קיקי בנדוסו
צילום: טוויטר מכבי תל אביב

מה שווי השוק של הזר החדש במכבי תל אביב?

הצהובים הודיעו על החתמתו של הפורטוגלי "קיקו" שמגיע על חשבונו של גיואגון. מה שווי השוק ומה צפוי להיות שכרו?

מיכאל וייסרמן |

מכבי תל אביב פתחה את העונה בצורה נהדרת והשבוע אף עלתה לשלב הבתים של הקונפרנס ליג. הצהובים גם פתחו נהדר את הליגה כאשר ניצחו במחזור הראשון את מועדון ספורט אשדוד בתוצאה 1:4.

רכש מעניין. בנדוסו (טוויטר מכבי תל אביב)

למרות הפתיחה הטובה של העונה מבינים במועדון הצהוב שהקבוצה חייבת חיזוק בעיקר בקרב הזרים והבוקר (שבת) הודיעו רשמית על הצטרפותו של הזר החמישי- קיקו בונדוסו.

האחרון מגיע למכבי תל אביב על חשבונו של פארפה גויאגון שנמכר השבוע לשרלואה מבלגיה תמורת 1.6 מיליון אירו. בונדוסו, 27, מגיע לצהובים לאחר שתי עונות טובות בליגה הבכירה בפורטוגל בקבוצת ויזלה כאשר בעונה שעברה כבש 3 שערים ובישל 3 שערים נוספים. בעונה קודם לכן כבש 6 שערים ובישל 6 שערים נוספים.

בונדוסו נחשב לאחד השחקנים המבוקשים בליגה הפורטוגלית ולמרות הצעות רבות בחר להצטרף לקבוצה של רובי קין. הצהובים שילמו עבור השחקן את שווי השוק הגבוה שלו שהוא מיליון אירו וזה למעשה שווי השוק הגבוה של הקשר בקריירה. בונדוסו חתם לשלוש עונות עם אופציה לעונה נוספת כאשר על פי ההערכות שכרו של השחקן צפוי להיות כ-400 אלף אירו לעונה.

רק לפני שבוע ימים פרסמנו על חשיבות ההצלחה בהחתמת השחקנים הזרים שעשוי להכריע את גורל האליפות. בשלב זה מכבי חיפה שמחזיקה בשישה זרים ושווי השוק של כולם הוא 7.15 מיליון אירו. בין השאר מדובר בעבדולאי סק ששווה 1.5 מיליון אירו, לורנצו צ'ימיץ' ששווה 750 אלף אירו, פיירו קורנו שערכו 1.2 מיליון אירו, שואו קפומאנה שערכו 1.3 מיליון אירו, צ'רון שרי שערכו 400 אלף אירו ופרנדצי פיירו שערכו 2 מיליון אירו.

מאידך שווי השוק של השחקנים הזרים במכבי תל אביב עומד כעת על 5.9 מיליון אירו שכוללים את: 

דרק לוקאסן: 1.2 מיליון אירו

הנריק סאבוריט: 800 אלף אירו

איוואן מאסון: 2 מיליון אירו

מילסון: 900 אלף אירו

קיקו בונדוסו: 1 מיליון אירו

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".