נעילה חזקה בוול סטריט: אחרי יום תנודתי - מדד ה-S&P500 זינק 0.8%

מדד ה-S&P500 כמעט ופרץ את רף ה-2,000 נקודות, עונת הדוחות מתקרבת, נעילה ירוקה באירופה
מתן בן ברוך | (8)

יום (ד') המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים נאות. שוקי המניות מסביב לעולם נראים טוב בימים האחרונים והמשקיעים המשיכו את המגמה הזאת גם היום. אתמול שברו בוול סטריט את רצף העליות (5 ימים) הארוך ביותר מתחילת השנה והיום המשקיעים היו קרובים מאוד לפרוץ את הרף הפסיכולוגי של 2,000 הנק' במדד ה-S&P500 שננעל בסופו של דבר על 1,995 נק'.

מדד הדאו ג'ונס עלה 0.73%, ה-S&P500 טיפס 0.8% והנאסד"ק התחזק 0.9%.

עד הפגישה הבאה של הפד' (27-28 לאוקטובר) הפוקוס של המשקיעים יעבור בשבועות הקרובים לעונת הדוחות, שבאופן לא רשמי תהיה זו יצרנית האלומיניום אלקואה (סימול: AA) שתיתן את יריית הפתיחה כאשר תפרסם את הדוח שלה מחר (ה') עם סיום המסחר.

באסיה המדדים המובילים ננעלו היום בצבע ירוק, ובאירופה הראלי הגדול נמשך גם היום. המדדים המובילים באירופה זינקו בשלושה ימים בלבד ביותר מ-4%.

בשוק הסחורות, מחיר הנפט ירד ב-1.5% לרמה של 47.81 דולר לחבית כאשר הסוחרים הגיבו לחדשות חשובות בשוק הנפט שהגיעו היום ב-17:30 אז התפרסם נתון מלאי הנפט הגולמי בארה"ב לשבוע החולף שחשף כי מלאי הנפט בחברות האמריקאיות זינק ב-3.073 מיליון חביות - מעבר לצפי שעמד על עלייה של 2.2 מיליון חביות. גם מחיר הזהב ירד היום ומחיר אונקיה איבד 0.1% לרמה של 1,145.86 דולר.

מניות במרכז

דלק US (סימול: DK), בנק ההשקעות 'וולס פארגו' מעניק לחברת ההחזקות שבשליטת יצחק תשובה המלצת "תשואת יתר" (לסיקור המלא)

מורגן סטנלי (סימול: MS), בנק ההשקעות הקנדי RBC מחזק את המלצתו למניית הבנק האמריקני מהמלצת "תשואת שוק" להמלצת "תשואת יתר". ב-RBC מציינים כי חטיבת ניהול ההון של הבנק תוביל את הצמיחה ברווחי החברה.

אדובי מערכות (סימול: ADBE), חברת התוכנה חותכת את תחזית הרווח שלה לשנת 2016 ,בחברה מנמקים את המהלך בשל ההשפעה השלילית של התחזקות הדולר בעולם על החברה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    רועי 07/10/2015 21:32
    הגב לתגובה זו
    אני מפחד לחשוב כמה עמוקה תהיה ההתרסקות שלאחר שנים של הדפסת כסף שראק ניפח את הבורסות. אבל הכלכלות נשארו אותן כלכלות, ואפילו הפכו דיפלציוניות.
  • 3.
    אם יחס אירו/דולר עולה חיובי+ איך האירו יורד ודולר עולה? (ל"ת)
    שעה 21:20 07/10/2015 21:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    המסביר הלאומי 07/10/2015 18:46
    הגב לתגובה זו
    מוכרים בארהב בהצלחה לכל הפוטיסטים ןהשורטיסטים מחכה לנו רווחים עצומים החודש
  • איציק 07/10/2015 22:04
    הגב לתגובה זו
    נראה לך שאם תכתוב הרבה תגובות שליליות המצב יהפוך להיות שלילי לפי הפוזיציה שלך זהו זה לא תמיד הולך כך
  • 1.
    עליות? 07/10/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    גם המצב הבטחוני פתאום לא משפיע הבורסה מסוכנת
  • מה אתה אוכל את הלב כי יש עליות? (ל"ת)
    שי 07/10/2015 16:05
    הגב לתגובה זו
  • ככה הוא עמוק. בדורו 07/10/2015 18:47
    פלצן קנאי מי שמחפש ירידות יקבל ראלי. אמיתי טהור
  • איזה עליות מונגולואיד אחד הבורסה ירדה 200 נקודות (ל"ת)
    המסביר הלאומי 07/10/2015 18:40
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: