מחאת הקוטג' מתרחבת: עשרות סטודנטים יפגינו מול ביתה של זהבית כהן

הסטודנטים החליטו להגיע לביתה של זהבית כהן על מנת להזכיר לה את קיומו של החרם ואת העובדה כי על אף שעשרות אלפי משקי בית כבר הצטרפו לחרם
סתיו שירייב | (26)

מחר, יום א' 11.9.2011, בשעה 6:45 בבוקר, יגיעו עשרות סטודנטים לביתה של זהבית כהן, מנכ"ל קרן אייפקס, ברמת השרון ויקיימו פעולה מחאה שמטרתה להביא לידיעת הציבור את חרם הצרכנים על חברת תנובה.

כזכור, ביום ב' האחרון הכריזה אגודת הסטודנטים חרם צרכנים על חברת תנובה, המחזיקה בלמעלה מ-50% משוק מוצרי החלב במדינה. לקראת תחילת החרם ביום ב' 12.9.2011 החליטו הסטודנטים להגיע לביתה של זהבית כהן על מנת להזכיר לה את קיומו של החרם ואת העובדה כי על אף שעשרות אלפי משקי בית כבר הצטרפו לחרם, ועל אף שעשרות אגודות סטודנטים מכל רחבי הארץ הודיעו על הצטרפותם, חברת תנובה עדיין לא פנתה לסטודנטים במישרין או בעקיפין.

רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב: "במהלך השנים האחרונות הפגינו סטודנטים מול ביתם של בנימין נתניהו, ציפי לבני, יובל שטייניץ ורבים אחרים, אך זוהי הפעם הראשונה שהתקשורת מסקרת הפגנה כפעולת מחאה המכוונת אישית כנגד דמות דומיננטית בחברה הישראלית. השיח שלנו אישי בכוונה. כפי שאנו תוקפים את שטייניץ על מדיניות האוצר, וכמו שתשובה תקף את שישינסקי בנושא הגז, כך גם אנו יוצאים נגד זהבית כהן, שאחראית על מחיריהם היקרים של מוצרי החלב. אני קורא לכל הציבור להצטרף לחרם ולא לקנות מוצרי חלב של חברת תנובה".

תגובות לכתבה(26):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    יהודה 11/09/2011 06:32
    הגב לתגובה זו
    במקום להתעסק בתנובה עד' ף שתתרכזו בעושק הגדול הנובע ממחירי חשמל דיור מים ועמלות הבנקים
  • 22.
    דורון 11/09/2011 05:48
    הגב לתגובה זו
    אנשים גרים בדירות אף אחד לא גר ברחוב לך לארה" ב ותבין מה זה, שמה מי שלא עובש אין הכנסות אין כלום שמה לא לכולם יש ביטוח בריאות כמו אצלנו יא יותר מידי ריכוזיות זה נכון אבל אתם במקומה הייתם פועלים אותו דבר לא רוצים אל תקנו אל תפריעו לה בחיים האישים שלה היא לא חייבת לכם כלום ולא עשתה לכם כלום לא רוצים? לא לקנות, ולפעמים בצדק, גם אני לא אקנה תנובה
  • 21.
    מעמד ביניים 11/09/2011 00:51
    הגב לתגובה זו
    האנשים האלה תורמים לכלכת המדינה ולפרנסה תהיו בטוחים שאתם לא הייתם עושים זאת טוב יותר!. גם אני נגד משכורות עתק וקימבוני ניגוד עיניינים אבל זה קיים בכל העולם ולא אשמתם שאין לאנשים מה לאכול כך זה בכל העולם תמיד יהייה ותמיד הייה! אז תנסו להשתלב לשרוד ואם ייתן האל להצליח ותפסיקו להתבכיין! אני אדם שהגיע מאפס לבינוניות וטוב לי וקשה לי כמו כולם רוצים שינוי? רוצו להיבחר!
  • 20.
    זהבית כהן 11/09/2011 00:20
    הגב לתגובה זו
    ההיתנהלות שלה ממש הזויה. צריך להיות חכם ולא תמיד צודק. במיקרה של תנובה אין חכמה ואין צדק. לאירגון כמו תנובה ניהול כזה הוא אסון. לא האמנתי כשהיא אמרה שהיא תוריד מחירים כשהממשלה תיפעל. הרי ברור שכשרצתה היא ידעה לידרוש מהממשלה הטבות מרחיקות לכת עבור אייפקס.
  • 19.
    מחרים כבר משבוע שעבר (ל"ת)
    חורמה 10/09/2011 23:21
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    עובד יצור בתנובה 10/09/2011 22:53
    הגב לתגובה זו
    את זהבית כהן עינין דבר אחד לסחוט את תנובה עד הסוף להראות לבעלים שהיא מביאה רווחים גדולים. היא לא פחדה להעלות מחירים , כאשר ידע ששטראוס תלך בעיקבותיה . גם עם שטראוס לא היתה עושה זאת, עדין היה לה רווח גדול אפילו ש10 % היו עוזבים את מוצרי תנובה . אבל לשטראוס זה חשוב להישאר בגודל הטיבעי שלה ושתנובה מעלה מחירים והיא אחריה ובכך גם מגדילה את הרווח מבלי להגדיל הוצאות. תנובה למעשה שיפרה את מאזנה של שטראוס.אני עובד בתנובה 30 שנה ומתביש ממה שזהבית עשתה לעם ישראל. אין לה רחמים בלב . אותה מענין המספרים למטה .
  • בגלל אנשים כמוהה המדינה בדרך לתהום ! חזירה ! (ל"ת)
    10/09/2011 23:59
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    טוב שהסטודנטים התעוררו לתחייה (ל"ת)
    הגיע הזמן. 10/09/2011 22:13
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    מוצרי תנובה לא ייכנסו בביתי (ל"ת)
    יצחק 10/09/2011 21:04
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    סטודנט 10/09/2011 20:42
    הגב לתגובה זו
    יבוטלו כל ההנחות לסטודנטים
  • 14.
    תנובה הכי טובה 10/09/2011 20:42
    הגב לתגובה זו
    אגודת הסטודנטים, טמבלים, תעשו מחקר קטן לפני שאתם מחרימים ! אני מת על תנובה אקנה רק תנובה כל חיי לעומת זאת, הנחות לסטודנטים אצלי יבוטלו !!
  • 13.
    קצין 10/09/2011 20:41
    הגב לתגובה זו
    זה לא מחירי החלב! זה פשט רווח שלהם של מאות אחוזים!!!!! תראו עד איזה מחירים הם מוכנים לרדת בחגים ועדיין !!!להיות ברווח!!!
  • 12.
    סטודנטים טיפשים 10/09/2011 20:40
    הגב לתגובה זו
    לנסות לפגוע בפרנסה של אחת החברות המעסיקות הגדולות במשק זה גועל סטודנטי, טיפשים, שטראוס יותר יקרה,הרווח של תנובה הוא הקטן בתחום למה סתם לפגוע ? תפגעו בדלק בשכ" ל במה שבאמת כבד בארנק אתם מגזר מפונק ומגעיל אני קונה רק תנובה וימשיך ויגדיל קניות רק בתנובה
  • כן גם תנובה מאוד יקרה. (ל"ת)
    לעובד תנובה 10/09/2011 22:18
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מחאת הקוטג מגוחכת 10/09/2011 20:31
    הגב לתגובה זו
    זהבית כהן לא אשמה בכלום. אתם אידיוטים
  • 10.
    נטפלים לקוטג 10/09/2011 20:29
    הגב לתגובה זו
    לא היה קונה קוטג כמו שאני עשיתי. עכשיו כשהקוטג יותר זול מגבינה אני קונה רק קוטג ולא גבינה. סתם נטפלים לזהבית כהן. היא לא הבעיה אלה המדיניות של ביבי. חוץ מזה היא צודקת כשאמרה שיש שרשרת שכולם צריכים לתת את חלקם. העם נשאר מטומטם היא לא הבעיה שלו. העם נרדם ונזכר מאוחר מידי לטפל בבעיות שביבי הנחית עליהם. איפה היתם כששמו את כספיכם בבורסה? כשהטילו מס על הבורסה בטענה שהעשירים ישלמו מס חחחח להם יש רואי חשבון ואם הם מפסידים הם יודעים לקבל החזרים העם הקטן לא יודע לבקש את מה שמגיע לו. לאן הולך הכסף? הטלת מס על הבורסה בתוספת הריבית הנמוכה גרמה לכולם להבריח את כספם ולקנות דירות מסתבר שעשו בשכל עכשיו אתם בוכים שהדירות עלו? תילחמו נגד מס על הבורסה
  • הפכתה את הקוטג למרמלדה (ל"ת)
    בירבורים 10/09/2011 21:36
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נעמי 10/09/2011 20:13
    הגב לתגובה זו
    נמאס מהמונופולים שמחזיקים 70% ממכירת מוצרים / שירותים
  • 8.
    hagai 10/09/2011 19:43
    הגב לתגובה זו
    רוצה ביס גולדי מהקוטג
  • 7.
    מושיקו 10/09/2011 19:40
    הגב לתגובה זו
    על עוד רבעון מוצלח ועל עוד דיבידנד שמן שהם יקבלו. לא לשכוח שאת כל הכסף הם גוזלים מהמעמד הנמוך , הרי האלפיון העליון קונה מוצרי חלב במעדניות של רמת השרון וסביון.
  • 6.
    יעקב 10/09/2011 19:39
    הגב לתגובה זו
    כבר התרעתי בעבר לגבי הגברת הנכבדה שהיא מייצגת את הקפטליזים החזירי .התמונה שלה מזכירה לי מכשפה .אני לא קונה מוצרי תנובה כבר שנה לא שמה שאני קונה יותר טוב אך האופציות שנגלות לי בסופר קטנות לכן צריך לחשוף את המשק ליותר יצרנים ויבואנים
  • 5.
    ענתבי 10/09/2011 19:14
    הגב לתגובה זו
    לא קונים יותר שום מוצר מהנבלות שחיים על חשבוננו מחלקים מאות מליונים ביניהם ודופקים את הישראלים במחירי המוצרים נמאס לנו עד שלא יורידו את המחירים בחמישים אחוזים שיחנקו עם כל מה שתנובה מיצרת
  • 4.
    אבי 10/09/2011 18:45
    הגב לתגובה זו
    המטרה לגרום לתנובה לפשוט את הרגל. אבל אם הם מספיק חכמים שיורידו את מוצרי החלב באופן משמעותי אחרת הם יפסידו בגדול.
  • 3.
    מכשפה (ל"ת)
    יוסי 10/09/2011 18:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חחח 10/09/2011 17:38
    הגב לתגובה זו
    להעמיד אותם למשפט על פשעים נגד המדינה! בגללם אנשים היו רעבים והתאבדו !! מעניין לדעת כמה אנשים התאבדו ונפטרו בגלל אותם עושקים!
  • 1.
    קליפ 10/09/2011 17:28
    הגב לתגובה זו
    מס' קטן של מישפחות פשע....כ-10000 (עשרת אלפים)מרוויחים מיליון ש" ח בחודש.משכורות,בונוסים,דיבדנדים והטבות.הכל חוקי בזכות 120 ח" כ השותפים לגזל.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.