למרות משחק הנבחרת: שיא לגמר 'המרוץ למיליון' - עם 1.439 מיליון צופים
גמר המרוץ למיליון 4 רשם אמש (יום שבת) נתוני צפייה גבוהים במיוחד, ומבחינת מספר צופים - אף רשם שיא. על פי נתונים ראשוניים של הוועדה למדרוג בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי 'המרוץ למיליון' (רשת, ערוץ 2) רשם ממוצע של 41.8%, למרות שבחלקו הראשון התמודד מול משחק הכדורגל בין ישראל לוויילס, ששודר בערוץ 1.
הגמר בו ניצחו שי גבריאל ושני אלון, צפו 1.439 מיליון איש, שיא מבחינת צופים, למרות שמבחינת אחוזי צפייה, נרשמו נתונים גבוהים יותר בגמרים אחרים. דבר זה מצביע למשל על צפייה קבוצתית בגמר, שהחלה כנראה שעה כבר בשעה 20:00 עם משחק מוקדמות היורו בערוץ 1, והמשיך ב-21:15 במעבר לערוץ 2. המשחק בו הובסה ישראל על ידי וויילס הניב נתון נאה מאד לערוץ 1 - 17.7% ופיק של 21.6% בשעה 20:41. מבדיקת אייס עולה כי ברצועת השידור שבין 20:00 ל-21:00, הצליח המשחק לנצח במשך מספר דקות את המתחרים - מהדורת חדשות השבת של ערוץ 2. הפרש השיא נרשם בדקות שלפני היציאה להפסקה, למשל בשעה 20:41 הוביל ערוץ 1 ב-4.5 נקודות על פני ערוץ 2 (21.6% מול 17.1%). ברצועת השעה השנייה של המשחק, ההובלה כבר עברה לערוץ 2 עם גמר 'המרוץ', למרות שערוץ 1 הצליח עדיין להינות מממוצע של 17%-20%. עם סיום המשחק, נחתך הרייטינג של הערוץ, ורק לדוגמא - בשעה 22:50 הרייטינג של ערוץ 1 כבר עמד על 2%. החלק החי של 'המרוץ למיליון' (רשת, ערוץ 2) שנקרא 'המירוץ - המנצחים הגדולים' קיבל רייטינג גבוה של 34.1%, המשדר המסכם למשחק (ערוץ 1) בהגשתה של שרון פרי, רשם 8.6%, ואילו המשדר המקדים קיבל 6.5%. המטה המרכזי (ערוץ 10) קיבל 7.1%, שידור חוזר של 'בנות הזהב' (ערוץ 10) קיבל 4.5%, ואילו שידור חוזר של 'שי בשידור' (ערוץ 10) הסתפק ב-2.9%. בגזרת החדשות: 'חדשות שבת' (חדשות 2) קיבלה 23.6%, מול 'המגזין' (ערוץ 10) עם 8.2%. מהדורה מוקדמת של 'חדשות השבת' (ערוץ 1) קיבלה 4%. יום ו' 'המועדון - שחר חסון וחברים' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 14.2%, לפני 'סלבריישן' (רשת, ערוץ 2) עם 10%. 'שי בשידור' (ערוץ 10) הניבה 8.9%, ולאחריה משחק היורוליג בו הפסידה מכבי תל אביב לריאל מדריד (ערוץ 10) הניב 7.1%. מדובר על נתון נמוך בהרבה מממוצע הרייטינג שמשחק היורוליג של מכבי מקבלים, וזאת משום שבדרך כלל המשחקים משודרים בחמישי ב-21:00, ולא בשישי ב-22:00, אז המשחק מאבד את הצופים המסורתיים שלו. 'מאחורי הקלעים: הדב פדינגטון' (רשת, ערוץ 2) זכתה ב-5.7%. בגזרת החדשות: 'אולפן שישי' (חדשות 2) רשמה 15.3% בבד, מול 6.4% ל'שישי' (ערוץ 10) שעקפה את 'יומן' (ערוץ 1) עם 5.2%. יום ה' תכנית הסיום של הכל הולך (רשת, ערוץ 2) גירדה את רף 20 הנקודות עם 19.9%, גבוה מהפרקים האחרונים שקיבלה, על אף שלא שודרה בימי חמישי. מנגד, פנים אמיתיות (ערוץ 10) קיבלה 11%. 'סלבריישן' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 14.3%, 'פינס בלילה' (ערוץ 10) הניבה 7.1%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) רשמה 6.3%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) זכתה ב-4.9%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) קיבלה 6.9%, מול 'צינור לילה' (ערוץ 10) עם 3.2%. ראש בראש בפרה-פריים: 'כידון ובן סימון' (רשת, ערוץ 2) הניבה 11.2%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 14.4%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) זכתה ב-7.8%. בגזרת החדשות: 'חדשות 2' רשמה 20.9%, מול 10.7% ל'חדשות 10', ו-6.1% ל'מבט' (ערוץ 1).

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
