בנק HSBC מקים חברה חדשה בישראל לפלח העליון של הלקוחות
בנק HSBC פותח בישראל חברה חדשה בשם HSBC Wealth Advisory Israel במטרה להרחיב באופן משמעותי את סל השירותים ללקוחות הבנקאות הפרטית בישראל.
חברת הבת החדשה תנוהל על ידי דר' אודי דהאן, שמונה לפני כשנה למנהל מחלקת הבנקאות הפרטית של HSBC ישראל.
חברת הבת החדשה תתמקד בשירות לפלח העליון ביותר של הלקוחות (Net Worth Ultra High) ובלקוחות גלובליים של הקבוצה, בהתאם לאסטרטגיה של הבנק.
מייקל ישראל, מנכ"ל HSBC ישראל, מסר: "החלטנו להחיל את מודל הפעילות החדש על מנת לאפשר שדרוג משמעותי בהצעת הערך ללקוחות הבנקאות הפרטית. המהלך הנוכחי ממקסם את המיקוד בשירות ללקוחות גדולים והינו חלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח להמשיך ולפתח בישראל את פעילות הבנקאות הפרטית של HSBC".
יודגש, כי המעבר למודל החדש מתייחס אך ורק לפעילות הבנקאות הפרטית, ואינו משפיע על הבנקאות העסקית, שהנה פעילות הליבה של הבנק בארץ – אשר תמשיך להתנהל כרגיל תחת מנכ"לHSBC ישראל, מייקל ישראל.
- 4.לקוח לשעבר 16/06/2015 20:53הגב לתגובה זואיך סגירה של מחלקה שלמה של בנקאות פרטית מתפרסם בכתבה הזאת כהרחבת פעילות. לפני כשנה הוחלט בבנק לסגור חשבונות מתחת לשלושה מיליון. כעת מי מבטיח שהמהלך אמיתי.
- 3.אחד שיודע 14/06/2015 09:29הגב לתגובה זומכבסת מילים כדי להסתיר את סגירת הבנקאות הפרטית בישראל. לקוחות יופנו לבנקאות הפרטית בשוויץ, שם לא חלות הוראות בנק ישראל והרשות לני"ע. ההסתכלות היחידה הינה כמה רווח השגנו לבנק ולא ללקוחות. בהצלחה. אני לא הייתי מתקרב למקום כזה
- 2.עובדת הבנק לשעבר 14/06/2015 06:28הגב לתגובה זואם זה היה נכון שמרחיבים את הפעילות בארץ- אז למה פיטרו את כל עובדי הבנקאות הפרטית? שנים השקענו בגיוס לקוחות ותוך מספר חודשים אחרי שאודי דהן מונה למנהל המחלקה סגרו כמעט לכולם את החשבונות. עכשיו הם רוצים לפתוח חשבונות בשוויץ כי בשוויץ משלמים המון עמלות ומוכרים מוצרים של הבנק לטובת הבנק ולא לטובת הלקוח. אני בטוחה שאף לקוח שפוי לא יסכים לשים כסף בבנק שכזה. בהצלחה לאודי עם הניהול של עצמו ושל עוד עובד וחצי- אדם לא ישר ולא אמין!!!!
- 1.מוסדי 11/06/2015 21:05הגב לתגובה זוחוץ מלהלבין כספי סמים, נשק, עבריינים, חיזבאללה וחמאס, תיאום שערי ליבור באירופה, גניבה מלקוחות בשוויץ, תשואות הכי חלשות במערכת באירופה. לא מצליח להבין מי עם עיניים בראש יסכים לשים שמה סנט שחוק. שכחתי משהו? הא כן, בהצלחה אודי דהאן עם החצי לקוח שיסכים וכנראה גר על מאדים בעשור האחרון

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
