מניית טאואר התפוצצה בוול סטריט, מה אומרים האנליסטים?

מערכת Bizportal | (18)
נושאים בכתבה טאואר

מניית חברה טאואר (סימול: TSEM) זינקה בשיעור של 11.6% במסחר בוול סטריט תוך ריכוז מחזור מסחר שגדול פי מעל 6 מהמחזור הממוצע. במהלך היום הגיעו העליות לעד 17%. חברת השבבים ממגדל הענק פרסמה היום בצהריים את הדו"חות לרבעון השני והציגה גידול של 29% בהכנסות לשיא של 305 מיליון דולר. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח של 38 מיליון דולר.

במחלקת המחקר של נידהם הותירו היום את ההמלצה למניה על 'קניה חזקה' ואת מחיר היעד העלו מ-18 דולר ל-20 דולר, אפסייד של 26.5% אחרי הזינוק הנוכחי. בנידהם כותבים היום כי בהתאם להנחיות שסיפקה טאואר לרבעון השלישי, החברה בדרך להכנסות שנתיות של 1.3 מיליארד דולר ורווח שנתי של 150 מיליון דולר.

בתוך כך, לידי Bizportal הגיעה ההתייחסות שהוציאו בפועלים ברוקראג' ללקוחות: "טאואר מספקת דוח מצוין עם תוצאות ותחזית מעבר לצפי. ההכנסות ברבעון השני צמחו ב-29.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-305 מ' ד' מעל תחזיתנו ל-301 מ' ד' ובטווח תחזית ההנהלה. רווחיות גולמית של 23.8% הייתה גבוהה מתחזיתנו ל- 23.2% ומעידה על שיפור יכולת וניצולת הייצור (בעיקר במפעלי השותפות עם פנסוניק ביפן), הסטת פעילויות בין אתרי הייצור והוזלת עלויות אצל הספקים. הכאת תחזית ההכנסות יחד שיעור הוצאות תפעוליות נמוך מהצפוי הובילו להכאת תחזית הרווח הנקי שעמד על 38.5 מ' ד' לעומת צפי ל- 30.9 מ' ד'. נציין גם לחיוב כי תזרים המזומנים מפעילות שוטפת (81.8 מ' ד') היה גבוה מהשקעות ההון של החברה (54.3 מ' ד'). התחזית לרבעון השלישי (325 עם טווח של 5% מעל ומתחת) גבוהה משמעותית מתחזיתנו להכנסות של 302 מיליון דולר".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מדהים איך שחקני המעו"ף שולטים בשוק!!! (ל"ת)
    פשוט רמאות!!! 10/08/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אנונימי 07/08/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    היכן עומד התביעה היצגית נגד טאור
  • התביעה היצוגית נמחקה (ל"ת)
    שלמה 07/08/2016 22:23
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אייל 05/08/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    http://www.streetinsider.com/dr/news.php?id=11903813
  • 9.
    תגיע ל-28$ לפחות עד סוף השנה (ל"ת)
    אייל 05/08/2016 08:09
    הגב לתגובה זו
  • באמת? 05/08/2016 08:33
    הגב לתגובה זו
    יש עוד מניות שצריכות לעלות כמו פלוריסטים וקמהדע אבל אין סיכוי שהם יעלו . כולם מזור וסבובים על טבע הכושלת שעדיין לא פתרה את בעיית הקומפקסון אבל יום אחד החליטו להעלותה והיא עולה כי הבעיה נדחתה לעוד שנה. ובסוף טבע תתרסק
  • 8.
    כרגע 05/08/2016 07:46
    הגב לתגובה זו
    מניית טבע הממונפת עלתה 3% ואילו טאואר רק 6%. וזאת הוכחה שמניות דואליות הם משחק על חשבון המשקיעים כשרוצים לקנות בזול מורידים את שער המניה בארה"ב או להפך לא התרשמתי מטאואר המתפוצצת. היא צריכה להיות בשער 80 כדי להתפוצץ כי היתה כבר בשער 72.
  • 7.
    טאואר 05/08/2016 07:03
    הגב לתגובה זו
    עכשיו עידן עופר צריך למכור את החברה . ולקחת את ראסל כמנכ"ל כיל. כי כל המנהלים שלו כשלון יחד עם ממשלה חזירית דורסנית זה אסון למשקיעים.
  • 6.
    מחר כנראה היא תתקן חמישה אחוז מטה נחכה ונראה (ל"ת)
    משה 05/08/2016 00:25
    הגב לתגובה זו
  • נבואת שוטים . דווקא עלתה עוד 4% ! (ל"ת)
    שלמה 07/08/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טאואר 05/08/2016 00:14
    הגב לתגובה זו
    אני אכלתי את זה אבל נשארתי כי כשמאמין במניה הולך לטווח ארוך איתה כמו גם עם טבע ונפט אצחק עלייך לכסף הקטן וטעות ש לך קטנה תאכל לך כל שהרווחת לטווח ארוך במניה שאתה מאמין שיש לה כיוון ובניה זה הכסף הגדול לא בורח בשביל כמה לירות מחכה גם 3 שנים וזה הוכיח את עצמו לא נדנדה ופחד במניה שאני מאמין
  • אתה מוכן להסביר בעברית פשוטה מה בעצם אתה רוצה להגיד? (ל"ת)
    ל 5 05/08/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
  • חידת חמיצר (ל"ת)
    אבי 05/08/2016 10:59
  • 4.
    מפרגן למשקיעים 04/08/2016 22:16
    הגב לתגובה זו
    מסתבר שהסבלנות של המשקיעים לטווח ארוך שלא התייאשו , תשתלם בענק !!!
  • 3.
    משה 04/08/2016 21:54
    הגב לתגובה זו
    ולכל אלה שמגיבים לי באצבע אדומה קבלו אצבע משולשת בהצלחה למשקיעים טאואר דוהרת קדימה במלוא הקיטור
  • 2.
    רואה מהצד 04/08/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    מחלקים לכולם כסף. ואף אחד לא בא לקחת
  • 1.
    משקיע 04/08/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    קדימה מחר עוד 5%
  • שמקה הכריש 06/08/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    אז יש לי חדשות בשבילך כי אם היא לא תגיע לצפי האנליסטים היא תתרסק ל30 אחוז לפחות אז כך את הרווח היפה שלך ותממש זו המלצה שלי. אך בשום אופן לא יעוץ השקעות. סתם תחושת בטן של שימקה הכריש.......
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: