
האם אחת משתי החברות האלה יכולה להיות צ'יפוטלה הבאה?
מניות הטכנולוגיה שולטות בשווקים בשנים האחרונות. מניות כמו אנבידיה NVIDIA COR שקפצה כבר פי 4.5 מאז תחילת שנת 2023 תופסות את מירב תשומת הלב של המשקיעים בעיקר בזכות העיסוק הרב בבינה מלאכותית. עם זאת, החששות לגבי ההמשך של מגמת העליה בקרב "7 המופלאות" ושאר מניות הטכנולוגיה מוטל בספק, כפי שכותבים גם כלכלני לומברד אודייר למשל: "הדומיננטיות הזו, המונעת על ידי יסודות חזקים והשפעה של בינה מלאכותית, מעוררת חששות לגבי אפשרות הקיום שלה לטווח ארוך והאפשרות של היפוך מגמה". לאור זאת, אחד התחומים שמעורר עניין בקרב המשקיעים הוא תחום המזון, ובפרט המזון המהיר. מנית דומינו'ס פיצה DOMINO'S PIZZA INC למשל, שהונפקה סמוך לגוגל GOOGLE בשנת 2004, כבר עלתה פי 36 וכיום היא נסחרת במחיר של 516 דולר למניה ושווי של 18 מיליארד דולר. אבל הדוגמא הטובה ביותר אליה נושאות כל הרשתות החדשות את עינהן היא צ'יפוטלה. מנית צ'יפוטלה CHIPOTLE MEXICAN GRILL נסחרת במחיר של 3,138 דולר למניה (לפני הפיצול המתוכנן של 1 ל-50, הראשון בהיסטוריה) לפי שווי של 86.2 מיליארד דולר, ומאז ההנפקה ב-2006 היא עלתה פי 73 - יותר ממנית גוגל שעלתה מאז ההנפקה פי 59. צ'יפוטלה היא גם האחזקה הגדולה ביותר בתיק ההשקעות של המיליארדר היהודי ביל אקמן, והמשקיעים בוול סטריט מחפשים את החברות הבאות שילכו בדרכה. מיהן 2 המניות שעשויות להצליח?
המטבח הים תיכוני כובש את אמריקה - הכירו את קאווה
זה אולי מבלבל במבט ראשון אבל לא מדובר כאן בחברה שמייצרת יין תוסס - קאווה CAVA GROUP הוקמה בשנת 2006 והונפקה לפני קצת פחות משנה (יוני 2023). קאווה מציעה אוכל מהמטבח הים תיכוני בצורה של מזון מהיר אך בריא, כאשר מסתמן שהטרנד הבריאותי תופס יותר ויותר חשיבות אצל הצרכן האמריקאי. קאווה התחילה בכלל ביצרנית ממרחים כמו ציזיקי, טחינה וחומוס, והפופולאריות הגוברת של המוצרים הביאה אותה בסופו של דבר להתרחב לרשת המציעה אוכל ים תיכוני. בשנת 2023 הכניסה החברה 729 מיליון דולר, צמיחה של 29% לעומת שנת 2022 אז היא הציגה צמיחה של 12.8% לעומת 2021. ה-EBITDA שלה הסתכם ב-78.9 מיליון דולר לעומת EBITDA שלילי של 16 מיליון דולר ב-2022 ו-EBITDA חיובי של 12 מיליון דולר ב-2021. נכון לסוף שנת 2023 יש לרשת 309 סניפים ברחבי ארה"ב.

סלט ב-17 דולר - הכירו את סוויטגרין
סוויטגרין SWEETGREEN גם כן הוקמה בשנת 2006 על ידי שלושה סטודנטים שלמדו ביחד באוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון. טרנד המזון הבריא השפיע גם עליהם כאשר הם רצו להציע פתרון בריא לסטודנטים שמחפשים אוכל מהיר בתקופת הלימודים העמוסה. הם פתחו את הסניף הראשון בצריף קטן ליד האוניברסיטה והתחילו למכור סלטים בהרכבה. הלקוחות המשיכו לחזור ועד מהרה הצריף הקטן כבר לא הספיק בשביל להכיל את כל העסק והחברה התרחבה. בשנה וחצי שלאחר מכן סוויטגרין פתחה עוד שני סניפים, ועד שפתחה את סניף מספר 20 שלה החברה גייסה כבר 35 מיליון דולר. החברה הונפקה בוול סטריט בסוף 2021 וגייסה בהנפקה 364 מיליון דולר מהמשקיעים. כיום המניה נסחרת במחיר של 20 דולר למניה ושווי של 2.5 מיליארד דולר כאשר היא ירדה ב-62% מאז ההנפקה שנעשתה לפי מחיר של 53 דולר למניה.

- 3.מפריח השערוריות 03/05/2024 10:37הגב לתגובה זורשת מסעדות בשר בסגנון ייחודי שפותחת סניפים רבים ומעניקה חוויה ייחודית.נחשבת לאחת המבטיחות בשנים הבאות
- עולה היום 5 אחוז (ל"ת)מפריח השערוריות 03/05/2024 16:48הגב לתגובה זו
- 2.הצ'יפוטלה הבאה זו SHAK (ל"ת)גלעד 03/05/2024 00:18הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 02/05/2024 23:01הגב לתגובה זומניות מעניינות, תודה על הסיקור