המספרים בחוץ: דו"ח התעסוקה בארה"ב מנפץ שוב את התחזיות - ובענק

הדולר והחוזים העתידיים בוול סטריט מגיבים. תוספת המשרות לחודש הקודם עודכנה מעלה
נשר אמריקני, צילום: Getty images Israel
דו"ח התעסוקה ליולי מנפץ את התחזיות בענק עם תוספת של 255 אלף משרות, מול תחזיות לתוספת של 180 אלף בלבד. מדובר בדו"ח שני ברציפות שתוספת המשרות מנפצת את התחזיות באופן דרמטי - דבר שמעיד על עוצמתה של הכלכלה האמריקנית.
ולא רק תוספת המשרות עוקפת את התחזיות, גם הנתון החשוב של השכר השעתי עוקף את הצפי עם עלייה של 0.3% לעומת תחזיות לעלייה של 0.2% בלבד. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 4.9%. הדו"ח החיובי שבא אחרי נתון הצמיחה לרבעון השני שפורסם השבוע והציג קצב צמיחה מאכזב מאוד של 1.2% בלבד לעומת תחזיות לצמיחה של 2.5%, ככל הנראה יביא להתחדשות הציפיות להעלאת ריבית - אפילו עוד השנה. לראיה, הדולר ביצע תנודה חזקה מאוד מעלה מול האירו מיד לאחר פרסום הדו"ח.
ואם כל זה לא מספיק, אז נתון תוספת המשרות לחודש הקודם (יוני) שגם ככה היה נתון חזק מאוד וניפץ את התחזיות - עוד עודכן מעלה כעת ל-292 אלף (מ-287 אלף).
בעניין האפשרות להעלאת ריבית, נזכיר כי הנגידה האמריקנית יילן אמרה לאחרונה כי הכלכלה האמריקנית זקוקה לתוספת חודשית של מעט מתחת ל-100 אלף משרות כדי לעמוד בקצב המצטרפים לשוק העבודה. עוד נציין כי הכלכלנים צופים העלאת ריבית בדצמבר, אבל השווקים הפיננסים לא מתמחרים העלאת ריבית עד עמוק אל תוך 2017.
בחודש מאי האחרון רשם הנתון אכזבה ענקית כשרשם תוספת של 38 אלף משרות בלבד, ופספס בענק את הצפי לתוספת של 162 אלף משרות, ובכך היווה את אחת הסיבות לכך שנגידת הפד' האמריקני, ג'נט יילן, החליטה שלא להעלות את הריבית. נזכיר כי יילן ציינה בהחלטתה את אי הוודאות מכיוון בריטניה (טרם לפרסום תוצאות משאל העם) ואת נתון התעסוקה החלש כחלק מהסיבות להשארת הריבית על כנה. הנתון הציג את תוספת המשרות הנמוכה ביותר מאז חודש ספטמבר 2011. ובעדכון הקודם הנתון אף עודכן מטה לתוספת של 11 אלף משרות בלבד.
בחודש שעבר סיפק הנתון הפתעה חיובית עם תוספת עצומה של 287 אלף משרות, זאת לעומת צפי לתוספת של 175 אלף משרות בלבד. הנתון היווה את התוספת המשמעותית הגדולה ביותר מזה 8 חודשים, ושימש כזריקת הרגעה לאחר הנתון המאכזב הקודם ותוצאות משאל העם מבריטניה שיצרו תנודות משמעותיות וחוסר וודאות בשווקים.
תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    ההסתברות
    רואה נבוכים 07/08/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שעולה יורד ולהפך . ב 150 שנות הבורסות בעולם זה כבר קרה כמה וכמה פעמים . בקרוב זה יקרה עוד פעם כי הגרפים רק עולים כבר 8 שנים .השאלה הגדולה , מתי זה יקרה ובאיזה עצמה . תיקון קטן , גדול , או מפולת . באותה אנלוגיה , גם אם זה יקרה , כל מה שיקרוס יעלה מחדש זה רק עניין של זמן . מי שמכר לפני , זכה . מי שלא הספיק שימתין בעצב אבל בסבלנות , ההפסד הוא על הניר והכל יעלה .
    סגור
  • 29.
    ההסתברות
    רואה נבוכים 07/08/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שעולה יורד ולהפך . ב 150 שנות הבורסות בעולם זה כבר קרה כמה וכמה פעמים . בקרוב זה יקרה עוד פעם כי הגרפים רק עולים כבר 8 שנים .השאלה הגדולה , מתי זה יקרה ובאיזה עצמה . תיקון קטן , גדול , או מפולת . באותה אנלוגיה , גם אם זה יקרה , כל מה שיקרוס יעלה מחדש זה רק עניין של זמן . מי שמכר לפני , זכה . מי שלא הספיק שימתין בעצב אבל בסבלנות , ההפסד הוא על הניר והכל יעלה .
    סגור
  • 28.
    ע נ ק ! כל כך ענק שזה חסר תקדים!!!
    dd 07/08/2016 08:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ביזפורטל בשירות הפאניקה היומית
    סגור
  • 27.
    חשוב מאוד! אז אם הנתון חזק כל כך הבורסה יורדת ולא עולה
    t 06/08/2016 21:48
    הגב לתגובה זו
    2 4
    החשש מעליית ריבית תמיד רע לוול סטריט לכן מוזר שהבורסה קפצה מעלה..... עם נתון שמגביר את העובדה שזה יקרה והריבית תעלה סוג של מערבולת מצב מסוכן זהירות
    סגור
  • צל הרים כהרים
    משקיע 07/08/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבע אחוז ריבית זה כלום בשביל הבורסה והמניות שכבר הפנימו זאת במחירים . הבעיה היא יותר פסיכולוגית , אולי מעשית רק לגבי ממשלת ארצות הברית בגלל 40 טריליון הדולר חוב שנצבר בהקלה הכמותית ותופח כל הזמן . יש גבול להתנפחות הזאת שהיא הבלון הרציני שעומד להתפוצץ . לא ברור איך הפד יפתור את הפלונטר הזה . זאת הסיבה האמתית כרגע לאי העלאת הריבית !
    סגור
  • 26.
    רק עליות איזה יופי (ל"ת)
    שמטוב 06/08/2016 20:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    זהירות מונעת אסון
    יונה צחורה 06/08/2016 19:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צריך לקחת בחשבון שמתי שהוא השוק יקרוס . קנו זהב ותתפטרו מהמניות עד לבחירות בארצות הברית בנובמבר. אם לא תהיה קריסה ורק ירידה קטנה לצורך תיקון , אפשר יהיה לקנות מחדש . איש חכם רואה את הנולד גם אם הוא טועה פה ושם
    סגור
  • ומה עם המס ?
    משקיע וותיק 06/08/2016 23:18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אתה מצפה שנמכור את כל התיק ונשלם מס רווחי הון בנדיבות למס הכנסה ? אנחנו בתור משקיעים לא מתרגשים מכל כתבה. מי שמתרגש מוכר אבל את הרווח אתה עושה כשאתה מחזיק לטווח ארוך. אם הייתי סומך על העיתונים האלה , כל שני וחמישי הייתי קונה מניות ונאלץ למכור אותן שוב בגלל כותרת מפחידה אחרת. ככה בחיים אי אפשר להרוויח כסף.
    סגור
  • אתה בהחלט צודק
    יונה 07/08/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית לכל , אזרחים ישרים משלמים מסים גם בגין רווחי הון . ההצעה שלך בהחלט הגיונית וחוקית אם אתה לא רוצה לשלם מס . שנית , אתה יכול לספוג מכה קשה במניות שלך אבל אם ישי לך עצבים חזקים ואתה משקיע לטווח רחוק , בסופו של דבר הכל יתאזן ואפילו תרוויח . שלישית , אני מעדיף לשלם מס מהרווחים לא נורא , ולהמתין עם הבוכטה לירידות על מנת להשקיע מחדש ושוב פעם להרוויח וחוזר חלילה . בדרך כלל זה עובד לא רע בכלל . למדינה מגיע מס אחרת לא יהיה בטחון , כלכלה , בורסה ורווחים .
    סגור
  • 24.
    הברבור השחור בפתח
    מחט 06/08/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    2 12
    שוקי המנית האגחים והפיננסים מתקרבים יותר ויותר לקריסה פתאומית בנוסח 1929 וזה בגלל החוב האדיר בן 40 טריליון דולר של ממשלת ארצות הברית , חוב שהולך ותופח כל הזמן בגלל 8 שנים של הזרמת כספים מסיבית בריבית קרובה לאפס . הפד גוחה כל הזמן את העלאת הריבית ברבע אחוז מחששות ופחד שיצית קריסה . מצד שני לא ברור כיצד יפתרו את הפלונטר הזה . למרות האופטימיות הגואה של השווקים והמשקיעים , כדאי לקחת בחשבון את הופעתו הבלתי צפויה של הברבור השחור . אולי זה יקרה ברגע שטראמפ ייבחר לנשיא חס וחלילה
    סגור
  • טען עוד
  • אתה רואה שחורות יותר מידי
    מנשה 06/08/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    6 3
    או אולי רואה יותר מידי סרטים
    סגור
  • נראה לך הגיוני שהשוק תעסוקה נפלא
    אחד 07/08/2016 00:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וילן לא מסוגלת להעלאות ריבית ב%0.25 . זה לא נראה לך מוזר ? כל הבורסות בעולם בדשדוש או ירידה וארה"ב בשיא כל הזמנים!
    סגור
  • לא בעיניים עצומות
    הסטוריון 07/08/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב1929 כולם דברו כמוך והסוף ידוע . אני קופץ עשרות שנים של אירועים דומים . ב2008 בשיא הפריחה כולם דברו כמוך ןהכל התרסק . זה יחזור כי אין דבר כזה שהכל עולה כל הזמן לנצח נצחים . כיום ההסתברות לנפילה לאחר 8 שנים של עליות גדולה מאיי פעם .יש כמה נתונים חמורים כמו עננים באופק . אבל הטורנדו האמתי שיצית את המפולת יהיה בחירתו של טראמפ לנשיא !!!!!!! כדאי לקחת זאת בחשבון זה בנובמבר השנה , לא רחוק .
    סגור
  • אין נביא בעירו
    מחט 06/08/2016 19:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והלוואי ואתה צודק . אין רע בצפייה בסרטים להפך . תהיה בריא .
    סגור
  • 23.
    דן"ח התעסוקה הוא מסר חסר משמעות. רק מניפולציה.
    שמטוב 06/08/2016 01:56
    הגב לתגובה זו
    4 8
    העובדה שדו"ח תעסוקה חודשי מקפץפעם למעלה ופעם למטה מוכיחה שהוא חסר משמעות. מדובר כנראה בנתונים שניתקעים בצנרת ביורוקרטית וניפלטים מאוחר יותר (למשל ההיתקעות והפליטה אומרת שצבר העבודות מועבר מחודש אחד לחודש אחר). במצב זה אפשר לעשות מניפוציה במספרים: להגדיל אותם בחודש אחד מעבר לאמת על חשבון נתונים מחודש קודם שעוכבו. ההמניפולציה מאפשרת לתת "תוצאות כוזבות" לפי מה שרצוי לתת באותו חודש לאינטרסנטים. כדי לתצקן את הבלוף הזה יש פתרון שאותו לא מפעילים: במקום דו"ח כח חודש לתת דו"ח מצטבר רק פעם ב- 6 חודשים, זה יצמצם את היכולת לעשות מניפולציה במספרים.
    סגור
  • אל תתוכח עם הנתונים
    משה 06/08/2016 12:54
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אם היו נתונים רעים הייית מצדיק אותם. אתה רואה רק מה שאתה רוצה לראות.
    סגור
  • 22.
    כל יום שוברים שיאים!!! ויש פה עוד עכברים שלא מבינים
    ירון החתול 05/08/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    14 5
    אבל בסוף ניכנסים למחילות
    סגור
  • הכלכלה האמריקאית בשקיעה. הייצור של מוצרים הולך וקטן. (ל"ת)
    שמטוב 06/08/2016 01:57
    הגב לתגובה זו
    3 12
    סגור
  • 21.
    מחלקים כסף!!!! רק לגדולים!!! הציבור רק סובל מהשקר (ל"ת)
    מחר 05/08/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 20.
    אמריקה לא פריירים רק הם קובעים את הטון (ל"ת)
    משקיע 05/08/2016 17:31
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 19.
    תמתינו ליום א במעוף תענוג (ל"ת)
    משקיע 05/08/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    10 6
    סגור
  • 18.
    תנו מבט לאגח אמריקאי ותבינו (ל"ת)
    משקיע 05/08/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    כולם קשקשנים דוח טוב הפחדה סיכוי להעלאת רבית קשקוש
    משקיע 05/08/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דוח טוב רק עליות זה לא מעניין את המשקעים במידה ותעלה הריבית נדבר עד אז רק עליות
    סגור
  • 16.
    כתבתי לכם לא לקרוא כתבות רק לונג (ל"ת)
    משקיע 05/08/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 15.
    רק לונג (ל"ת)
    משקיע 05/08/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 14.
    רק למעלה (ל"ת)
    רק למעלה 05/08/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
    12 10
    סגור
  • 13.
    צריך להעלות את הריבית דחוף
    כלכלן 05/08/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    12 1
    הכלכלה האמריקאית מתחזקת כבר חודשים ארוכים בקצב איטי מדי בגלל ריבית שקרובה לאפס . העלאת הריבית והחזרה לנורמליות כלכלית רק תאיץ את ההתחזקות הכלכלה האמריקאית שתגרור את כלכלות כל העולם אחריה ולא להיפך מומחי הפד יודעים זאת רק מסיבות פוליטיות הם משקשקים ומפחדים לקפוץ למים . הם לא כל כך קרים סך הכל !
    סגור
  • לכלכלן . מדוע העקום התשואה השטתח
    אחד 07/08/2016 00:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם ככה . אנחנו בפתחו של מיתון לכן היא לא מסוגלת להעלאות ריבית אפילו %%.025
    סגור
  • הכלכלה האמריקאית הולכת ונחלשת. דוחות ישירים של כמויות
    שמטוב 06/08/2016 01:59
    הגב לתגובה זו
    2 9
    סחורות שנוצרות בארצות הברית מוכיחים ירידה עקבית.
    סגור
  • 12.
    השוק לכיוון אחד?? (ל"ת)
    המנתח 05/08/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 11.
    הכל יהיה והכל יתקיים. הכל כתוב והכל רשום.
    הכל ברור והכל ידוע. 05/08/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    10 14
    הכל מחוור והכל נהיר. הכל בהיר> אך שחור משחור. אין מקום להפתעות ואף לא לתהיות. אין מקום לשאלות ואף לא לתלונות. נכתב א חודש אב התשע"ו.
    סגור
  • לך תקנה ממחטות
    משה 06/08/2016 20:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ותמחה את הדמעות שלך שתראה את הבורסה רצה למעלה ואתה בחוץ חחחחח.
    סגור
  • נכון הכל ידוע והולכים למעלה
    שלום 05/08/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    12 7
    רק עליות.
    סגור
  • 10.
    שם (ל"ת)
    עוד מעד גורביץ יצאה 05/08/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    יגלה לנו את אמריקה
    עוד מעד גורביץ יצאה 05/08/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחח
    סגור
  • אבל זה רק עוד מעד. חחחחח (ל"ת)
    לאן הוא יצאה? 05/08/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 8.
    העלאת ריבית תבוא ומהר,הדולר לקראת המראה
    ינון 05/08/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
    5 1
    נתון מעולה הרבה מעל הצפי.
    סגור
  • 7.
    אין שום משמעות לדיווח חודשי של צמספר מועסקים.
    שמטוב 05/08/2016 14:56
    הגב לתגובה זו
    5 8
    זה כמו לחזות את העתיד לפי גרגרי קפה בתחתית הכוס או חיזוי העתיד על פי צורת העננים. המספר הזה קןפץ מעלה ומטה בפראות לכן אינו מדוייק לחלוטין. כל דיווח חודשי הוא חסר משמעות, מי שרוצה דיווח משמעותי צריך להתייחס לשינוי תעסוקה של תקופה ארוכה, למשל שינוי תעסוקה חצי שנתי.
    סגור
  • אההה,5 חודשים גם מספיק,לא? (ל"ת)
    יובל 05/08/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • המספרים צריכים להיות חלוקה של 12 חודשים בשנה.
    שמטוב 06/08/2016 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כי עושים בסוף כל שנה סיכום. דוחות של חברות: כל 3 חודשים, לא 5 כי מצרפים 4 דוחות של 3 חודשים כדי לסכם דו"ח 12 חודשים. העובדה שהמספרים כל חודש מתנודדים בפראות מראה שגם לא ניתן לסמוך על דו"ח של 4 חודשים כי גם כאן הזמן קצר מכדי להתייחס באימון למספרים.
    סגור
  • 6.
    ילן לא תעלה ריבית עד אחרי הבחירות שהילרי תנצח ! (ל"ת)
    אנונימי 05/08/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • ומטעה (ל"ת)
    טועה 05/08/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    הירידות בפתח !
    צופה עתידות 05/08/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    7 11
    אנו בתקופה גם אסטרולוגית וגם לפי היהדות מראש חודש אב עד תשעה באב . צפויים ירידות כואבות מאד !!!
    סגור
  • תמשיך לנבא בקפה
    שלום 05/08/2016 17:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לאן זה יביא אותך.
    סגור
  • זה באישור של ההוא שם למעלה?????? (ל"ת)
    יובל 05/08/2016 16:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    אני לא מאמין הכול מפוברק ....... (ל"ת)
    רפאל 05/08/2016 13:58
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 3.
    הכל פוליטי
    אמיר 05/08/2016 13:28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זה לא משנה דוח טוב או רע , לדמוקרטים של פד אין שום כוונה לעלות ריבית לפני בחירות , הם יעשו את זה אם טראמף ינצח , ולו רק כדי לסבכו .
    סגור
  • אם ינצח דבר ראשון הוא יזרוק את הזקנה ילן (ל"ת)
    טראמפ 05/08/2016 16:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • פוליטי פוליטי
    שמואל 05/08/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השוק מוחזק, מווסת, זוחל מעלה, כולל כותרות ונתונים אופטימיים במטרה למנוע זעזועים כלכליים משמעותיים עד שיוודאו תוצאות בארה"ב.
    סגור
  • 2.
    נתון טוב השוק יעלה קצת. נתון רע מאוד יעלה חזק
    איתן 05/08/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    5 1
    נקווה לנתון רע
    סגור
  • כמה שאתה צודרק (ל"ת)
    אלי 05/08/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הימוריישן