רעידת אדמה ב'עבודה': עמיר פורץ פורש, ועובר ל'תנועה' של לבני
מערכת הבחירות לא מפסיקה להפתיע. כחודש וחצי לפני הבחירות ובדקה ה-90 לפני הגשת הרשימות לכנסת (הלילה ב-22:00) הסכסוך בין עמיר פרץ ליו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מביא לרעידת אדמה פוליטית. עמיר פרץ מודיע היום (ה') על הצטרפותו ל"תנועה" של ציפי ליבני וישובץ במקום השלישי ברשימה לאחר עמרם מצנע שגם כיהן בעבר כיו"ר מפלגת העבודה.
עמיר פרץ שנבחר במקום השלישי ברשימת העבודה, נוטש את הבית הפוליטי שלו, בשל המתיחות החריפה עם יו"ר המפלגה. פרץ בלט בהיעדרו משני כינוסי המפלגה האחרונים, הכינוס בו הוצגה הרשימה של העבודה לכנסת והכינוס בו הוצגה התוכנית הכלכלית. שלי יחימוביץ' שסירבה להיפגש עימו, קיבלה את ההודעה הדרמטית רק דקות לפני מסיבת העיתונאים.
פרץ אמר היום: "שלי יחימוביץ' קיבלה ממני את כל הגיבוי ותמיד דחתה את היד המושטת. מפלגה היא כמו רכבת, הפעם הקטר שנבחר הוא הצדק החברתי וטוב שכך אבל אין מספיק קרונות בכדי שהאזרחים יעלו עליה".
פרץ תולה את חציית הקווים שלו בשל ההתרחשויות לאחר לאחר הראיון עם רינה מצליח בערוץ 2. במהלך הראיון הצהיר פרץ כי מפלגת העבודה לא תיכנס לממשלה של בנימין נתניהו לאחר הבחירות. "הראיון הוביל לסערה גדולה. חוויתי שנאת חינם מהבית הפוליטי שלי בשל רדיפתי אחר השלום".
"החלטתי לחבור לציפי ליבני למען הליכה משותפת במאבק על עתיד המדינה. החלטתי לוותר על מקומי במפלגה השנייה בגודלה, על פי הסקרים, ולהיות מספר 3 ברשימת 'התנועה'; ליחימוביץ' אין זכות לותר על החזון המדיני; נקים כיפת ברזל מדינית וחברתית.".
"התרגיל המסריח של כל הזמנים"
- 23.שמואל 06/12/2012 13:59הגב לתגובה זולא שכחנו את חוסר השקיפות המוחלטת בנהול הכספים המושחת של קדימה כשהיתה יושבת ראש. ובנוסף לא שכחנו את חוסר תפקודה כשהיתה יו"ר האפוזיציה אבל: מצא מין את מינו. כשלא נבחרה ליו"ר קדימה פרשה לתנועה. כשפרץ לא מצליח בעבודה גם הוא פורש לתנועה. אז אם עד היום חשבנו שקדימה היתה מוקד השחיתות הפוליטית ו"מדינת אופורטיוניטה", אז התנועה המגונה בדרכה להוביל בתחום השחיתות
- 22.צבי 06/12/2012 13:14הגב לתגובה זואיני ממעריצי לבני ופרץ .כל הכבוד שהחלטה וביצוע נעשה לפני הבחירות .הבוחרים הם אשר יבחרו מעשה דמוקרטי שוב כל הכבוד
- 21.אנונימי 06/12/2012 13:01הגב לתגובה זולמה הוא צריך להיות עם אחת כזו שתקעה לו סכין בגב? הוא זה שרומם אותה והפך אותה למה שהיא הוא עשה טעות ושילם עליה. אז למה לא ליבני? שלי אשה חסרת אחריות שתהרוס לכם את הכלכלה תגדיל לכם מיסים ותהיו יותר עניים אם אתם לא יודעים אז במקום 25% על הבורסה תקבלו 30%!
- 20.ישששששש מצוין. העיקר לזרוק את הביבי (ל"ת)רן. ב. 06/12/2012 12:44הגב לתגובה זו
- יששששששששששש מצוין,רק ביב יהיה ראש הממשלה הבא ! (ל"ת)השמאל מתפרק לגזרים 06/12/2012 13:04הגב לתגובה זו
- 19.ומה יקרה לתומכים בו ?? (ל"ת)revavot 06/12/2012 12:34הגב לתגובה זו
- 18.מסריח? מסריח זה מי שמוכן להצטרף לקואליציה עם ביבי. (ל"ת)גלי 06/12/2012 12:18הגב לתגובה זו
- הבנתי... כלומר הכל מותר והכל בסדר... רק לא ביבי ?! אבל (ל"ת)רק ביבי יהיה רוה"מ ! 06/12/2012 12:43הגב לתגובה זו
- 17.טעות של אות אחת... 06/12/2012 12:03הגב לתגובה זואני חושב שהכינוי "חתרן בלתי נילאה" שייך לפרץ ולא לפרס... עכשיו הוא יעשה זאת ב"תנועה"... כלומר לא בעמידה או בישיבה...
- פרס הייה מורו ורבו= ופרץ תלמידו =ושלי תלמידתו של פרץ == (ל"ת)בנטוב 06/12/2012 15:16הגב לתגובה זו
- 16.פסטר 06/12/2012 12:01הגב לתגובה זוהוא היה חייב לאמר את ההיפך ממה שאומרת שלי ולא משנה מה היא אומרת. זאת מתוך קנאה להצלחתה. במקום לחבור אליה ולהציג לעם מפלגה מאוחדת ועוצמתית הוא מתעסק בפוליטיקה קטנה ובפלגנות. עדיף שילך וישאיר מפלגת עבודה נקייה. לפיד צודק בגדול!!
- 15.תנחום 06/12/2012 12:01הגב לתגובה זועיני V.פואדV.ברקV.ויש עוד רבים וטובים. האם האיש הזה היחיד צדיק בסדום. הוא שעל ראש הגנב בוער הקובע.
- 14.אנונימי 06/12/2012 11:48הגב לתגובה זואתם מדינה גזענית!!!!!!! נ
- 13.מסריח- כולכם מסריחים מימין ומשמאל (ל"ת)אין עתיד 06/12/2012 11:25הגב לתגובה זו
- 12.קולולולולו....יש שמחה לימין...מיסיס קלין מסריחה בגדול (ל"ת)אני 06/12/2012 11:21הגב לתגובה זו
- 11.אלי 06/12/2012 11:20הגב לתגובה זו(ולא שכחתי את זכותו של פרץ לכיפת ברזל) זה עדיין לא עושה אותו לא למדינאי גדול ובטח לא למצביא גדול, סך הכל אדם קטן קטן שעלה לגדולה בזכות וועדי עובדים גדולים במשק.
- לא עמוד ענן זאת ההצלחה שלנו חחחחח ביבי הביתה זהו די (ל"ת)כלכלן 06/12/2012 13:55הגב לתגובה זו
- 10.כל הכבוד לו שלי התנכלה לו (ל"ת)אנונימי 06/12/2012 11:17הגב לתגובה זו
- 9.אנונימי 06/12/2012 11:16הגב לתגובה זוזוכרים איך טומי לפיד היה נגד החרדים? בסוף ישב איתם. ולא צייץ כלום ולא עשה כלום להפסיק את העובדה שהחרדים יושבים בישיבות מקבלים כספים ולא עושים צבא.
- שי 06/12/2012 12:58הגב לתגובה זובלי קשר למי אני מצביע... עוד לא החלטתי למי לתת את קולי...אין קשר בין מה אביו עשה לבין מה שהוא. תשפוט אותו על פי מעשיו ולא על פי מעשם של אחרים
- 8.רק שלא יחזור הבכיין (ל"ת)הנביא 06/12/2012 11:02הגב לתגובה זו
- 7.ישראלי מאוכזב 06/12/2012 11:00הגב לתגובה זוכל צמרת של הזונות הגיעו אליה
- 6.תודה, עמיר ! רק "הבית היהודי" !!!! (ל"ת)צבי 06/12/2012 10:54הגב לתגובה זו
- 5.יליד הארץ 06/12/2012 10:50הגב לתגובה זוומיכאלי. שמלבני יעברו למר'צ. אולי אפילו איתך.
- 4.נתי 06/12/2012 10:49הגב לתגובה זומרוקאם אנשיי כבוד ונקמני אל תיתרגשי שלי
- 3.yl 06/12/2012 10:38הגב לתגובה זונו אז מה יש להגיד העובדות גדולות מ כל מחקר הגנים נצחו ולא יכלו להתאפק מר פרץ בטוח יקבל זר פרחים ענק הגדול בחייו ששיחרר את מפלגת העבודה מהכבוד המרוקאי שאגב ניסה לצרף את כל בני משפחתו לגוב בכנסת עצוב לראות אדם בשפלותו במיוחד לאור הברכות האמתיות שקיבל מכל ציבור העם ללא הבדר מפלגתי
- 2.פלמון המשקיע 06/12/2012 10:35הגב לתגובה זומפתיע ועלוב. מראה כמה מפלגות מרכז השמאל לא רציניות. השיקול האישי והאגו הם הדברים החשובים להם. המהלך יחזק את הימין.
- 1.שלי אומרת "ברוך שפטרנו". (ל"ת)oraemunna 06/12/2012 10:34הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
