נעילה בוול סטריט: הדאו ג'ונס טיפס 0.4% - ג'נרל אלקטריק זינקה 3.5%

ה-S&P500 נשאר מעל לרף הפסיכולוגי של 2,000 הנקודות, ג'נרל אלקטריק עקפה את התחזיות
מתן בן ברוך | (16)
נושאים בכתבה וול סטריט

אחרי הראלי הגדול אתמול (יום ה') ששלח את הבורסות בארה"ב לגבהים שלא נראו מאז אוגוסט האחרון המדדים המובילים בוול סטריט חתמו את יום (ו') המסחר האחרון לשבוע במסכים ירוקים.

מדד הדאו ג'ונס עלה 0.43%, ה-S&P500 טיפס 0.46% והנאסד"ק התחזק 0.34%.

במוקד המסחר היו אלה נתוני המאקרו שריכזו עניין וזאת לאחר שנשיא הפד' של ניו יורק, ביל דאדלי התבטא אתמול ואמר כי הוא היה רוצה לראות העלאת ריבית כבר השנה, אך הדבר תלוי בחוזקה של הכלכלה. עוד הוסיף דאדלי כי נתוני המאקרו האחרונים דווקא מרמזים על האטה בכלכלה האמריקנית. לצד נתוני המאקרו היום, עונת הדוחות המשיכה בקצב גבוה כאשר היום היה זה תורה של ג'נרל אלקטריק שעקפה את התחזיות לעמוד במרכז הבמה. מניית החברה זינקה בסיום 3.5%.

יומן המאקרו

בשעה 16:15 (שעון ישראל) התפרסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש ספטמבר שירד, בהתאם לתחזיות ב-0.2% זאת לאחר שכבר ירד 0.4% בחודש הקודם. בשעה 17:00 התפרסם סנטימנט הצרכנים של מישיגן לחודש אוקטובר שרשם קריאה טובה מן הצפוי - 92.1 נק' מול צפי לקריאה של 89 נק'.

מניות במרכז

ג'נרל אלקטריק (סימול: GE), הקונצרן התעשייתי דיווח על ירידה של 29% ברווחים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ורווחי החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-2.51 מיליארד דולר או 32 סנט למניה, מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על רווח למניה של 26 סנט. במקביל, הכנסות החברה ירדו ב-1% לרמה של 31.68 מיליארד דולר כאשר בוול סטריט ציפו להכנסות של 28.67 מיליארד דולר.

ווין ריזורט (סימול: WYNN), רווחי מפעילת רשת בתי הקזינו צנחו ב-62% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-73.8 מיליון דולר או 73 סנט למניה. האנליסטים מצידם ציפו לתוצאות טובות יותר - רווח של 75 סנט למניה. גם שורת ההכנסות בחברה אכזבה עם נפילה של 27% בהכנסות לרמה של 996.3 מיליון דולר, מתחת לתחזיות בוול סטריט שעמדו על הכנסות של 1.03 מיליארד דולר.

AT&T (סימול: T), בנק ההשקעות היפני נומורה החל לסקר את ענקית התקשורת האמריקנית והעניק לה דירוג "קנייה".

סחורות

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    דלתון 17/10/2015 16:07
    הגב לתגובה זו
    ראיתי שאתה אוחז בדעה זאת כבר חודשים רבים. האם יש לך איזושהי דעה סטטיסטית אחורה לקיום ומימוש תפישתך זאת? ובנוסף אשאלך: האם הדולר שעלה חדות ועומד לפי ביז על 3.8586 הוא הדולר הנכון והאם לפיו יש אכן לגזור את הארביטראז? וגם ברשותך , האם אינך נותן כוחות יתר לביז ומורה אותם כעושי ומובילי השוק? סה"כ אני מאמין שהשוק יירד ויכול אכן להיות כבר מחר, אבל, לדעתי לא בגלל כוחות העל של ביז(שכבודם במקומו מונח)ובכלל יירד בקרוב . אבל זאת מצירוף עשרות סיבות אחרות שעולות על כח הקולים או פוטים.
  • 11.
    דלתון 17/10/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    ואולי הארביטר'אז שמצויין בגלובס 0.65 הוא הנכון? ולא 1.2 כמו שמציין ביז ולדעתי אינו נכון?!
  • 10.
    זיפו 17/10/2015 08:07
    הגב לתגובה זו
    שילוב של דולר שעלה חדות ומניות ישראליות שטסו אמש עכב אי פעילות של שחקני מעוף ישראלים הביא לארביטראז חיובי שלא ראיתי מאז הטיסה של 20% בפריגו. ארביטראז' גבוהה אחרון היה של 1% אדום שבעקבותיו המעוף צלל 1.8% ואני זוכר עוד ארביטראז שלילי של 1.8% מיד אחרי פקיעה אחרונה כאשר הילארי קשקשה שטויות אז המעוף הגיב בירידה של 3.5% למטה. אני יודע ששחקנינו אוהבים ירידות ומגיבים חזק ומהר לירידות אך בעליות הם ממש לא אוהבים להיצמד לעולם ואת זה ראיתם ביום חמישי האחרון שבשעה שבעולם התניעו מהלך אדיר למעלה המעוף נתקע בין 0.8-1 אחוז וסירב בעקשנות להיצמד לעולם וזאת מכיוון שבחמישי המוסדיים כתבו 3.5 אלף קולים 1560. מי שהוא מאמין שהם היו נותנים לקונים להרוויח ? בגלל הארביטראז אני צופה פתיחה ירוקה של 0.6 ואחר כך צלילה למטה. למה ? כי המוסדיים וגם ביז מאורגנים לירידות. לאן נעלמו הכותרות והכתבות החיוביות של ביז ? מה האנמיות שאחזה בכותרות של ביז ?
  • שופן 17/10/2015 20:46
    הגב לתגובה זו
    ןאלה האנשים בזמן האחרון...
  • 9.
    זקן חכם 16/10/2015 21:16
    הגב לתגובה זו
    למרות זאת המניה עלתה מתחילת 2014 מ- 24 דולר ל-29 דולר היום, ונסחרת בשווי 293 מיליארד. עליה זו נובעת רק בגלל סביבת הריבית השווה ל- אפס שדוחפת גופים גדולים להשקיע במניה זאת למרות שהביצועים מאוד מטרידים. המסקנה-אין צמיחה בעולם והמיתון מחריף. למרות זאת, ואחרי שהבורסה הסינית נרגעה, הסוחרים בוול סטריט חוזרים לשגרת העליות וצופים שהפד יעלה ריבית רק ב- 2016. נו טוב, אם אתה משקיע קטן יכול להיות שתרוויח אם תשקיע במניות, אבל כל משבר קטן ואולי אף סמנים לאינפלציה בחודשים הקרובים יביאו נפילת מחירי האג"ח ולמפולת חדשה ( רמז- חברת המשלוחים פדקס הודיעה כבר על עליית המחירים החל מתחילת 2016).
  • עוקב אחרי הזקן 16/10/2015 21:54
    הגב לתגובה זו
    שלום גם לך ידידי.....אחרי שבשיא הירידות בסוכות הזהרת את המשקיע הקטן מלהשקיע בשורטים ולהפסיד וצפית עליות מרמת 1900, באמת הסנופי חזר לרמת 2000. עושה רושם שהפד שומר על התחת של אובמה ולא יעלה ריבית השנה. יתכן שנראה את הסנופי ב 2100 שוב, אבל מסכים אתך שבכל רגע הכל יכול להתהפך. שבת שלום
  • אחד 18/10/2015 05:12
    מתי תלך מתי הקנאה תביא אותך מהר יותר לעולם שכולו טוב מתי תפרגן תגיד מילה טובה כן לדעתי החב נהדרת ותמשיך לחיות
  • 8.
    זקן חכם 16/10/2015 21:13
    הגב לתגובה זו
    שבת שלום לכולם, נכנסתי לאתר של גנראל אלקטריק ופתחתי את קובץ הpdf ובו הדוחות הכספיים לרבעון האחרון. למעשה מתחילת 2014 ההכנסות של החברה הזו נמצאות במגמת ירידה. 9 חודשים של 2014 ההכנסות היו כ- 80 מיליארד ואילו ב 2015 רק 69. אם משווים את רבעון 3 בשנת 2014 לרבעון 3 בשנת 2015. אז שוב יש ירידה במכירות, אבל בכל זאת הם קצת שיחקו במספרים כדי להשיג רווח למניה 0.69 דולר לרבעון זה לעומת 0.66 בשנת 2014. אז איך עושים זאת?- פשוט...קניה חזרה של מניות בסך 27 מילארד ( עפ"י המאזן). כלומר החברה ירדה משווי הנכסים שב- 2014 היו 653 מיליארד ל- 581 מילארד ב- 2015. ( המשך בהודעה הבאה)
  • 7.
    גלית 16/10/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
    היי למישהו יש מושג מה צפוי לחברה בעתיד הקרוב רחוק jQuery20309665700688492507_1445011343996
  • 6.
    אחד 16/10/2015 17:15
    הגב לתגובה זו
    אין על החב הזו תבדקו אם לא מאוחר להכנס
  • 5.
    ד 16/10/2015 16:56
    הגב לתגובה זו
    שאם יעזבו לשנייה. תהייה פרקת נוראה. שומרים בשיניים שיעקרו בקרוב..
  • 4.
    ד 16/10/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    אפשר לעבוד על חלק כל הזמן. אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן.
  • 3.
    ג 16/10/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    לשקר אין רגליים.
  • 2.
    ב 16/10/2015 16:49
    הגב לתגובה זו
    או לחתוך במכה?
  • 1.
    א 16/10/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    עיצבנתם עם המשחקים הבזויים..
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: