 8 שנים .השאלה הגדולה , מתי זה יקרה ובאיזה עצמה . תיקון קטן , גדול , או מפולת . באותה אנלוגיה , גם אם זה יקרה , כל מה שיקרוס יעלה מחדש זה רק עניין של זמן . מי שמכר לפני , זכה . מי שלא הספיק שימתין בעצב אבל בסבלנות , ההפסד הוא על הניר והכל יעלה .
29 רואה נבוכים 07/08/2016 09:39 ההסתברות
כל מה שעולה יורד ולהפך . ב 150 שנות הבורסות בעולם זה כבר קרה כמה וכמה פעמים . בקרוב זה יקרה עוד פעם כי הגרפים רק עולים כבר 8 שנים .השאלה הגדולה , מתי זה יקרה ובאיזה עצמה . תיקון קטן , גדול , או מפולת . באותה אנלוגיה , גם אם זה יקרה , כל מה שיקרוס יעלה מחדש זה רק עניין של זמן . מי שמכר לפני , זכה . מי שלא הספיק שימתין בעצב אבל בסבלנות , ההפסד הוא על הניר והכל יעלה .
28 dd 07/08/2016 08:57 ע נ ק ! כל כך ענק שזה חסר תקדים!!!
ביזפורטל בשירות הפאניקה היומית
27 t 06/08/2016 21:48 חשוב מאוד! אז אם הנתון חזק כל כך הבורסה יורדת ולא עולה
החשש מעליית ריבית תמיד רע לוול סטריט לכן מוזר שהבורסה קפצה מעלה..... עם נתון שמגביר את העובדה שזה יקרה והריבית תעלה סוג של מערבולת מצב מסוכן זהירות
משקיע 07/08/2016 09:45 צל הרים כהרים
רבע אחוז ריבית זה כלום בשביל הבורסה והמניות שכבר הפנימו זאת במחירים . הבעיה היא יותר פסיכולוגית , אולי מעשית רק לגבי ממשלת ארצות הברית בגלל 40 טריליון הדולר חוב שנצבר בהקלה הכמותית ותופח כל הזמן . יש גבול להתנפחות הזאת שהיא הבלון הרציני שעומד להתפוצץ . לא ברור איך הפד יפתור את הפלונטר הזה . זאת הסיבה האמתית כרגע לאי העלאת הריבית !
26 שמטוב 06/08/2016 20:11 רק עליות איזה יופי (ל"ת)
25 יונה צחורה 06/08/2016 19:18 זהירות מונעת אסון
צריך לקחת בחשבון שמתי שהוא השוק יקרוס . קנו זהב ותתפטרו מהמניות עד לבחירות בארצות הברית בנובמבר. אם לא תהיה קריסה ורק ירידה קטנה לצורך תיקון , אפשר יהיה לקנות מחדש . איש חכם רואה את הנולד גם אם הוא טועה פה ושם
משקיע וותיק 06/08/2016 23:18 ומה עם המס ?
אתה מצפה שנמכור את כל התיק ונשלם מס רווחי הון בנדיבות למס הכנסה ? אנחנו בתור משקיעים לא מתרגשים מכל כתבה. מי שמתרגש מוכר אבל את הרווח אתה עושה כשאתה מחזיק לטווח ארוך. אם הייתי סומך על העיתונים האלה , כל שני וחמישי הייתי קונה מניות ונאלץ למכור אותן שוב בגלל כותרת מפחידה אחרת. ככה בחיים אי אפשר להרוויח כסף.
יונה 07/08/2016 09:53 אתה בהחלט צודק
ראשית לכל , אזרחים ישרים משלמים מסים גם בגין רווחי הון . ההצעה שלך בהחלט הגיונית וחוקית אם אתה לא רוצה לשלם מס . שנית , אתה יכול לספוג מכה קשה במניות שלך אבל אם ישי לך עצבים חזקים ואתה משקיע לטווח רחוק , בסופו של דבר הכל יתאזן ואפילו תרוויח . שלישית , אני מעדיף לשלם מס מהרווחים לא נורא , ולהמתין עם הבוכטה לירידות על מנת להשקיע מחדש ושוב פעם להרוויח וחוזר חלילה . בדרך כלל זה עובד לא רע בכלל . למדינה מגיע מס אחרת לא יהיה בטחון , כלכלה , בורסה ורווחים .
24 מחט 06/08/2016 10:04 הברבור השחור בפתח
שוקי המנית האגחים והפיננסים מתקרבים יותר ויותר לקריסה פתאומית בנוסח 1929 וזה בגלל החוב האדיר בן 40 טריליון דולר של ממשלת ארצות הברית , חוב שהולך ותופח כל הזמן בגלל 8 שנים של הזרמת כספים מסיבית בריבית קרובה לאפס . הפד גוחה כל הזמן את העלאת הריבית ברבע אחוז מחששות ופחד שיצית קריסה . מצד שני לא ברור כיצד יפתרו את הפלונטר הזה . למרות האופטימיות הגואה של השווקים והמשקיעים , כדאי לקחת בחשבון את הופעתו הבלתי צפויה של הברבור השחור . אולי זה יקרה ברגע שטראמפ ייבחר לנשיא חס וחלילה
מנשה 06/08/2016 12:53 אתה רואה שחורות יותר מידי
או אולי רואה יותר מידי סרטים
אחד 07/08/2016 00:27 נראה לך הגיוני שהשוק תעסוקה נפלא
וילן לא מסוגלת להעלאות ריבית ב%0.25 . זה לא נראה לך מוזר ? כל הבורסות בעולם בדשדוש או ירידה וארה"ב בשיא כל הזמנים!
הסטוריון 07/08/2016 10:01 לא בעיניים עצומות
ב1929 כולם דברו כמוך והסוף ידוע . אני קופץ עשרות שנים של אירועים דומים . ב2008 בשיא הפריחה כולם דברו כמוך ןהכל התרסק . זה יחזור כי אין דבר כזה שהכל עולה כל הזמן לנצח נצחים . כיום ההסתברות לנפילה לאחר 8 שנים של עליות גדולה מאיי פעם .יש כמה נתונים חמורים כמו עננים באופק . אבל הטורנדו האמתי שיצית את המפולת יהיה בחירתו של טראמפ לנשיא !!!!!!! כדאי לקחת זאת בחשבון זה בנובמבר השנה , לא רחוק .
מחט 06/08/2016 19:12 אין נביא בעירו
והלוואי ואתה צודק . אין רע בצפייה בסרטים להפך . תהיה בריא .
23 שמטוב 06/08/2016 01:56 דן"ח התעסוקה הוא מסר חסר משמעות. רק מניפולציה.
העובדה שדו"ח תעסוקה חודשי מקפץפעם למעלה ופעם למטה מוכיחה שהוא חסר משמעות. מדובר כנראה בנתונים שניתקעים בצנרת ביורוקרטית וניפלטים מאוחר יותר (למשל ההיתקעות והפליטה אומרת שצבר העבודות מועבר מחודש אחד לחודש אחר). במצב זה אפשר לעשות מניפוציה במספרים: להגדיל אותם בחודש אחד מעבר לאמת על חשבון נתונים מחודש קודם שעוכבו. ההמניפולציה מאפשרת לתת "תוצאות כוזבות" לפי מה שרצוי לתת באותו חודש לאינטרסנטים. כדי לתצקן את הבלוף הזה יש פתרון שאותו לא מפעילים: במקום דו"ח כח חודש לתת דו"ח מצטבר רק פעם ב- 6 חודשים, זה יצמצם את היכולת לעשות מניפולציה במספרים.
משה 06/08/2016 12:54 אל תתוכח עם הנתונים
אם היו נתונים רעים הייית מצדיק אותם. אתה רואה רק מה שאתה רוצה לראות.
22 ירון החתול 05/08/2016 18:07 כל יום שוברים שיאים!!! ויש פה עוד עכברים שלא מבינים
אבל בסוף ניכנסים למחילות
שמטוב 06/08/2016 01:57 הכלכלה האמריקאית בשקיעה. הייצור של מוצרים הולך וקטן. (ל"ת)
21 מחר 05/08/2016 18:04 מחלקים כסף!!!! רק לגדולים!!! הציבור רק סובל מהשקר (ל"ת)
20 משקיע 05/08/2016 17:31 אמריקה לא פריירים רק הם קובעים את הטון (ל"ת)
19 משקיע 05/08/2016 17:28 תמתינו ליום א במעוף תענוג (ל"ת)
18 משקיע 05/08/2016 17:19 תנו מבט לאגח אמריקאי ותבינו (ל"ת)
17 משקיע 05/08/2016 17:19 כולם קשקשנים דוח טוב הפחדה סיכוי להעלאת רבית קשקוש
דוח טוב רק עליות זה לא מעניין את המשקעים במידה ותעלה הריבית נדבר עד אז רק עליות
16 משקיע 05/08/2016 17:15 כתבתי לכם לא לקרוא כתבות רק לונג (ל"ת)
15 משקיע 05/08/2016 17:14 רק לונג (ל"ת)
14 רק למעלה 05/08/2016 16:22 רק למעלה (ל"ת)
13 כלכלן 05/08/2016 16:21 צריך להעלות את הריבית דחוף
הכלכלה האמריקאית מתחזקת כבר חודשים ארוכים בקצב איטי מדי בגלל ריבית שקרובה לאפס . העלאת הריבית והחזרה לנורמליות כלכלית רק תאיץ את ההתחזקות הכלכלה האמריקאית שתגרור את כלכלות כל העולם אחריה ולא להיפך מומחי הפד יודעים זאת רק מסיבות פוליטיות הם משקשקים ומפחדים לקפוץ למים . הם לא כל כך קרים סך הכל !
אחד 07/08/2016 00:32 לכלכלן . מדוע העקום התשואה השטתח
סתם ככה . אנחנו בפתחו של מיתון לכן היא לא מסוגלת להעלאות ריבית אפילו %%.025
שמטוב 06/08/2016 01:59 הכלכלה האמריקאית הולכת ונחלשת. דוחות ישירים של כמויות
סחורות שנוצרות בארצות הברית מוכיחים ירידה עקבית.
12 המנתח 05/08/2016 16:20 השוק לכיוון אחד?? (ל"ת)
11 הכל ברור והכל ידוע. 05/08/2016 16:18 הכל יהיה והכל יתקיים. הכל כתוב והכל רשום.
הכל מחוור והכל נהיר. הכל בהיר> אך שחור משחור. אין מקום להפתעות ואף לא לתהיות. אין מקום לשאלות ואף לא לתלונות. נכתב א חודש אב התשע"ו.
משה 06/08/2016 20:14 לך תקנה ממחטות
ותמחה את הדמעות שלך שתראה את הבורסה רצה למעלה ואתה בחוץ חחחחח.
שלום 05/08/2016 17:52 נכון הכל ידוע והולכים למעלה
רק עליות.
10 עוד מעד גורביץ יצאה 05/08/2016 16:08 שם (ל"ת)
9 עוד מעד גורביץ יצאה 05/08/2016 16:08 יגלה לנו את אמריקה
חחח
לאן הוא יצאה? 05/08/2016 17:54 אבל זה רק עוד מעד. חחחחח (ל"ת)
8 ינון 05/08/2016 15:56 העלאת ריבית תבוא ומהר,הדולר לקראת המראה
נתון מעולה הרבה מעל הצפי.
7 שמטוב 05/08/2016 14:56 אין שום משמעות לדיווח חודשי של צמספר מועסקים.
זה כמו לחזות את העתיד לפי גרגרי קפה בתחתית הכוס או חיזוי העתיד על פי צורת העננים. המספר הזה קןפץ מעלה ומטה בפראות לכן אינו מדוייק לחלוטין. כל דיווח חודשי הוא חסר משמעות, מי שרוצה דיווח משמעותי צריך להתייחס לשינוי תעסוקה של תקופה ארוכה, למשל שינוי תעסוקה חצי שנתי.
יובל 05/08/2016 15:59 אההה,5 חודשים גם מספיק,לא? (ל"ת)
שמטוב 06/08/2016 10:01 המספרים צריכים להיות חלוקה של 12 חודשים בשנה.
כי עושים בסוף כל שנה סיכום. דוחות של חברות: כל 3 חודשים, לא 5 כי מצרפים 4 דוחות של 3 חודשים כדי לסכם דו"ח 12 חודשים. העובדה שהמספרים כל חודש מתנודדים בפראות מראה שגם לא ניתן לסמוך על דו"ח של 4 חודשים כי גם כאן הזמן קצר מכדי להתייחס באימון למספרים.
6 אנונימי 05/08/2016 14:14 ילן לא תעלה ריבית עד אחרי הבחירות שהילרי תנצח ! (ל"ת)
טועה 05/08/2016 17:55 ומטעה (ל"ת)
5 צופה עתידות 05/08/2016 14:05 הירידות בפתח !
אנו בתקופה גם אסטרולוגית וגם לפי היהדות מראש חודש אב עד תשעה באב . צפויים ירידות כואבות מאד !!!
שלום 05/08/2016 17:53 תמשיך לנבא בקפה
נראה לאן זה יביא אותך.
יובל 05/08/2016 16:01 זה באישור של ההוא שם למעלה?????? (ל"ת)
4 רפאל 05/08/2016 13:58 אני לא מאמין הכול מפוברק ....... (ל"ת)
3 אמיר 05/08/2016 13:28 הכל פוליטי
זה לא משנה דוח טוב או רע , לדמוקרטים של פד אין שום כוונה לעלות ריבית לפני בחירות , הם יעשו את זה אם טראמף ינצח , ולו רק כדי לסבכו .
טראמפ 05/08/2016 16:30 אם ינצח דבר ראשון הוא יזרוק את הזקנה ילן (ל"ת)
שמואל 05/08/2016 16:08 פוליטי פוליטי
השוק מוחזק, מווסת, זוחל מעלה, כולל כותרות ונתונים אופטימיים במטרה למנוע זעזועים כלכליים משמעותיים עד שיוודאו תוצאות בארה"ב.
2 איתן 05/08/2016 12:47 נתון טוב השוק יעלה קצת. נתון רע מאוד יעלה חזק
נקווה לנתון רע
אלי 05/08/2016 13:03 כמה שאתה צודרק (ל"ת)