הבוננזה של תשובה: קבוצת דלק תחלק השנה דיבידנד הגבוה מחצי מיליארד ש'
יממה לאחר שקבוצת דלק הודיעה על
מתחילת השנה חילקה קבוצת דלק דיבידנדים בהיקף של 370 מיליון שקל ובסך הכול חילקה 2.7 מיליארד שקל משנת 2009. הרבה מאוד כסף כיוון שתשובה מחזיק במניות קבוצת דלק באמצעות חברות שונות הנמצאות בשליטתו ולא בדרך של פירמידה.
קבוצת דלק עדיין לא פרסמה את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון השני של השנה. את הרבעון הראשון סיימה עם מזומנים ושווי מזומנים ברמת הסולו (לא דוחות מאוחדים) בהיקף של 1.3 מיליארד שקל. יתרת הרווחים הראויים לחלוקה הסתכם ב-3.7 מיליארד שקל. מכירת המניות האחרונה העשירה עוד יותר את קופת המזומנים של החברה.
רוני בירון מ-UBS: "המימושים הם חלק מאסטרטגיה רחבה של החברה לפשט את המבנה הארגוני בקבוצה תוך כדי התמקדות בחיפושי גז ונפט והשטחת הפירמידה. המטרה השניה היא להוריד את המינוף הפיננסי ולתת תמיכה לצרכים המימוניים בתחום של הגז והנפט".
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- למה הבנקים זינקו והאם זה מוצדק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסך הכל קבוצת דלק מכרה עד היום מניות דלק US ב-2.6 מיליארד שקל
קבוצת דלק מכרה בשנה האחרונה מניות של החברה הבת, דלק US, בהיקף של 2.6 מיליארד שקל, 1.45 מיליארד שקל מתוך זה במסגרת הצעת מכר במסגרת הנפקה משנית שביצעה בבורסה של ניו-יורק. אחרי המימוש האחרון מחזיקה קבוצת דלק ב-30.5% ממניות דלק US, ששוויין כחצי מיליארד דולר.
דלק US, המנוהלת על ידי עוזי ימין, מפעילה כיום שני בתי זיקוק בארה"ב. החברה נסחרת בבורסה הראשית בניו-יורק (סימול DK) לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר לאחר שעלתה ב-7% מתחילת השנה. בחודש מארס נגעה המניה בשיא של כל הזמנים - 41.5 דולר למניה. השפל במניה נרשם בנובמבר 2008 - 3.4 דולר למניה.
האסטרטגיה של קבוצת דלק: התמקדות בתחומי הגז והאנרגיה בישראל
מכירת מניות דלק US היא חלק מהחלטה אסטרטגית של קבוצת דלק להתמקד בתחומי הגז והאנרגיה בישראל, אך היא מתאימה גם לאסטרטגיה של בעל השליטה ושל הבנקים המלווים אותו אישית ואת החברות שבשליטתו - חלוקת דיבידנדים לצורף הפחתת מינוף.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בזק: עלייה של 4% ב-EBITDA, מאשררת את התחזית השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
דלק קבוצה היא חברת השקעות השולטת ב"דלק ישראל", "הפניקס", "דלק אנרגיה", "כהן פיתוח", "גדות ביוכימיה" ו"דלק US" ומחזיקה ב"דלק רכב". את המחצית הראשונה של השנה סיימה עם הכנסות של 17.7 מיליארד שקל ורווח נקי של 50 מיליון שקל. מדיניות הדיבידנד של קבוצת דלק עומדת על 50% מהרווח הנקי השנתי.
שווי המניות של יצחק תשובה בקבוצת דלק - 7.6 מיליארד שקל
תשובה אינו נושא בתפקיד רשמי בחברות הציבוריות שבשליטתו ולא מככב ברשימות מקבלי השכר הגבוה. חלוקת הדיבידנדים היא דרכו העיקרית ליהנות מהתוצאות של קבוצת דלק ולהחזיר חלק מהחובות האישיים לבנקים. מי שהספיד אותו נאלץ לאכול את הכובע עם תגלית תמר בתחילת שנת 2009.
- 31.מתי דלק קבוצה תחלק דבידנדם (ל"ת)לגזיאל 29/12/2013 21:26הגב לתגובה זו
- 30.לגזיאל ויטוריו 27/08/2013 11:41הגב לתגובה זושתשובה לא יחלק דיבידידם שיחלק מניות במקום תודה
- 29.44 k שלי הלך על דלק נדלן ......מניות והתאדה (ל"ת)זאוס שוקי הון 24/08/2013 13:45הגב לתגובה זו
- 28.נוכל מדופלם 24/08/2013 04:32הגב לתגובה זומהזן המיוחד של הנוכלים הפיננסים בשוק ההון בתור נוכל מדופלם זו דעתי
- 27.אנונימי 23/08/2013 13:47הגב לתגובה זואני בעל מניות בקב' דלק למה עלי לפצות את נפגעי דלק נדלן? א זה היה הפוך הייתם מפצים אותי.? מצפצפים!!!! יום כיפור בפתח אל מלא רחמים, השתקע בשטחים הכבושים
- 26.הכלבים נובחים והשיירה של תשובה נוסעת (ל"ת)אורן 21/08/2013 13:42הגב לתגובה זו
- 25.קצת מציאות 21/08/2013 10:08הגב לתגובה זולא היו ראוים לחלוקה!
- 24.מי שמתקיף את תשובה לא מבין דבר בכלכלה ובמשפט (ל"ת)דלק נדלן חברה נפרדת 21/08/2013 01:47הגב לתגובה זו
- 23.ואת הפנסיה שלי הוא סיפר קצר קצר. (ל"ת)הי״ד 20/08/2013 14:41הגב לתגובה זו
- 22.רחל 20/08/2013 13:22הגב לתגובה זותשובה גנב נבלה רמאי וכל החברי כנסת ובמיוחד לפיד וביבי ממשיכים לתמוך בו במקום להכיח אותו לשלם את החוב לכל פשוטי העם שהאמינו ןהשקיעו את כל חסכונותיהם אצל הטינופת של תשובה מיתן והקדןש ברול הוא יהפוך אותך לעני ביותר שכל נכסיך ירדו לטימיון אמן ואתם הנפגעים של אגרות חוב קומו תפגינו בכנסת ומול החברות וביתו של תשובה די השופטת אלשייך רימתה את כולנו והוליכה אותנו שולל
- 21.אגח אפריל נדלן 2 20/08/2013 13:01הגב לתגובה זוהאם מישהו יודע אם תהיה התאמת מחיר לאופציה אפריל נדלן 2 בעקבות חלוקת הדיבידנד ?
- 20.לא נשכח לך את דלק נדל"ן (ל"ת)אין דין ואין דיין 20/08/2013 12:27הגב לתגובה זו
- 19.ים 20/08/2013 11:24הגב לתגובה זוכל הכסף לא יהיה שווה לו באמ לא יחזיר לנפגעי דלק נדלן ביוזמתו הרי יש לו כסף לכך.... ואז יצאה גדול בעיני הציבור אחרת תירוצים כשיגיע ביום הדין לא יעזרו וכל הכסף לא שווה אגורה
- 18.מאיר 20/08/2013 07:56הגב לתגובה זוזו הבן אדם שמחק יותר ממיליארד וחצי ש"ח לפני כ~שנה ????? ואף אחד לא פתח את הפה???? ובנק לאומי מחק הלווה של כמה מאות מיליוני ש"ח ואף אחד לא אמר מילה - כמו אצל דנקר ?????? בל הכבוד מר תשובה !!!!!
- 17.ארכינוכל שלא מייצר כלום. הרווחים לעצמו - החובות לציבור (ל"ת)אין תשובה 20/08/2013 07:24הגב לתגובה זו
- 16.אזרח 20/08/2013 05:00הגב לתגובה זואם לא יכריז מיד כי הוא משלם את כל החובות המחוקים בדלק נדלן נזכיר לנוכל לפני יום כיפור - מי בקיצו ומי לא בקיצו מי במים ומי באש מי בחרב ומי במגיפה
- 15.אזרח 20/08/2013 04:57הגב לתגובה זואם תשובה לא ישלם את החובות שמחק בדלק נדלן הרי שהוא ומשפחתו עדד דור עשירי מנהליו ועורכי דינו ישתמשו בכסף שגזלו לתרופות
- 14.תשובה מלך (ל"ת)שלום 20/08/2013 00:07הגב לתגובה זו
- 13.הלוואי וכל הכסף ילך לו על תרופות.. ספר בם חופפת! (ל"ת)ינתי פרזי 19/08/2013 23:29הגב לתגובה זו
- 12.תום 19/08/2013 21:41הגב לתגובה זושווה כלום
- 11.דלק נדלן 19/08/2013 17:31הגב לתגובה זובן גנב
- 10.1 19/08/2013 17:22הגב לתגובה זושווי אחזקותיו בקבוצת דלק עומד על 7.6 מיליארד שקל . אלא שלתשובה יש התחייבויות ענק. מי יודע כמה ירצה להחזיר? אם בכלל.
- 9.לי הלך 44K בדלק נדלן מניות (ל"ת)לא נשכח ולא נסלח 19/08/2013 17:11הגב לתגובה זו
- 8.תשלם לבעלי האגחים 19/08/2013 17:01הגב לתגובה זונזכיר כי השופטת ורדה אלשייך נתנה בראש השנה פסק דין המאשר את הסדר החוב של דלק נדל"ן. ההסדר משקף תספורת של 70% למחזיקי האגח ומוחק חוב של 1.6 מיליארד שקל. בעקבות הסדר החוב וויתרו הנושים על תביעות כלפי בעל השליטה יצחק תשובה ודלק נדל"ן. בתמורה לכך, הסכים תשובה לשלם סכום של 100 מיליון שקל במזומן ולהנפיק על ידי חברה ייעודית חדשה שבשליטתו שתי סדרות אג"ח שיירשמו בנשר (ולא בבורסה לניירות ערך). סדרה אחת בשווי של 659 מיליון שקל שתשולם למחזיקים במשך שבע שנים, וסדרה שנייה בשווי 91 מיליון שקל אשר תשולם לנושים היה ומניית קבוצת דלק תיסחר בעוד שבע שנים מעל שווי של 1,200 שקל.
- 7.דוד 19/08/2013 16:58הגב לתגובה זודי עים דלק נדלן,נכון שיצאנו מופסדיים במניות והרבה. אבל קבוצת דלק . בניהולו של תשובה תחזיר לי את ההפסד בהצלחה לכולם
- 6.ממשיך לגנוב (ל"ת)מומו 19/08/2013 16:55הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 19/08/2013 16:51הגב לתגובה זועד שלא ישלם עבור דלק נדלן אין לו מה לחפש בשוק, לא משנה כמה ירויח הוא בעיני רבים נשרף.
- 4.מכיר את דלק נדלן 19/08/2013 16:28הגב לתגובה זולא משנה מה משפחת תשובה תעשה לעולם לא תהיה משפחה מכובדת וראויה. תספורת צינית לפנסיונרים בדלק נדלן והצעות רכש בבורסה על מנת לא להתחלק עם הציבור בדלק אנרגיה. כבוד משיגים על ידי עשיה הוגנת וערכית לאורך השנים. משפחת תשובה לעולם לא תזכה להערכה.
- 3.דני 19/08/2013 16:17הגב לתגובה זואיך אפשר ביד אחת לעשות תספורת ובשניה לחלק דיוידנטים? לא נותר כבר שמץ של יושר ומוסר???
- למה כן? נותנים תיקח. חובות תמרח. כי נותנים לו. (ל"ת)איתן 19/08/2013 19:44הגב לתגובה זו
- 2.אגח דלק נדלן תאכלו את הכובע והאחרים גם יבוא יומם (ל"ת)אגח דלק 19/08/2013 16:16הגב לתגובה זו
- 1.יופי - יוכל לשלם פיצויים לנפגעי דלק נדל"ן (ל"ת)אבי 19/08/2013 16:12הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 0% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על 0% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על 0% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-10 בהנחה
שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
