סקר TGI: בלימה בחשיפה לעיתונים הארציים ועלייה מובהקת ל'ישראל היום'

4 העיתונים הארציים הוותיקים, ידיעות, מעריב, הארץ, גלובס; ניכרת מגמת ירידה, מ-52.2% ביולי-דצמבר 2007 ל- 48.2% בינואר-יוני 2009
 | 
סקר TGI: בלימה בחשיפה לעיתונים הארציים ועלייה מובהקת ל'ישראל היום'
נתוני סקר TGI 2009 , המשקפים את התקופה יולי 2008 עד יוני 2009, שפורסמו היום, מצביעים על בלימת העלייה בחשיפה לעיתונים הארציים, הנמצא במגמת גידול מיולי-דצמבר 2007. זאת למרות העלייה, המובהקת, בחשיפה ל'ישראל היום' מ-23.2% ל-26.9% (יולי-דצמבר 2008 לעומת ינואר-יוני 2009). רמת החשיפה היומית (בנטרול חפיפה) לעיתונות ארצית ביום חול ממוצע, עומדת על 61.3% במחצית הראשונה של 2009, לעומת 61.4% ביולי-דצמבר 2008, 59.5% בינואר-יוני 2008 ו-58.3% ביולי-דצמבר 2007.

איתן כסיף מנכ"ל TGI ישראל מבהיר כי מגמת סך כל קריאת העיתונים אופיינה בירידה מתחילת העשור כחלק ממגמה כלל עולמית במקביל לעליה משמעותית בשימוש באינטרנט. בישראל, נבלמה מגמה זו ב- 2005 עקב הופעתם של עיתונים המופצים בחינם. המגמה אף שונתה לעליה קלה החל מחציון 2 2007 עם תחילת הפצתו של "ישראל היום". בגל הנוכחי כאמור הופסקה מגמת העלייה ומסתמנת התייצבות.



אם מנתחים את החשיפה (בנטרול חפיפה) של 4 העיתונים הארציים הוותיקים ידיעות, מעריב, הארץ, גלובס, ניכרת מגמת ירידה מ-52.2% ביולי-דצמבר 2007 ל- 48.2% בינואר-יוני 2009.

ברוח דומה בהקשר למגזינים בהתאם למגמות בעולם רמת החשיפה נמצאת בירידה לאורך זמן ועומדת היום על -43.3% לעומת 51.4% ביולי-דצמבר 2007.



רמת ההאזנה לרדיו נשארת יציבה, כ-76% דיווחו על האזנה לרדיו ביום חול ממוצע ולא ניכר שינוי מובהק ב-3 המחציות הקודמות. למרות שעד לפני כשנתיים אופיינה מגמה של ירידה בסה"כ האזנה.



עוד עולה מהסקר כי השפעת המצב הכלכלי על "מורל הצרכנות", שנצפתה בגל הקודם, ממשיכה לקבל ביטוי גם כיום, 31% מדווחים על ביקור בקניונים לפחות פעם בשבוע לעומת 33% בגל הקודם ו-35% בשתי התקופות שלפניו. לעומת זאת, קיים שיפור קל בעמדות הקהל לגבי נושאים פיננסים בהשוואה לגל הקודם, אך עדיין לא חזרו לרמות הקודמות למשבר. לדוגמא, 56.8% מוציאים כסף יותר בזהירות מבעבר לעומת 59.3% בתקופה הקודמת ו-52% בשתי התקופות שלפניה. כמו כן, 56.6% חושבים כי השקעה במניות זה מסוכן מידי לעומת 60% בגל הקודם ו-54% בגל שלפניו.

**מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חברת 'מחקרי סינגל סורס' מקבוצת TNS טלגאל ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ- 3.79 מיליון נפש.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה