לפיד על הוצאות נתניהו: "לא אפול בלשוני, אחכה לדו"ח מבקר המדינה"
שר האוצר, יאיר לפיד העניק הבוקר ראיון לגל"צ בו הוא התייחס בהרחבה לנושא המדיני. לפיד מתח ביקורת מרומזת להתנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כלפי הממשל האמריקאי על רקע ההסכם מול אירן: "מה שצריך זה להוריד את גובה הלהבות מול האמריקאים. בסופו של דבר אנחנו צריכים לעבוד מולם כי הם אלה שמובילים את המהלך."
כשנשאל מה דעתו על שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט תקף את נתניהו על התנהלותו מול האמריקאים אמר "ההסכם רע יותר ממה שאולמרט תיאר, אבל מה רוצים? שהוא לא יביע את דעתו? אני לא יודע מה המניע שלו, אבל אני יודע מה הוא אמר. יש לאנשים זכות להביע את דעתם גם כשהיא לא מוצאת חן בעיניים."
לפיד התייחס גם למו"מ מול הפלשתינים שאחד הדיונים שלו הופסק על רקע ההודעה כי שר השיכון והבינוי אורי אריאל התכוון להוציא לפועל תוכנית לבנייה מאסיבית בשטחי יהודה ושומרון: "המו"מ הזה חשוב מאין כמותו, אני אומר לך שהמכרזים לבנייה בשטחים לא יצאו לפועל. הצעדים האלה לא טובים לישראל. בוודאי שזה מדאיג אותי."
לפיד נשאל גם על דעתו בנוגע למטבע הביטקוין הוירטואלי שגרם גם לבנק ישראל לקיים דיון ראשון בנושא "אני לא השתתפתי בישיבה על זה, אלה עניינים מוניטריים שנוגעים לבנק ישראל. אף אחד לא יודע איך להתייחס לדבר זה. זה מרתק, אני אדם טכנולוגי, אבל לא אוכל להגיד שיש מדיניות מסודרת או עמדה כלשהי במשרד אוצר לגבי העניין, מי שיוביל את זה יהיה בנק ישראל."
- יאיר לפיד כעיתונאי נפגש עם ציפי לבני כדי להיות שר חוץ; איפה האתיקה?
- ביידן: "לא ישראל ביצעה את המתקפה. חמאס? דאעש נראים הגיוניים לידם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 4.טומי 03/12/2013 12:38הגב לתגובה זואתה כמו פודל !! מקשקש בזנב כשביבי מחייך אליך ...... לא נתקלתי בחיי בשקרן , עלוב , חסר עמוד שידרה שכמוך !!! מי ייתן שתעוף מהר כמו שבאת ....
- 3.לא רק שקרן האיש - הוא גם שפן = צירוף קטלני (ל"ת)משה 03/12/2013 12:03הגב לתגובה זו
- 2.הנהנתן לא רוצה לדבר על נהנתן ע"ח הציבור, שיתבייש . (ל"ת)בנצי 03/12/2013 11:32הגב לתגובה זו
- 1.אי 03/12/2013 11:10הגב לתגובה זולפיד החששיניק אותו נהנתן עם הסיגר כמו ביבי מהאליטה הבזבזנית של ישראל עם אהוד ברק מה כבר יגיד וזה מזכיר לי את בנט המיליונר שגר ברעננה וצועק על התיישבות בשטחים

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
