המסחר בוול סטריט: הדאו ג'ונס השיל 0.8%, הנפט נגע בשפל שנתי

אינטל התחזקה 0.4%. מניית גוגל נחלשה 1.4%, מניית פיזר נסחרה בנייטרליות למרות החדשות השליליות
אלמוג עזר | (7)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר האחרון לשבוע (ו') נפתח בירידות שערים וכך התנהל לכל אורך המסחר עד לסגירה, אם כי בשעה האחרונה למסחר הירידות נרגעו. הירידות נובעות מהחששות להמשךי התחזקות הדולר האמריקני והשפעתו על הכלכלה האמריקנית. תרמו לירידות חדשות מאקרו בינוניות בתחום הבטחון הצרכני ועליית המחירים במדינה. הנפט נחתך היום ביותר מ-4% לנוכח עליה במלאים והתחזקות הדולר. 

מדד הדאו ג'ונס ירד 0.81%, מדד ה-s&p 500 נחלש 0.61% והנאסד"ק השיל 0.44%.

יומן מאקרו 

מדד המחירים ליצרן - בשעה 14:30 (שעון ישראל) פורסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב בחודש פברואר. המדד הציג ירידה של 0.5% לעומת צפי לירידה של 0.3%, בעיקר בשל הירידה במחירי האנרגיה והתחזקות הדולר שמוזיל את הייבוא. בחודש ינואר מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.8%, הירידה החדה ביותר מאז אמצע 2012.

מדד סנטימנט הצרכנים של מישיגן - בשעה 16:00 (שעון ישראל) פורסם מדד הסנטימנט של אוניברסיטת מישיגן לחודש מרץ. הצפי היה למדד בן 95.5 נקודות, אך המדד לא עמד בצפי והציג את התוצאה הנמוכה ביותר, מאז נובמבר האחרון - 91.2 נקודות. נציין כי בחודש האחרון מספר מדדים שונים הראו על ירידה מסוימת בבטחון הצרכני במדינה ארה"ב. 

מניות בכותרות

אינטל INTEL CORP  מניית ענקית השבבים שודרגה מרמת שוק לרמת רכוש על ידי חברת Cannacord. לדברי החברה המסקרת, החברה השתפרה עסקית והירידה של 15% בשנה האחרונה עשתה את שלה. 

 

גוגל GOOGLE - החברה הכריזה תחרות על חברת האתרים גו דדי (go daddy) בתחום הדומיין האינטרנטי. כך על פי הניו יורק פוסט. 

פיזר PFIZER - לענקית התרופות יש חדשות רעות לחולי הפיברולוגיה (כאב כרוני בשרירים), כאשר הניסוי שלה בתחום לא הניב את התוצאות הרצויות. 

סחורות 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    י.ש. 14/03/2015 18:27
    הגב לתגובה זו
    העלאת מחיר הבנזין למכוניות זו שערוריה חוצפה וגניבה שלנו האזרחים עי פקידים מטומטמים שמשקרים כל הזמן מחיר הנפט היגיע ל45 $ ומכסימום יגיע ל 50 $ לחבית מחיר ה$ עלה ב 5% כלומר לא היה צריך לגעת במחיר הנפט בכלל מאז היה 6 שח לליטר
  • 4.
    מה יקרה שכחלון יגיע מעניין יש האומרים יחי הפחד (ל"ת)
    ותיק 14/03/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בקרוב 14/03/2015 08:53
    הגב לתגובה זו
    שם יש אנשים הזויים שחושבים שמותר להם הכל. להלאים את הגז ואת כיל. המשקיעים יברחו מפה. ממשלה עם אנשים שחושבים שמותר להם לקחת הכל והכל שייך להם ולא למי שמוצא גז או משקיע היא ממשלה מסוכנת. ילאימו גם את חשבונות האזרחים בדרך של מיסים. ואחכ יעמדו אנשים בתור בבטוח לאומי לבקש קצבאות עם מבחני הכנסה קשוחים. החד הוריות גם ככה מאושרות כי יש להם הנחה בארנונה בתשלומים לבתי ספר הבטחת הכנסה ועזרה מהמדינה. גם מקבלי הבטחת הכנסה חיים מעולה עם פטור מארנונה הנחה בחשמל ובמים. מותר להם להחזיק אוטו וגם לעבוד . והם יקבלו עוד על חשבון אחרים
  • 2.
    אבי 14/03/2015 06:32
    הגב לתגובה זו
    ביבי החולה נפש הטינופת מתחבר לכל אחד שהוא מזהה שיש לו כח ואז דואג להרוס אותו ואז נקסט לטמבל הבא וככה הוא נשאר בשלטון על חשבון כל טמבל שקונה את הלוקשים שביבי מוכר לו, 9 שנים ו68 חיילים מתו סתם רק במבצע צוק איתן בזמן שהליכוד ידע על קיום המנהרות ולא עשה דבר כדי שיהיה לו מבצע קלף בשביל שיבחרו בו ובפשוט יותר הליכוד משחק בחיים שלכם כדי להבחר...שטייניץ הטינופת השאיר ללפיד גרעון של 40 מיליארד שקל, ניסן סלומינסקי העביר להתנחלויות מאות מיליוני שקלים גם כשפיזרו את הכנסת והוא עדיין לא בכלא, זקנים מתים מתת תזונה ומחוסר אמצעי חימום וילדים רעבים ואומרים שהם לא רעבים כדי שאמא שלהם תוכל...כל המדינה קומבינות ראשי ערים וליכודניקים רגילים שמקבלים ג'ובים מהליכוד המטונף המושחת והמזוהם בשביל קולות בקלפי,כל המשטרה מכון ליווי ואונס בחוקיות, כל הרחוב מלא באונס פשע סכינים ורצח של עולם תחתון,40 מילארד שקל שהלכו יעני לתקיפה באירן ויעני ולטיפול במנהרות, ראש ממשלה שדופק גלידת פיסטוק באווירת ריחות ריחניים ב11 אלף ומשקאות ב100 אלף בעודו שוכב על מיטה במטוס במיליון וחצי אשכרה צ'אוצ'סקו, ראש ממשלה שמזיין מהצד נשים בפרשת
  • 1.
    טוב שמכרתי את הקולים (ל"ת)
    לסקובר 13/03/2015 20:15
    הגב לתגובה זו
  • שבוע של פירוק קולים אחרת איך ירויחו הפרופסונל (ל"ת)
    ותיק 14/03/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
  • מחר אחוז למטה (ל"ת)
    ותיק 14/03/2015 17:33
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: