בפחות מארבע שנים: ההוצאה השנתית על דלק של עובדים בת"א מהפריפריה זינקה במעל 12,000 ש' - צפו במספרים
עליית מחירי הדלק לשיא כל הזמנים שנכנסה היום לתוקפה, העלתה את עלות הנסיעה ברכבים לשיא כל הזמנים והוסיפה עול כבד ליוקר המחיה איתו כבר מתמודד מעמד הביניים בישראל. למעשה, בתוך פחות מארבע שנים, מעת הוקמה הממשלה הנוכחית, זינקה ההוצאה השנתית על דלק של עובד המגיע למרכז המדינה מעל 12,000 שקלים.
מחירי המזון ממשיכים להאמיר, חשבון החשמל זינק בחודשים האחרונים, המע"מ טיפס ועומד לגרור גל התייקרויות. גם מס ההכנסה יעלה בקרוב, אבל המכה שספגו הנהגים במחירי הדלק הינה הגדולה ביותר. בדיקת Bizportal מגלה שמאז הקמת ממשלת נתניהו במארס 2009 זינקו מחירי הדלק בלא פחות מ-63%.
העלייה במחירי הדלק נבעה בעיקר מהזינוק במחירי הנפט בעולם. שער הדולר מצדו שהה באותם ימים של החלפת השילטון ברמה של 4.1 שקלים, גבוה מעט משערו כיום ושיעור רכיב הבלו והמע"מ (המיסים אותם גובה הממשלה ממחיר הדלק) דווקא ירד מרמה של 61.3% מהמחיר הכולל במארס 2009 ל-51% החודש, ע"פ נתוני משרד האנרגיה והמים.
חשוב להדגיש, כי הירידה בשיעור המיסוי לא נבעה ממדיניות הממשלה, אלא מעלייה אבסולוטית במחיר הדלק - מה שהוביל לירידה בשיעור חלק המס מתוך העוגה כולה. מס הבלו על מוצרי הדלק (מס עקיף המוטל הדלק) אותו קובע משרד האוצר עלה לאורך התקופה ב-24.8%.
בפועל, הסכום אותו תקבל הממשלה החל מהחודש הנוכחי מכל ליטר הנצרך בישראל גבוה ב-35% מאותה התקופה. כמובן, שהיקף המזומנים הזורמים לקופת המדינה מהדלק גבוה עוד יותר, שכן חל גם גידול במצבת הרכבים על הכבישים.
על הזינוק במחירי הדלק אותו נאלצים לספוג העובדים הנוסעים מדי יום מביתם למקום עבודתם היה עוד ניתן להתווכח במידה ובישראל הייתה תחבורה ציבורית ראויה. בפועל לציבור הנהגים אין אלטרנטיבה של ממש ונסיעה ברכבות או באוטובוסים, למרות השיפור שעברו בשנים האחרונות, עדיין מהווה ויתור משמעותי בנוחיות ובאיכות החיים ותוספת יקרה לשעות העבודה.
לצורך הבדיקה עד כמה התייקרה עלות הנסיעה השנתית, לקחנו את צריכת הדלק הממוצעת של שלושה רכבים נפוצים (צורכים בין 11-13 ק"מ לליטר), ובחנו אותה אל מול המרחק הבינעירוני לתל אביב משלוש ערים מרכזיות - ירושלים, חיפה ואשדוד. התוצאות לפניכם.
העלות החודשית גבוהה הרבה יותר כאשר לוקחים בחשבון עלויות נסיעה ממקום המגורים בעיר המוצא לכביש הראשי, ומהכניסה לתל אביב אל מקום העבודה. לדוגמא המרחק שעובר עובד מאשדוד בדרך לת"א גבוה בהרבה מ-40 הק"מ של הדרך הבינעירונית. לכך כמובן יש להוסיף עלויות חניה וכל זאת ללא חישוב של עלויות הדלק בשעות הפנאי, עלות הביטוח ואחזקת רכב.
- 25.לכל אלו שעברו לפירפריה מהמרכז עשו טעות (ל"ת)אברום בדבכט 03/09/2012 09:10הגב לתגובה זו
- 24.יאיר 03/09/2012 08:52הגב לתגובה זומחיר ליטר דלק בתחנות נמצא בשיא.
- 23.אני תומך בד"כ בביבי אבל כאן הוא איכזב בגדול (ל"ת)שיעור הבלו הוא עושק 02/09/2012 23:28הגב לתגובה זו
- אבל אתה תומך בו , תאכל מה שבישלת! (ל"ת)אחד 03/09/2012 09:15הגב לתגובה זו
- 22.פרה חולבת 02/09/2012 19:00הגב לתגובה זווהפרה זו אנחנו אנשי הייטק היחידים שמייצרים ועובדים 12 שעות ביממה ומנוצלים ע"י השלטון למימון אחוזי אבטלה נמוכים ע"י העסקת עשרות אלפי עובדים מיותרים במגזר הציבוריובמשרד הבטחון ותשלומי פנסיה שערוריתים
- 21.דוד נתניה 02/09/2012 18:22הגב לתגובה זונוב 2007 מחיר חבית 98.18$ -4.01$ - ליטר 6.13ש"ח יולי 2008 מחיר חבית -147.52$ - 3.33$ - ליטר 7.01 ש"ח אוג' 2008 מחיר חבית 96$ - 4.01$ - ליטר 8.25ש"ח מאכילים אותנו תותים ואנחנו שותקים !!!!!!!!!!!!
- 20.HAKY1 02/09/2012 15:42הגב לתגובה זוברחבי ישראל יש תמיד פריירים דפוקים שישלמו עבור העשירים .
- 19.נתניהו גאון כלכלי. זה מה שהוא מכר לכם וזה מה שבלעתם (ל"ת)האמת יוצאת החוצה 02/09/2012 14:57הגב לתגובה זו
- 18.מה זה לא ברור שמטילים מס על האזרח עובד בשביל לממן חרדים (ל"ת)טוני 02/09/2012 14:45הגב לתגובה זו
- 17.חזי 02/09/2012 14:31הגב לתגובה זוהמנופח והבזבזני וכל הפרזיטים שלהם כמו חרדים פנסיונרים של חברת חשמל של עיני נמלים ורשות שדות התעופה. וכמובן כל הפנסיונרים של הצבא שיוצאים לנוח בגיל 45 כשכל השאר ממשיכים לעבוד לשלם מיסים ולממן להם את הפנסיה
- קליפ 02/09/2012 22:51הגב לתגובה זומעולם לא עשו מילואים. מחשיבים לפרזיטים את הסדיר מגיל17...לחישוב ה"וותק המזוייף" מ-ושוחיתים.למה נקבה יוצאות לפנסיה עשר שנים לפני הזכר???
- 16.pel 02/09/2012 14:16הגב לתגובה זוכאשר מחזיקים ממשלה "פוליטית" מנופחת, וכאשר מאות אלפים ( שיהיו מליונים בעתיד) חייםפ על חשבון "משלם המיסים" אתם (אם ישאר שלטון זה בעתיד) עוד תתגעגעו לימים אלו!!!
- 15.רמי ברכה 02/09/2012 13:40הגב לתגובה זולדורות ממשלה מצדיקה את שירותים שהיא נותנת בטוענה שהיא חייבת לגבות על כך מיסים אז בא רמי ואומר אל תיתני לי שירותים ולא תגבתי לי מיסים , עכשיו אני רוצה לראות איך מדינה תשלם על הוצ' שכ"ע , נסיעות ראשי ושריה , כו' צריך להבין שממשלה לא יכול לעשוק את אזרחיה נקודה ומי שעושה כן יתן את הדין ביום הבחירות . לא ביקשנו יום חינוך חינם ואחר כך לשלם על כך בהגדלת מסיים על דלק , מס הכנסה , תוספת מע"מ כו' .
- 14.אין ברירה, צריך לממן את השותפים (החרדים והמתנחלים). (ל"ת)עומרי 02/09/2012 13:38הגב לתגובה זו
- 13.אחד 02/09/2012 13:25הגב לתגובה זוהאם שמעתם על קיצוצים לחרדים ? לא ולא. הם ממשיכים לקבל דירות במחירים זולים, ממשיכים לקבל קצבאות ילדים על ה עשרה ילדים שלהם, ממשיכים לקבל קצבאות על למידה בישיבות . האם שמעתם על קיצוצים בשברים האלה? מאיפה יבוא הכסף? מהמיסים שלנו כמובן .
- 12.נא לקחת את היחד למעון 100 מ' ברגל.גם בריא וגם חסכוני (ל"ת)א.מ 02/09/2012 13:23הגב לתגובה זו
- 11.האמת המרה 02/09/2012 13:20הגב לתגובה זומה העניין לשים תמונה של ביבי?! כי זה סקסי? יש אתרים פרונוגרפים.. שימו אולי תמונה של סטנלי פישר. יש לו גם דם ססגוני, אמנם קצת פחות מקיז.. אם אתם מתיימרים להיות אתר רציני תתעסקו בכלכלה ולא בפוליטיקה זולה. גילוי נאות- מחיר הדלק עלה ג"כ לי..
- 10.hguy 02/09/2012 13:12הגב לתגובה זוכסף. מאיפה יבוא הכסף מהחרדים והתנחלויות? לא. הבוחרים ישלמו אז למה כל הבכי?
- 9.ביבי ניפגש בקלפי (ל"ת)שיט 02/09/2012 13:10הגב לתגובה זו
- 8.בן 02/09/2012 13:09הגב לתגובה זואם המחיר יעלה עוד, אנשים יוותרו על מכוניות, יעברו לתחבורה ציבורית, ויהיה פחות עומס בכבישים ופחות זיהום אוויר. גם צריכת הדלק פר נסיעה תקטן - כי יהיו פחות פקקים. win-win. אני חושב שכדאי להכפיל את הבלו.
- מיקל 02/09/2012 19:33הגב לתגובה זואיפה ראית תחבורה ציבורית?
- 7.בן 02/09/2012 13:09הגב לתגובה זוהספיק לרכוש דירה לעני מרוד...
- 6.חשבו גם את החסכון 02/09/2012 13:04הגב לתגובה זוחשבו גם את החסכון עקב חינוך חינם מגיל 3 וכן את הכסף שחוסכת כל משפחה בזכות הרפורמה בשוק הסלולר
- 5.אזרח 02/09/2012 13:03הגב לתגובה זוממשלה של גנבים, המיסים עולים והגירעון עולה - איפה הכסף גנבים??? גועל נפש כבר אי אפשר לחיות פה אני מצטער אבל מה שנשאר זה לברוח מפה
- חזי 02/09/2012 14:35הגב לתגובה זותתחיל לבדוק
- 4.אבי 02/09/2012 13:00הגב לתגובה זונית נופלת. ערוץ 10 מעריב...
- תמיר 02/09/2012 13:25הגב לתגובה זובתקופת כהונתו רמת החיים שלנו רק יורדת כתוצאה בתפיסה כלכלית שגוייה בה הוא מאמין ( ורק הוא מאמין ) ואין לזה קשר לימין או לשמאל - והוא ישלם על כך בבחירות.
- 3.הציבור כבר לא מטומטם 02/09/2012 12:54הגב לתגובה זוולכן הציבור לא ישלם..... איזה רוה"מ מנותק. ושר אוצר על מריונטה שמבין כלכלה כמו שאני מבין פילוסופיה... מדקלם קלישאות של נערי האוצר מבלי להבין מה הוא אומר. שלא לדבר על העובדה שלא משנה מה שואלים הוא עונה מה שהוא למד בבית בע"פ... ממשלה בזיון.
- 2.רציתם ביבי קיבלתם זיבבבי...העיקר שהוא מחייך..... (ל"ת)אא 02/09/2012 12:52הגב לתגובה זו
- 1.נוחי 02/09/2012 12:48הגב לתגובה זואיפה כל הליכודניקים הסתומים !!! איפה כל מצביעי ביבי על עיוור !!! זה מה שקורה שעם שלם חושב מהתחת !!!
בני זוג מתכננים פנסיה, קרדיט: גרוקפנסיה או נכסים: על מה הישראלים מסתמכים יותר בפרישה שלהם?
גברים בטוחים יותר מנשים בתכנון הפנסיוני שלהם, יהודים בטוחים יותר מערבים ורוב הציבור מתכנן להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה: סקר הלמ"ס חושף מה הישראלים חושבים על הפרישה שלהם
פחות ממחצית מהישראלים בטוחים שתכננו היטב את פרישתם מבחינה כספית, כך עולה מנתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2024. על פי הממצאים, 46% מהמועסקים ובני הגיל המתקרבים לפרישה סבורים שהם ערוכים כלכלית לשנים שלאחר סיום העבודה. עם זאת, הנתונים מצביעים על פערים בולטים בין גברים לנשים, יהודים לערבים ובין צעירים בתחילת הדרך למבוגרים המתקרבים לפרישה כאשר הנשים והצעירים פחות בטוחים בעצמם.
בקרב הגברים, 49% סבורים שתכננו היטב את פרישתם, לעומת 42% בלבד מהנשים. מנגד, כשליש מהנשים השיבו שהן כלל אינן בטוחות בתכנון הכלכלי שלהן לעתיד, לעומת 30% מהגברים. נראה כי הפער הזה משקף את פערי ההכנסה, ההעסקה והחיסכון הפנסיוני שנצברו לאורך שנות העבודה.
כאשר מבחינים בין צעירים למבוגרים, עולה כי ככל שעולה הגיל ומתקרבים לגיל פרישה, ככה הישראלים יותר בטוחים בתכנון שלהם לפנסיה: בקרב בני 20 עד 44, רק 41% מרגישים שתכננו היטב את פרישתם, בעוד שבקבוצת הגיל 45 עד 64, שיעור זה מטפס ל-51%. גם בקרב בני 65 ומעלה, כמחצית חושבים שתכננו היטב את עתידם הכלכלי.

- 830 אלף שכירים היו אמורים לקבל החזרי מס בשווי 664 מיליון שקל - אך בערעור לבית המשפט העליון ההחלטה בו
- שלושה שיקולים מרכזיים בבחירת קרן פנסיה, ואיך בוחנים אותם נכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפילוח לפי קבוצת אוכלוסייה, ההבדלים חדים אף יותר: 50% מהיהודים מרגישים בטוחים בתכנון הפיננסי שלהם לעומת 30% בלבד מהערבים. בנוסף, 48% מהנשאלים הערבים השיבו שאינם בטוחים כלל בתכנון, לעומת 27% מהיהודים בלבד.

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. במסגרת הסדר הפשרה יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה, וסכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
