בארגון ה-OECD פרסמו טבלת פערי השכר בין גברים לנשים - באיזה מקום ישראל?
לרגל יום האישה הבינלאומי פרסם ארגון ה-OECD את נתוני פערי השכר בין גברים לנשים, בקרב המדינות החברות בו, ולפי נתונים אלו - ישראל נמצאת במיקום עגום למדי. (נציין כי הנתונים נכונים לשנת 2014 ואילך, במידה ונאספו נתונים עדכניים יותר).
על פי הארגון הכלכלי, ישראל ממוקמת במקום הרביעי מהסוף (הווה אומר, הרביעי לרעה) מקרב 36 המדינות החברות בארגון. פערי השכר במדינה בין נשים לגברים עומדים על כ-21.8%, כשממוצע הפערים במדינות ה-OECD עומד על 15.6%. אחרינו נמצאות המדינות יפן, אסטוניה, וקוריאה הדרומית, שממוקמת במקום האחרון עם פערי שכר של 36.7% בין המינים.
לטובה בולטת הונגריה (במקום הראשון), עם פערי שכר מינוריים של פחות מ-4%, ואחריה ניו-זילנד ובלגיה. בארה"ב, דרך אגב, פערי השכר עומדים על 17.5%, בדומה לבריטניה.
- 5.לשם ההשוואה 12/03/2016 22:01הגב לתגובה זושניהן מדינות שנחשבות נאורות ומתקדמות סימן שאנחנו בסדר גמור. אבל עם כל הכבוד לפמיניסטיות באמת מגברים מצופה הרבה יותר, אנחנו עובדים (בדר"כ) יותר קשה ונותנים לנו יותר אחריות בעוד שמנסים להתחשב בנשים ומפחדים לפגוע בהן...
- 4.אזרח 09/03/2016 01:39הגב לתגובה זואישה עושה צבא פחות מגברים, לאישה מגיעים נקודות זיכוי עבר הילדים בדפולט, לאישה מגיע לפנסיה לפני הגבר, ואישה גם חיה הרבה יותר זמן מגברים. והרשימה עוד ארוכה....... בקיצור הגברים מנוצלים בכל מצב במדינתנו . פעם משהו אמר לי סיפור הגברים בשנות העשרים נסיכים, בשנות ה שלושים מלאכים,ומשנות הארבעים והלאה הם עבדים למשכנתה למזונות לאישה בקיצור נגמר להם החיים.
- 3.איכס! ביבי! (ל"ת)הקאתי את הנשמה 08/03/2016 17:37הגב לתגובה זו
- 2.הייטקיסט 08/03/2016 17:28הגב לתגובה זווזה כמובן בא לידי ביטוי בשכר . ללא חוקים פמיניסטים חולניים מפלים בשוק התעסוקה פערי השכר היו גדולים יותר .
- התגובה שלך מלמדת על יכולת שיכלית נמוכה במיוחד (ל"ת)ייאי 08/03/2016 21:05הגב לתגובה זו
- 1.אנחנו גם עובדים יותר קשה (ל"ת)משה 08/03/2016 16:03הגב לתגובה זו
- שתי ידיים שמאליות 08/03/2016 23:23הגב לתגובה זוגנבו לי שתו לי חרא צבא מדינה ביבי שרה חרדים מתנחלים שמאלנים דירה אני מחר בורח לחול קנדה יותר טוב. פיריון עבודה נמוך הרבה שעות של בלבלי שכל במסדרון.
- ההשוואה היא ביחס לאותו תפקיד ולאותן שעות תעסוקה (ל"ת)ייאי 08/03/2016 21:06הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
