בטר פלייס חושפת: מפת תחנות טעינה ותשתיות ארצית לרכב החשמלי
חברת הרכב החשמלי בטר פלייס חשפה היום (ד') לראשונה את מפת התשתית המתוכננת בישראל, הכוללת אלפי עמדות טעינה וכ-40 תחנות להחלפת סוללות בכל הארץ.
היום חשפה בטר פלייס את רשת הטעינה בישראל. החברה הציגה 9 תחנות להחלפת סוללות הנמצאות כבר בשלבי בניה מתקדמים בחדרה, מודיעין, מחניים, מצפה רמון, באר שבע, יבנה, בית שאן וצומת בילו. בנוסף, החברה כבר נמצאת בשלבי פריסה מתקדמים של תחנות טעינה בכ-200 חניונים.
בתוך כך, בטר פלייס הציגה הסכמי שיתוף פועלה עליהם חתמה עם 27 עיריות בישראלי לפריסת תשתיות ועם 350 חברות שהצהירו כי הן מעוניינות באופן עקרוני להעביר את ציי הרכב שלהם לרכבים חשמליים. מהחברה נמסר כי מדובר בלמעלה מ-70 אלף כלי רכב.
"זהו יום משמעותי עבור בטר פלייס בישראל ולנהגים בארץ", אמר משה קפלינסקי, מנכ"ל החברה בישראל. "אנחנו נמצאים בתהליך מתקדם לבדיקת המוכנות של כל מערכות החברה, ובשלבים מתקדמים של פריסה מואצת של תשתיות הטעינה בישראל. שלוש שנים בלבד - זהו פרק זמן קצר יחסית להקמת פרויקט תשתיות בסדר גודל שכזה", הוסיף.
שי אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס העולמית אמר: "אנו מציגים פתרון עובד וקיים בישראל, אשר מוכן ליישום מלא גם במדינות נוספות. התחייבנו לנהגים בישראל, ואנו ממשיכים לפעול ולקדם פריסה ארצית רחבה של כל מרכיבי הפתרון שהוצגו היום. עד סוף השנה, אנו נשלים את הפריסה ברחבי המדינה ונאפשר לנהגים את החופש לנהוג ברכב שהוא 100% חשמלי ואינו פולט מזהמים כלל".
עם זאת, דבר אחד שלא נחשף היום ובוודאי מעניין את הלקוחות והמשקיעים הוא עלות הרכב החשמלי, אותו מייצרת רנו, כמו גם השימוש והתחזוקה שלו.
- 3.תושב 23/03/2011 12:33הגב לתגובה זוהשמועות רצות בעיר שאין מתנות חינם מה אתם חושבים?
- 2.איכס 23/03/2011 12:29הגב לתגובה זולכל חור הם נכנסים
- 1.משה 23/03/2011 12:18הגב לתגובה זוהמיזם הזה הוא בלון נפוח ולא יותר מפרת כסף, אנשי שלומינו חושבים כל העת איך לעשות יותר כסף על הגב שלנו, הם סוגרים ביניהם את כל הקומבינות ולבסוף לאזרחים לא נותר אלה להצטרף אליהם. מכונית חשמלית צריכה לעלות במקרה הטוב חצי ממחיר שלהם, את הטעינה יש לבצע רק בבית, המכונית לא מתאימה לנסיעות ארוכות , להתקע בפקקים בקיץ, ובטח לא לחתום על הסכמים ארוכי טווח עם החברה הזו, זה יהייה בכיה ארוכת טווח. מכונית חשמלית זה הדבר הכי פשוט לבנות ולתחזק, רק כאן עושים מזה ענין. כל קולנועית בקיבוץ היא חשמלית, מה הבעיה לבנות " קולנועית גדולה" ? מכונית חשמלית צריכה להיות בגודל של מכוניות סמארט ולא יותר גדולות. אבל אנחנו עם ישראל חי ומה שלא יאכילו אותנו אנחנו נאכל, אז שיהייה לכולכם בתיאבון.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
