כיל צריכה לחשוש: בכמה נפל מחיר האשלג באוגוסט לעומת השנה שעברה?
לפני מספר שבועות הודיעה ענקית הדשנים אורלקלי כי היא פורשת מתאגיד האשלג הבלרוסי ומתכוונת לשבור את המחירים בשוק ולהפיל את מחיר האשלג בכ-25% לכ-300 דולר לטון. התגובה בשוק המניות היתה מיידית וגרמה לירידות של עשרות אחוזים בשווין של יצרניות האשלג, ביניהן גם כיל, אולם עד כה ההשפעה על מחיר האשלג היתה מתונה יחסית.
על פי נתונים שהתפרסמו היום (ב') באתר AG Professional ונאספו על ידי DTN, נכון לאמצע חודש אוגוסט מחיר האשלג ירד ב-11% ביחס לרמתו בשנה שעברה ל-555 דולר לטון, בהמשך לירידה המתמשכת במחירים שנמשכת כבר מאז האביב של השנה שעבר (2012).
על פניו נראה המחיר שפורסם יקר מהמחירים עליהם דובר בחוזים האחרונים שנחתמו בין יצרניות האשלג השונות מול סין והודו, שעמדו על כ-400 דולר לטון. יתכן שהנתונים הנ"ל מתייחסים למחיר הסופי שמשלם החקלאח המגדל בארה"ב על הדשנים ולא למחיר המכירה בו מוכרות היצרניות.
למחירי הדשנים יש השפעה מרכזית על עלות הייצור של היבולים המובילים, ובראשם התירס. על פי נתוני USDA עלות הדשנים מהווה כמחצית מהעלות התפעולית הכוללת בתהליך גידול היבולים. ירידת מחירי הדשנים בשיעור של 10%-20% עשויה להשפיע באופן משמעותי על עלויות הגידול.
מבחינת המגדלים, העלות האופרטיבית הקשורה בגידולו של אקר אחד של תירס עשויה לרדת ב-20-30 דולר לאקר לשנת 2014, מה שצפוי לקזז את השפעת הירידה במחירי התירס. ואולם, הפחתת מחירי הדשנים עשויים להקטין את עלויות הגידול של פולי הסויה רק ב-2-3 דולר לאקר.
מחיריהם של הפוספטים והנוטרוגנים גם הם ירדו בתקופה האחרונה בשיעור חד. שמחירם ירד הם מחיר השתנן (UREA) שצנח נכון לאמצע חודש אוגוסט ב-100 דולר לטון לרמה של 499 דולר לטון לעומת המחיר של נוטרוגן זה באוגוסט 2012. המחיר של האמוניה (anhydrous ammonia ) צנח ב-100 דולר ל-700 דולר רק בחודשיים האחרונים. שיא המחיר של דשן מסוג זה היה בחודש דצמבר האחרון, אז נמכר טון ממנו בתמורה ל-873 דולר.
- 15.אליהו פייסט 20/08/2013 11:02הגב לתגובה זוכי"ל תתעוררו כבר ! תקימו סוף- סוף מפעל אמוניה בקנה- מידה ע ו ל מ י במישור - רותם ,על-סמך הגז הטבעי שיש לנו - דרך ס י נ ג ז; גם לייצוא אמוניה נוזלית במיכליות , וגם למוצרי - המשך בארץ .עלות צפויה - -150 $ לטון --גג
- 14.זאב 20/08/2013 10:42הגב לתגובה זועדיין זה נראה יותר טוב מהתחזיות הפסימיות כיון שירידה של 11% תביא למחיר מכירה של יצרן לסביבות 360 $. אך אסור לשכוח את ועדת שישנסקי וההשתלכויות למינהם שלוחצים את המחיר למטה.
- 13.שימי 20/08/2013 08:53הגב לתגובה זולפי הכתבה שלכם כיל צריכה לתקן לכיוון ה570 דולר ולא לרדת יותר
- 12.סבלנות 20/08/2013 08:13הגב לתגובה זואמשקיע אמיתי ולא מהמר בבורסה יכול לקנות אותה בלב שלם
- 11.סוף סוף מתגלה ההונאה 20/08/2013 07:12הגב לתגובה זוהכותבת לא מכירה מה שפורסם לפני חודש!! הרי דובר על ירידה של 20% ויותר ממחיר 400$, מה שמותיר מחיר 300$ ופחות לטון. וכעט את מפרסמת ירידה של 11% מ-555$, מה שמותיר מחיר של 500$ לטון. זו בשורה אדירה לכיל ולחברות הדשנים. אנא דייקי ואל תטעי.
- 10.מהתוכי 19/08/2013 23:44הגב לתגובה זויש כאלה השכונה שלהם להוריד אותה שמוסדים יקנו אותה
- 9.חיים 19/08/2013 21:55הגב לתגובה זואם המחיר ירד לאחר כל רעידת האדמה בשוק האשלג ב 11% אז זה רק עניין של טיימינג עד שכיל תתקן ב 20% במינימום
- צודק בעליל (ל"ת)כיח=39שח למנייה 20/08/2013 06:34הגב לתגובה זו
- 8.רועה חשבון 19/08/2013 19:51הגב לתגובה זולוקח שנה עד שמחירי האשלג יתייצב
- 7.co007 19/08/2013 19:23הגב לתגובה זומאז אותה כותרת צעקנית k+s מתרסקת ב - 10%. המניה מטפסת למעלה להוציא יום אחד של מימוש 2%. התהליך הוא של תיקון 16% למעלה. היום המניה עלתה 1.8%. צריך לראות איך יום המסחר יסתיים בארה"ב. בינתיים מכול מניות הדשנים . כיל מובילה את טבלת ההתרסקות השנתית. בסופו של יום הכיוון יהיה צפונה . היצור לא נפסק ולא קטן וירידה של 11% במחירי האשלג. זה לא סוף העולם.
- 6.co007 19/08/2013 19:12הגב לתגובה זובעקבות הפרישה של ענקית הדשנים אורלקלי. דובר על ירידת מחירים לשער של 300$ לטון אשלג. עכשיו מדברים על ירידה מ - 550$ ל - 500$. ירידה של 11%. נו איפה הירידה הדרסטית שהבטיחו ?
- 5.זה מה שפורסם באתר 19/08/2013 18:38הגב לתגובה זוציתות מכתבה שפורסמה באתר - "הסיבה לנפילה במניה הישראלית היא הודעה מצד החברה הרוסית אורלקלי (Uralkali), שהינה יצרנית האשלג הגדולה בעולם. לפי אורלקלי, מחירי האשלג יירדו מתחת ל-300 דולר לטון וחלקה של אורלקלי עצמה בשוק האשלג יהיה 22%. מחיר האשלג עמד ברבעון האחרון סביב 370 דולר לטון, כלומר מדובר בצפי לירידה דרמטית של כ-20%." חברה תפסיקו לשגע אותנו!!!
- 4.נועםדבורה 19/08/2013 18:23הגב לתגובה זומה נסגר איתכם ביזפורטל ? אני חושב שזה הזמן לאסוף ולהיכנס למי שעוד לא נכנס או התלבט אם להיכנס אני בפנים משער 2940 ואני קצת מפחד שבאמת תמחק כמו שכתבו מה שיהיה יהיה
- 3.מסכן שישינסקי - יחתום בלשכה... (ל"ת)הלכה הפנסיה 19/08/2013 18:14הגב לתגובה זו
- 2.לא הבנתי כלום! 19/08/2013 18:03הגב לתגובה זוהפרסום היה שמחיר הדשנים אמור לרדת ב-25% ממחיר של 400 ל-300! מה אתם אומרים עכשיו למעשה, שהמחיר ירד בצורה מתונה מ-555 ב-11%! מה אתם עובדים עלינו! נו באמת מה יהיה הסוף!
- אורי 19/08/2013 21:43הגב לתגובה זובהזדמנות ראושנה כמובן שאני קניתי עוד מה אני פאיירר שם המשחק סבלנות
- 1.משקיע 19/08/2013 17:49הגב לתגובה זוביזפורטל, תעשו לעצמכם ולנו טובה ותפסיקו לשפוך שמן על המדורה עם כותרות בומבסטיות.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 0% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על 0% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד המוקדים המרכזיים בדוח הוא סעיף המימון, שבו נרשם שיפור של 28.6 מיליון דולר לעומת השנה הקודמת. העלייה בנזילות, הרווחים מהשקעות והירידה בהוצאות הריבית סייעו לשיפור הרווח הנקי, גם על רקע הירידה בנטל ההלוואות וחוזים לחכירת מטוסים. עם זאת, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד בכ-193 מיליון דולר, בעיקר בשל החזרי מזומנים ללקוחות בהיקף של כ-140 מיליון דולר בגין טיסות שבוטלו במהלך מבצע “עם כלביא”.
