דוחות שיא לסודהסטרים ב-Q1: שיעור החדירה בארה"ב חצה את רף ה-1%
נראה כי החורף לא הפריע לסודהסטרים (סימול: SODA) להמשיך לשבור שיאים. החברה מדווחת היום (ד') על רבעון ראשון הטוב בתולדותיה תוך שהיא עוקפת את תחזיות האנליסטים גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה. למרות זאת, במסחר המוקדם בוול סטריט נופלת המניה בכ-6.5% ושבה לרמה של כ-49.7 דולר לאחר שבימים האחרונים קבעה שיא שנתי כשנגעה בשער של 56.62 דולר.
בשורה העליונה דיווחה היצרנית המובילה של מערכות ביתיות להכנת משקאות מוגזים, כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 גדלו ב-34% ל-117.6 מיליון דולר, מעל לצפי השוק ל-113.11 מיליון דולר. ההכנסות באמריקה בלטו לטובה וזינקו ב-89% ל-48.3 מיליון דולר. לעומת זאת המיתון במערב אירופה הוביל לעלייה צנועה יותר והמכירות שם צמחו ב-17% ל-53.3 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי המתואם צמח ב-26% ל-14.5 מיליון דולר או 57 סנט למניה לעומת הצפי שהיה לרווח של 54 סנט למניה בלבד.
ברבעון הראשון של 2013, ההכנסות ממכירת מכשירים (כל מכשיר נמכר במארז הכולל מכשיר הגזה, מיכל גז ובקבוק) צמחו ב-28% ל-43 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים מתכלים (מילויי גז, סירופים ובקבוקי הגזה) צמחו ברבעון הראשון של 2013 ב-37% ל-72 מיליון דולר, מה שמעיד על גידול משמעותי בשימוש החוזר של הלקוחות.
סודהסטרים גם מסרה במסגרת הדוחות כי מספר המכשירים (ביחידות) שנמכרו ברבעון הראשון של 2013 גדל ב-14% ל-776,000. מכירות מילויי הגז צמחו ברבעון הראשון של 2013 ב-30% ל-4.8 מיליון יחידות, ומכירות הסירופים צמחו ב-34% ל-7.7 מיליון יחידות.
דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים אמר עם פירסום הדוחות: "תוצאות הרבעון הראשון של 2013, שהינו הרבעון הראשון הטוב בתולדות החברה, מעידות על הצלחת המודל העסקי המיושם על ידינו. מכירות השיא של מילויי הגז והסירופים בעולם מוכיחות שיותר ויותר צרכנים בוחרים בסודהסטרים כאלטרנטיבה למשקאות מוגזים הארוזים בבקבוקי פלסטיק ופחיות".
"אנו מוסיפים להתמקד בשוק האמריקני, שבו שיעור החדירה למשקי הבית חצה את רף ה-1% והשימוש במוצרי החברה ממשיך להתרחב, כפי שמתבטא בגידול החד במכירות המכשירים, מילויי הגז והסירופים, בשיעורים של 78%, 101% ו-119%, בהתאמה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד".
"אנו משקיעים משאבים רבים כדי להבטיח את המשך הצמיחה, הן בארה"ב והן בשווקים נוספים, ומתמקדים בחדשנות, בהגברת הביקושים ובהגדלת קיבולת הייצור. אנו בטוחים כי המשך יישום אסטרטגיית הצמיחה שלנו יוביל אותנו להמשך הגידול במכירות, ברווחים וביצירת ערך לבעלי המניות שלנו, גם בעתיד."
- 1.עמית 08/05/2013 15:33הגב לתגובה זואז למה היא יורדת ? שוק מוזר