הוט נאבקת בתדמיתה: תשקיע 25 מיליון שקל בשיפור חווית הלקוח

החברה מנסה להאבק בתדמיתה הבעייתית בציבור ותגייס כ-500 עובדים. הערב: עובדי הוט מובייל יפגינו מול ביתו של דרהי
נושאים בכתבה הוט פטריק דרהי

נראה שבהוט החליטו לעשות צעד אחד קדימה כדי לנסות להתמודד עם תדמית השירות הבעייתית של החברה. החברה הודיעה היום (ב') על שורת מהלכים שהחברה נוקטת בהם על מנת לשפר את חוויית השירות ללקוח ולקצר את זמני המענה ללקוחות החברה. במסגרת זו, החברה צפויה להשקיע במהלך החציון הקרוב, עד למעלה מ-25 מיליון שקל בין היתר, בשדרוג מערכות ה-IT התומכות בשירות הלקוחות וכן, להוביל גיוס מאסיבי של 500 נציגי שירות חדשים, מהם 200 כבר במהלך חודש יולי, לטובת שירות הלקוחות. בנוסף, החברה תכפיל את המערך תומך הגיוס ואת מערך ההכשרה והקורסים של הנציגים. הגדלת כוח האדם תאפשר מתן שירות מיטבי ללקוחות ועתידה לשפר את זמני המענה הטלפוני בהקדם. אילן צחי, מנכ"ל החברה: "שיפור השירות נמצא בראש סדר היום של החברה, לשם כך אנו נוקטים בשורה של צעדים אליהם מגויסת כל החברה. מדובר בתהליך שאנו מחויבים לו, נפעל לכך שהשיפור יורגש כבר בקרוב". בתוך כך, היום בשעה 18:30 תיערך הפגנה של עובדי הוט מובייל מול ביתו של בעל השליטה בקבוצת הוט, פטריק דרהי. שביתת העובדים נכנסה לשבוע החמישי שלה. בין הוועדים שיגיעו לתמוך בעובדי הוט מובייל, ישתתפו בהפגנה גם: הוועדים של חברות הסלולר פלאפון, סלקום ופרטנר; הוועדים של חברות הביטוח: מגדל, כלל ביטוח והפניקס, וועדים נוספים, ביניהם: בזק בינלאומי, נס טכנולוגיות, פיליפ מוריס ולאומי קארד. נכון להיום, עובדי הוט מובייל, אשר מוחים על סירוב ההנהלה להכיר בהתאגדות ולפתוח במו"מ עם נציגות העובדים, משביתים זרועות פעילות מרכזיות בחברה. כתוצאה מכך קיימות תקלות רבות ובעיות בקליטה, לא מטופלות תלונות בנושאי חיובים וחשבוניות, ישנם שיבושים בתהליכי ניוד מחברות מתחרות ושיבושים באקטיבציה של מנויים חדשים. כמו כן, קיימות בעיות באספקת חלקי החילוף והאביזרים למרכזי השירות והמעבדות.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    Oyaki 08/07/2014 17:59
    הגב לתגובה זו
    לפעמים כבר מאוחר מדי למה חברה צריכה להגיע למצב שישנאו אותה לא למדו כלום מהעבר של סלקום פלאפון ופרטנר רוב האנשים שעזבו אותם , בגלל ששנאו אותם כל כך וגם מחירים זולים כבר לא משכנעים לחזור לחברות הותיקות הגועל מהם כלכך גדול הוט הולכת אני בדרך! הזו
  • 7.
    פושר 08/07/2014 09:12
    הגב לתגובה זו
    הבעייה האמיתית של הוט היא היחס ללקוח ולחשיבותו. זה דווקא חדשות רעות ההשקעה הזאת. הרי מה יקרה? הציבור יקבל הבטחות, מתנות ושאר ירקות ויתפתה לחזור לחברה הכושלת הזאת. וכך, הוט תגדיל את כמות הלקוחות שיזכו לשירות גרוע כמו שרק היא יודעת לתת. קודם שתשתפר! רק אחר כך לתת עוד הזדמנות!
  • 6.
    אנונימי 07/07/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    שישפרו את הייחס ללקוח. בהוט הלקוח הוא האחרון בחשיבות. לקבל מענה ממת קל יותר מאשר מהוט. לאחרונה הימתנתי קרוב לחצי שעה למענה!!! אם יש להם כסף שיכניסו יותר עובדים ולא יוציאו על יחסי ציבור.
  • 5.
    גו' 07/07/2014 19:28
    הגב לתגובה זו
    הוט=בריונות , מה זה 25 מיליון לבריון כמו פטריק דרהי כסף קטן למזלם YES לא פחות נבלות מהם לא לשכוח מעברו של בעל הבית נוכל לא קטן ,וכרגיל אנחנו משלמים כי אין אלטרנטיבה עדין . לכו הספקים נוח וטב לדפוק את הצרכן הישראלי ,ואנחנו הטיפשים . ללכת על עידן וללחוץ על ארידן שיחיב את הכבלים לתת עוד ערוצים ,ובא גואל מהנבלות .
  • 4.
    משה 07/07/2014 18:04
    הגב לתגובה זו
    כל זמן שהוט מתייחסת ללקוחותיה כמנויים של שירות ולא כלקוחות אין לה תקנה. הראיה שהבעיות נמשכות כבר שנים ורק הולכות ומחמירות. כל מנכ"ל מבטיח שיפור בשרות אך המצב רק מדרדר. שומר נפשו ובריאותו ירחק מהחברה הזאת מנסיוני כמנוי (לא לקוח) לשעבר בחברה.
  • 3.
    טימי 07/07/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    הוט חברה גרועה גם שירות גרוע וגם תכנים על פנים אף פעם לא הבנתי אנשים שמעדיפים את הוט בגלל 50 שח הפרש בחודש
  • 2.
    הלקוחות בארץ נמושות שוכחים מהר. אצלי הם בחרם לכל החיים (ל"ת)
    ד 07/07/2014 14:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    1 07/07/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    רק הרבה רגליים של לקוחות , יכולים להזיז משהו בהוט. הוט בונה על מאות אלפי פראיירים שחלקם הגדול אנשים מבוגרים שהשמרנות בעורקיהם. כדי להישאר בהוט צריך להיות או תמים, או אדיש או מזוכיסט או פנסיונר.
ניתוח דוחות
צילום: CANVA

לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח

תחזיות האנליסטים מצביעות על רווח נקי של עד 9 מיליארד שקל לרבעון השני ותשואות גבוהות על ההון; גם מניות הביטוח נהנות מהגאות בשווקים, אך כמה מהטוב כבר מגולם אחרי העליות מתחילת השנה?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים ביטוח

הבנקים הגדולים בישראל צפויים לדווח בשבוע הבא, והמשקיעים מצפים לתוצאות חזקות לרבעון השני של 2025 כאשר התחזיות מדברות בעד עצמן: לפי הערכות בשוק, סך הרווח הנקי של חמשת הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי) ינוע סביב 8.5-9 מיליארד שקל, עם שיפור בתשואה להון שתעמוד על 16%-17% בממוצע, המשך שיפור ביחס לרבעון הראשון.

מדובר בהמשך ישיר לתקופה חזקה עבור הבנקים, כאשר ברבעון הראשון הם הציגו יחד רווח נקי של כ-6.8 מיליארד שקלים ותשואה ממוצעת להון של כ-15.3%. לאומי ופועלים הובילו את הטבלה עם רווחים של מעל 2.4 מיליארד שקלים כל אחד, בעוד מרבית הבנקים הציגו תשואות מרשימות להון של מעל 15.5%.


ריבית גבוהה וכלכלה יציבה תומכות בשורת הרווח


ברקע התחזיות החיוביות עומדת סביבה כלכלית שעדיין תומכת ברווחיות הבנקים. המדיניות המוניטרית של בנק ישראל לא השתנתה מאז ינואר 2024, והריבית נותרה גבוהה, בשיעור של 4.5%, ולמרות הציפיות להורדות עתידיות הבנקים ממשיכים ליהנות ממרווחי ריבית גבוהים. יתרת העו"ש של הציבור עדיין גבוהה יחסית שם הריבית אפסית מה שמאפשר לבנקים גמישות פיננסית, ומנגד הצרכנים והעסקים ממשיכים לקחת הלוואות, מה שתורם להכנסות מריבית.

גם הכלכלה הישראלית, על אף האתגרים הביטחוניים והפוליטיים, מראה סימני צמיחה. נתוני הצריכה הפרטית ממשיכים להיות חיוביים, התעסוקה בשיא, והאינפלציה אמנם מעט טווח היעד אך נותרת יציבה. אלו מעניקים רוח גבית לפעילות הבנקאית הקמעונאית והמסחרית. בנוסף, ברבעון השני חל גידול בפעילות שוק ההון, כולל עליות במדדים ומחזורי מסחר גבוהים, מה שצפוי להתבטא גם בהכנסות מעמלות ופעילות ניירות ערך בבנקים.

איומי תחרות ורגולציה


מה למדנו השבוע, נוצר ע"י תמיר חכמוף באמצעות GEMINIמה למדנו השבוע, נוצר ע"י תמיר חכמוף באמצעות GEMINI
מה למדנו השבוע

מה למדנו השבוע: הסבלנות משתלמת - המקרה של גילת

המשקיעים לא תמיד רואים את התמונה הגדולה, במיוחד בטווח הקצר, אבל לפעמים, מי שמחזיק ומאמין מתוגמל בענק; המקרה של גילת הוא דוגמא שלפעמים הסבלנות משתלמת הרבה יותר מכל ניסיון לתזמן את השוק

תמיר חכמוף |

השוק לרוב לא מתמרץ משקיעים בטווח הקצר, אלא מתגמל את הסבלניים. כמו שוורן באפט אומר: "שוק ההון הוא כלי להעברת כסף מהפזיזים לסבלניים"


השבוע ראינו דוגמא נוספת עם גילת רשתות לוויין גילת 5.88%  , שרשמה שיא שנתי לרמות שלא נראו במניה מאז 2022, לאחר שנה תנודתית במיוחד. זו לא הייתה עלייה תלולה, אלא טיפוס הדרגתי, שעבר דרך ירידות חדות, חוסר אמון בשוק, וניהול שקול שנשאר עקבי גם כשנראה היה שכולם מוותרים. במהלך 2023 - 2024 מניית גילת נסחרה בתשואת חסר משמעותית, גם על רקע סיבות טכניות. לקראת מחצית 2024, עם יציאתה ממדד ת"א 90, גופים מוסדיים שהחזיקו את המניה נאלצו למכור, מה שיצר לחץ נוסף. הירידה נמשכה, כאשר במאי 2024 היא נסחרה באזור 5 דולר בלבד, ובאוגוסט אותה שנה צנחה לשפל של כ-4 דולר. 

אכזבה מדוחות הרבעון השני של 2024, וספקות מצד השוק לגבי רכישות שביצעה, גילת הפכה למניה שנשכחה על ידי המשקיעים. ואולי בגלל זה היה בה הזדמנות. זה הזמן לחזור לניתוח שפורסם כאן במאי 2024 ולבחון מה ממנו התממש, ומה בכל זאת הפתיע.

למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת?

זו הייתה הכותרת של הניתוח שפורסם כאן בביזפורטל במאי 2024. בקצרה - גילת נסחרה אז לפי שווי של כ-285 מיליון דולר, עם מעל 100 מיליון דולר בקופה ומכפיל רווח חד-ספרתי. הכנסות החברה עמדו על כ-266 מיליון דולר ב-2023, עם תחזית לגידול ל-305-325 מיליון דולר ב-2024. מעבר לכך, ה-EBITDA החזוי הוערך בכ-40-44 מיליון דולר, פי 3 לעומת לפני 3 שנים. אז הערכנו שמדובר באחד מהמקרים הנדירים של מניה עם דאונסייד מוגבל ואפסייד מהותי, בזכות פעילות ליבה חזקה, חדירה עמוקה לשוק הביטחוני וצפי לפרויקטים גדולים בתחום הלוויינים. הניתוח הדגיש את הסיכון הטכני מהיציאה מהמדד, אך הצביע על כך שהערך הפונדמנטלי יוכל לגבור על זה בטווח הארוך.

לקריאה מורחבת למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת? התשובה הקצרה והתשובה הארוכה