לראשונה: ברק אובמה מוביל על מיט רומני בסקר הנוגע למדיניות כלכלית
הסקר, שנערך על ידי הניו יורק טיימס ו-CBS, הראה ש-50% מהמשתתפים חושבים שאובמה טוב יותר בניהול הכלכלה מרומני וביצירת מקומות עבודה חדשים, לעומת 44% החושבים שהמועמד הרפובליקני טוב יותר
לאחרונה דובר רבות על איזה מהמועמדים לנשיאות ארה"ב טובים יותר לכלכלת ארה"ב. היום (ש') מסתבר שלמרבית האזרחים במדינה הולכת ונהיית דעה מגובשת.
לראשונה מאז החל קמפיין הבחירות לנשיא, אזרחי המדינה טענו שהנשיא ברק אובמה טוב יותר לכלכלה מאשר מיט רומני. הסקר, שנערך על ידי הניו יורק טיימס ו-CBS, הראה ש-50% מהמשתתפים חושבים שאובמה טוב יותר בניהול הכלכלה מרומני וביצירת מקומות עבודה חדשים, לעומת 44% החושבים שהמועמד הרפובליקני טוב יותר.
התחום הכלכלי היחידי שבו לרומני היה יתרון, הוא בהתמודדות עם הגרעון התקציבי של המדינה. באשר לתחומים אחרים, הסקר מצא שהאזרחים נותנים לאובמה יותר קרדיט גם בכל מה שקשור בניהול מדינות החוץ של ארה"ב, כמו גם בתחום הבריאות ובטיפול המצוקות של המעמד הבינוני.
- 6.לא פלא... התרפס בפני המוסלמים (ל"ת)קיבל קולות 15/09/2012 19:32הגב לתגובה זו
- 5.אבל זה סקר של הניו-יורק טיימס שידוע בנטיותיו הדמוקרטיות (ל"ת)יוסי 15/09/2012 16:53הגב לתגובה זו
- 4.בא 15/09/2012 13:19הגב לתגובה זויש לי בכיס שלוש מטבעות ,אים תנחשי כמה מטבעות יש לי אתן לך אותן,אז הילרי אומרת למה שאלות קשות אחרי כול מה שעשיתי בשבילך ,טוב שתים . השם השני של אובמבה הוא .....קרטר .
- 3.ייאי 15/09/2012 12:46הגב לתגובה זוזה מדבריה של ציפי לבני לערוץ 2.אובאמה דואג להציג את עצמו כאיש משפחה נוצרי.אולם אובאמה התחנך כמוסלמי הן במדרסה בה הוא למד באינדונסיה והן ע"י מורשת אביו.לאחר שאובאמה נבחר הוא נשא את נאום קהיר המפורסם.המוסלמי שבו גבר על המערבי שבו ועל הזהירות:באותו הנאום כל משפט שני הכיל את "הקוראן הקדוש" וה"נביא הקדוש".בסעודיה הוא נישק את הטבעת שעל ידו המושטת של המלך.זה מסמל באיסלאם הכרה במונארך וצייתנות.א.אכן יש לו אוריינטציה מוסלמית.ב.הוא רוצה להוציא את ארה"ב מהתיוג שהיא מעצמה צלבנית אוייבת האיסלאם.ג.הוא שואף להיות "השגריר" של האיסלאם במערב ומבלי לוותר על מנעמי החיים של החרות המערבית.(עיינו במושג "האנטי כריסטוס" שבאתיולוגיה הנוצרית.) אכן זהו דיסאונאנס מרתק ורק חבל שהוא יחרוש את גבנו... אובאמה יבחר שוב והשאלה היחידה באיזה הפרש.בתוך זה ביבי מנסה לשחק אותה כאילו שהוא מנהיג מעצמה וכאילו שארה"ב היא התלויה בישראל,נוזף בנשיא האמריקאי ובשרת החוץ ומציב מעין אולטימאטומים.אז תגידו לי,זה חכם? מייד היו שהתנפלו על ציפי לבני וגינו אותה. מה אתם מתנפלים על לבני?..אז שוב:השאלה היא לא האם אובאמה יזכה בתקופת כהונה נוספת,אלא איך - מה יהיה גודל ני
- ל3 15/09/2012 18:24הגב לתגובה זוכמי שלמד במשך 10 שנים זוהר,תורת הנסתר וחבר כת משיח 66 בעברי ,נאמני הר הבית בעברי בוא אני יאיר את עינך בקבלה יש 2 ישויות 1 היא הקדושה ו1 היא הטומאה שגרכם העולם ניזון ומתקים! הקדושה היא כינון מקדש ,קיום תורת משה וכו' כלומר הזנת העולם וקיומו יהיה דרך הקדושה בלבד!! אולם קיים גם הטומאה שהעולם ניזון וקיים מכוחו{שטן} מגדל האמריקאני והאומות לעולמים !!!לעולמים תהינה ניזונות מהטומאה כלומר זימה וזנות וסקס והרבה!! מגדל האמריקאני כולו ניזון אך ורק מהטומא!!!ואינה ניתנת לשינוי.......
- 2.ייאי 15/09/2012 12:32הגב לתגובה זו"לא משנה מי יהיה המועמד הרפובליקני:שני נושאים חשובים ביותר לאמריקאים-הראשון,יציאה מעירק ואפגניסטן.השני ,התמודדות עם המצב הכלכלי.עם הראשון אובאמה מתמודד בהצלחה:האמריקנים יצאו מעירק.באפגניסטן הם לקראת יציאה ובדרך חיסלו המוני מחבלים ובראשם בן לאדן.עם השני ,הכלכלי,הוא מתמודד בצורה טובה למרות שהרפובליקנים עושים הכל כדי להכשילו. חייבים להודות שיותר ויותר אמריקאים,כולל רפובליקאים,מבינים שתוכניתו של אובאמה תיטיב עם רוב האמריקאים ולא מוכנים לקבל עמדה מיליטנטית שכשר לפגוע בכלכלה כדי לפגוע באובאמה.האמריקאים מבינים היום היטב ש"לזכות ממשל אובאמה ניתן לזקוף רק כ-10% מהגירעון הקיים ויתרתו לזכות הממשלים הרפובליקאים שקדמו".לאובאמה יש תמיכה כמעט אוטומאטית של המיעוטים השונים בארה"ב שביחד מהווים היום כ-40% מהציבור.יש לו גם תמיכה בלתי מבוטלת מבני ארה"ב האחרים.כל אלו לא ישכחו את התנהגותה חסרת האחריות של הנהגת הרפובליקאים בקונגרס.בקיצור,הקונגרסמנים הרפובליקאים במלכוד,מועמדיהם לנשיאות לא מרשימים .השאלה היא לא האם אובאמה יזכה בתקופת כהונה נוספת,אלא איך - מה יהיה גודל ניצחונו.כדאי שביבי וכולנו נפנים זאת.(פורסם ב-27/01.2012)".כך שאין כ
- 1.ביבי אכל אותה אין תקיפה באירן. (ל"ת)15/09/2012 12:30הגב לתגובה זו
- תחיי הפצצה האירנית 16/09/2012 08:26הגב לתגובה זוטפשים ואידיוטים ,העיקר אצלם שביבי יכשל המדינה לא חשובה
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל.
לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם.
מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת.
מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב.
כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00.
נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר.
הנה הריאיון המלא:
