המוכרים בלחץ: פנטהאוז בכפ"ס נמכר ב-18% פחות מהמחיר המבוקש - צפו בעסקאות הבולטות השבוע

בכמה נמכרה דירת 3 חדרים בפתח תקווה? צפו בעסקאות הנדל"ן הבולטות שנסגרו השבוע
לירן סהר | (22)

משרדי התיווך הגדולים מדווחים על עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ:

תל אביב

דירת 2.5 חד' ברחוב אח"י דקר בשכונת נווה שרת, 60 מ"ר, קומה ב', ללא מעלית וחניה, נמכרה במיליון שקל, המחיר המבוקש - 1.1 מיליון שקל

דירת גן 4 חדרים ברחוב עולי הגרדום ברמת החייל, 93 מ"ר, גינה 150 מ"ר, ניתנת להרחבה ל-120 מ"ר + בניית מרתף, נמכרה ב-2.46 מיליון שקל, המחיר המבוקש 2.56 מיליון שקל.

דירת 5 חדרים בגימל החדשה, 110 מ"ר + מרפסת 30 מ"ר, מחסן ו-2 חניות נמכרה ב-3.07 מיליון שקל, המחיר המבוקש 3.2 מיליון שקל

העסקאות בוצעו באמצעות רשף נכסים תל אביב צפון

כפר סבא

דירת 4 חדרים, רחוב המעפילים, קומה 1, 140 מר +חנייה מקורה, 3 כיווני אוויר, בנין משופץ,מרכז העיר,קרובה לקניון, המחיר המבוקש - 1,600,000 שקל, נמכרה ב-1,400,000 שקל.

פנטהאוז/דופלקס במרכז השקט, ברחוב רוטשילד, 7 חדרים 180 מר, מרווח ביותר,2 מרפסות שמש גדולות. ניתן להפריד הקומה העליונה ליחידה נפרדת. המחיר המבוקש - 2,750,000 שקל, נמכר ב -2,250,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב נורדאו, 75 מ"ר, קומה ג ללא מעלית וללא חנייה, ,אפשרות לפינוי בינוי. המחיר המבוקש - 875,000 שקל, נמכרה ב-850,000 שקל

העסקאות בוצעו באמצעות רשף נכסים כפר סבא/הוד השרון

פתח תקווה

דירת 3.5 חדרים ברחוב רוטשילד, 90 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-770,000 שקל

דירת 3.5 חדרים ברחוב רוטשילד, 85 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב-785,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב דוד חיון, 70 מ"ר, קומה 2 מתוך 3 ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 732,500 שקל

דירת 3 חדרים ברחוב סוקולוב, 80 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, נמכרה ב- 815,000 שקל

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון פתח תקווה

קריית אונו

דירת 4 חדרים ברחוב הדרור, 103 מ"ר, קומה 4, עם מעלית ללא חניה, נמכרה ב- 1.520 מיליון שקל

דירת 4 חדרים ברחוב נחל גמלא, 107 מ"ר, קומה 2, עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 1.715 מיליון שקל

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס TEAM

שכירות

רמת השרון

דירת 4 חדרים ברחוב הפרדס ברובע הדר, 110 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ללא מעלית וחניה, הושכרה ב- 5,000 שקל לחודש

קוטג' 5 חדרים ברחוב ההגנה ברובע אלון, 250 מ"ר בנוי על 380 מ"ר מגרש, עם חניה, הושכר ב- 9,250 שקל לחודש

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון רמת השרון

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    למכירה בהזדמנות 08/01/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    למרות הביקושים הכבושים בואו לא נקנה דירה ונמשיך לשלם שכר דירה של 5000 שח. רק כך נראה לכולם כמה אנחנו חכמים וצודקים
  • 16.
    למכירה בהזדמנות 08/01/2012 14:14
    הגב לתגובה זו
    למכירה דירת 4 חדרים ב הנחה של 30 אחוז. המחיר לפני ההנחה 3550000 שח לקונים רציניים תנתן ההנחה המובטחת. המחיר למטר אחרי ההנחה 300000
  • 15.
    יש הסכמה: מי שקונה היום הוא פראייר (ל"ת)
    חדשות האתמול 08/01/2012 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    לא לקנות המחירים יירדו בעוד 20% בשנה הקרובה (ל"ת)
    ישראל 08/01/2012 00:39
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אהרון 07/01/2012 20:59
    הגב לתגובה זו
    זו אק ההתחלת הירידות במהלך השנה נראה ירידות של לפחות 30 עד 40 אחוז .צריך לקחת בחשבון את המצב השברירי בכלכלה העולמית שעלול להכביד עוד יותר על שוק הדירות במידה ואומנם המשבר אכן יתאמת .
  • 12.
    גורג 07/01/2012 18:47
    הגב לתגובה זו
    ערית תל אביב לא מיתחשבת בנין ישן של 70 שנה בתל אביב מוזנח מאוד ששום עורך דין ורואה חשבון לא מוכן להיכנס בו בגלל ההזחה של הבנין העריה דורשתארנונה באותו מחיר של בנין חדש עם שיש ומעליות מודרניות הם דורשים אותו מכיר ולא איכפת להם שבנין ישן ומוזנח קשה מאוד להשכיר אותם זה לא מענין הם דורשים מחירים במכיר של בנין חדש איזה איגיון פה אין שום סיבה לידרוש מיבנין ישן של 70 שנה ומוזנח לידרוש מכיר של בנין חדש ומודרני אותו מכיר על הארנונה ועוד רוצים אוד העלה מהאוצר ממש בושה וחרפה לא נותנים להיתפרנס בכבוד
  • 11.
    מתווך 07/01/2012 16:13
    הגב לתגובה זו
    מסכן הקונה. דירה בסדר גודל כזה לפני 5 שנים עלתה בין 340 ל400 אלף$ תלוי בהשקעה של הפנטהוז. לפי שער של 4.7 המוכר עשה בוכתה יפה של כסף. כלומר לפחות 500 אלף ש" ח רווח. למרות שהוריד במחיר שגם ככה מראש לא היה ראלי
  • חכם 07/01/2012 17:29
    הגב לתגובה זו
    לפי הנתונים שאתה עצמך מציג,מדובר ברווח של 15% על פני 5 שנים,קרי 3% לשנה,גם כן בוכטה,בבנק היה מקבל את זה נטו ויותר...שלא לדבר על אפיקים אחרים שעשו 100% באותה התקופה.
  • יוסי 07/01/2012 21:56
    רק שהוא בינתיים גם גר בדירה...זה לבד שווה 3 אחוז שנתי. אם מלכתחילה הדירה לא הייתה להשקעה אלה דירה למגורים אז ההשוואה איננה נכונה.
  • חכם מאוד 07/01/2012 21:15
    ועל 3% לשנה תוסיף בבקשה עוד 3% תשואת שכירות (וזה בכלל לא חשוב עם הדירה הושכרה או לא).
  • 10.
    חכם ציון 07/01/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    כאשר המצב הכלכלי והבטחוני ידרדר המזומן בעקר המט" ח ידבר לכן על תתפתו לעסקאות מפוקפקות. מה שהקבלנים/בנקים/מתווכים/קומבינטורים כותבים זה למשוך אותכם למלכודת אליה נכנסו עשרות אלפי זוגות צעירים בשנות הגאות המלאכותית של הנדל" ן. הזהרו מהם היום
  • הב 07/01/2012 16:03
    הגב לתגובה זו
    לא להקשיב לחמדנות
  • 9.
    רמי 07/01/2012 14:47
    הגב לתגובה זו
    ברציפות! מה הקטע?
  • 8.
    הכותרת לא תואמת את התוכן, המחירים יקרים מאוד (ל"ת)
    ירון 07/01/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יודע דבר 07/01/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    השאר ימשיכו לחכות עד בלי בוש
  • 6.
    חברים לחקות עם הקנייה לפחות עד סוף השנה. (ל"ת)
    הירידות רק התחילו!!! 07/01/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יונתן 07/01/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    זהו שוק של מוכרים ולא שוק של קונים
  • 4.
    המחירים יקרים מאוד מאוד (ל"ת)
    ניס 07/01/2012 13:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פרסום נדלניסטים תרגיל שיווקי לפראירים !!! (ל"ת)
    מתווך,קבלן,בנק גנבים 07/01/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איציק 07/01/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    המחירים הנקובים בכתבה הם עדיין יקרים. אין קשר למציאות של המחיר הנדרש. זה כמו המבצעים בסופר, מעלים בהפרזה על מנת להציג הוזלה.
  • 1.
    לא לקנות1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    אל צהיו כבשים 07/01/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
  • לקנות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    ביציק עכביש 07/01/2012 23:13
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.