נקודת אור בשוק קורס: מייסד אמזון ירכוש את 'הוושינגטון פוסט' ב-250 מיליון דולר
יממה לאחר מכירת השבועון ניוזוויק מידיו של סידני האמן לחברת החדשות IBT, ויומיים לאחר הודעת הניו יורק טיימס על מכירת בוסטון גלוב לג'ון הנרי, עוד גוף תקשורת אמריקאי מוכר מחליף ידיים. הלילה (יום ב') נמסר כי מייסד אתר הסחר המקוון אמזון, ג'ף בזוס, ירכוש את אחד העיתונים החשובים והמשפיעים בארה"ב ובעולם, הוושינגטון פוסט, תמורת 250 מיליון דולר, בעסקת מזומן. עסקה זו שנשמרה בדיסקרטיות, תשים קץ לשליטתה של משפחת גרהם בעיתון ב-80 השנים האחרונות. יחד עם 'הוושינגטון פוסט', יקבל בזוס גם מספר עיתונים אזוריים, אולם נכסי הנדל"ן ואתרי חדשות נוספים יישארו בבעלות החברה הנוכחית של העיתון - Washington Post Co. בעקבות ההודעה על הרכישה, זינקה מניית 'הוושינגטון פוסט' ביותר מ-5% אחרי סגירת וול סטריט, לרמה הגבוה ביותר שלה ב-5 השנים האחרונות. 'הוושינגטון פוסט' נוסד בשנת 1877, ובשנת 1933 עבר לידיה של משפחת גרהם. בשנים האחרונות הציג העיתון הפסדים, שהובילו לצמצום המערכת במאות עובדים, למרות שהתאגיד עצמו הציג רווחיות. ולמרות זאת, מדובר בעיתון שחתום על הדחתו של הנשיא ריצ'רד ניקסון כשחשף את פרשת ווטרגייט ב-1972. כעת מגיע בזוס לנהל את העיתון, ללא ניסיון ממשי בתחום העיתונות, אולם לפני מספר חודשים רכש במסגרת קבוצת משקיעים, את הבלוג 'ביזנס אינסיידר'. את הרכישה הנוכחית ביצע בזוס באופן עצמאי, ללא השתתפות אמזון. בהודעה ששלח בזוס לעובדי העיתון, הוא כתב כי "ערכי הפוסט לא ישתנו. נישאר מחויבים לקוראים ולא לאינטרסים של הבעלים", אולם ציין כי "כמובן שיהיו שינויים בשנים הקרובות, זה חיוני והיה קורה עם או בלי בעלות חדשה". יו"ר ומנכ"ל 'הוושנגטון פוסט' דונלד גרהם, אמר בראיון עמו כי החליט למכור את העיתון בשל התחזיות הכספיות שלו. גרהם דן עם בזוס על פרטי העסקה ב-2 פגישות שהתקיימו במהל ך חודש יולי, ולמרות שהיה ספק לגבי ייתכנות עסקת הרכישה, היא יוצאת אל הפועל.

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.