בטר פלייס חושפת: מפת תחנות טעינה ותשתיות ארצית לרכב החשמלי

החברה, אותה ייסד שי אגסי, הציגה מפה הכוללות כ-40 תחנות החלפת סוללות בפריסה ארצית, מהן 9 כבר בשלבי בניה מתקדמים. מה לא נחשף? המחיר

חברת הרכב החשמלי בטר פלייס חשפה היום (ד') לראשונה את מפת התשתית המתוכננת בישראל, הכוללת אלפי עמדות טעינה וכ-40 תחנות להחלפת סוללות בכל הארץ.

היום חשפה בטר פלייס את רשת הטעינה בישראל. החברה הציגה 9 תחנות להחלפת סוללות הנמצאות כבר בשלבי בניה מתקדמים בחדרה, מודיעין, מחניים, מצפה רמון, באר שבע, יבנה, בית שאן וצומת בילו. בנוסף, החברה כבר נמצאת בשלבי פריסה מתקדמים של תחנות טעינה בכ-200 חניונים.

בתוך כך, בטר פלייס הציגה הסכמי שיתוף פועלה עליהם חתמה עם 27 עיריות בישראלי לפריסת תשתיות ועם 350 חברות שהצהירו כי הן מעוניינות באופן עקרוני להעביר את ציי הרכב שלהם לרכבים חשמליים. מהחברה נמסר כי מדובר בלמעלה מ-70 אלף כלי רכב.

"זהו יום משמעותי עבור בטר פלייס בישראל ולנהגים בארץ", אמר משה קפלינסקי, מנכ"ל החברה בישראל. "אנחנו נמצאים בתהליך מתקדם לבדיקת המוכנות של כל מערכות החברה, ובשלבים מתקדמים של פריסה מואצת של תשתיות הטעינה בישראל. שלוש שנים בלבד - זהו פרק זמן קצר יחסית להקמת פרויקט תשתיות בסדר גודל שכזה", הוסיף.

שי אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס העולמית אמר: "אנו מציגים פתרון עובד וקיים בישראל, אשר מוכן ליישום מלא גם במדינות נוספות. התחייבנו לנהגים בישראל, ואנו ממשיכים לפעול ולקדם פריסה ארצית רחבה של כל מרכיבי הפתרון שהוצגו היום. עד סוף השנה, אנו נשלים את הפריסה ברחבי המדינה ונאפשר לנהגים את החופש לנהוג ברכב שהוא 100% חשמלי ואינו פולט מזהמים כלל".

עם זאת, דבר אחד שלא נחשף היום ובוודאי מעניין את הלקוחות והמשקיעים הוא עלות הרכב החשמלי, אותו מייצרת רנו, כמו גם השימוש והתחזוקה שלו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    תושב 23/03/2011 12:33
    הגב לתגובה זו
    השמועות רצות בעיר שאין מתנות חינם מה אתם חושבים?
  • 2.
    איכס 23/03/2011 12:29
    הגב לתגובה זו
    לכל חור הם נכנסים
  • 1.
    משה 23/03/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
    המיזם הזה הוא בלון נפוח ולא יותר מפרת כסף, אנשי שלומינו חושבים כל העת איך לעשות יותר כסף על הגב שלנו, הם סוגרים ביניהם את כל הקומבינות ולבסוף לאזרחים לא נותר אלה להצטרף אליהם. מכונית חשמלית צריכה לעלות במקרה הטוב חצי ממחיר שלהם, את הטעינה יש לבצע רק בבית, המכונית לא מתאימה לנסיעות ארוכות , להתקע בפקקים בקיץ, ובטח לא לחתום על הסכמים ארוכי טווח עם החברה הזו, זה יהייה בכיה ארוכת טווח. מכונית חשמלית זה הדבר הכי פשוט לבנות ולתחזק, רק כאן עושים מזה ענין. כל קולנועית בקיבוץ היא חשמלית, מה הבעיה לבנות " קולנועית גדולה" ? מכונית חשמלית צריכה להיות בגודל של מכוניות סמארט ולא יותר גדולות. אבל אנחנו עם ישראל חי ומה שלא יאכילו אותנו אנחנו נאכל, אז שיהייה לכולכם בתיאבון.
ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

המהפך הטורקי: ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות

פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה


עמית בר |

טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות. 

בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין

טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות. 

המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.

שיתופי פעולה גרעיניים 

בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.